آخرین وضعیت بازار میوه و تره بار جمعه 20دی + نرخ اقلام

آخرین وضعیت بازار میوه و تره بار جمعه 20دی + نرخ اقلام
کدخبر : 2582

کارگر گفت: طی روزهای اخیر سرما بر روند عرضه محصول در بازار تاثیر گذار بوده که همین مسئله منجر به گرانی شده است.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران  از نوسان قیمت پیاز طی روز‌های اخیر در بازار خبر داد و گفت: با توجه به جمع آوری پیاز‌ها از زمین‌های کشاورزی و انتقال آن به انبار قیمت پیاز با نوساناتی در بازار رو به رو شده است.

 

وی افزود: طی روز‌های اخیر سرما در روند عرضه محصول در بازار تاثیر گذاشته که این مسئله منجر به گرانی پیاز در سطح بازار شده است.

 

کارگر قیمت کنونی هر کیلو پیاز زرد را ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و پیاز قرمز را ۴ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار اعلام کردو گفت: بر این اساس قیمت هر کیلو پیاز در روز‌های اخیر حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان افزایش داشته و حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود باید در خورده فروشی‌ها عرضه شود.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی ادامه داد: تا زمانی که پیاز نو وارد بازار نشود قیمت پیاز در بازار به همین منوال خواهد بود و همواره پیش بینی می‌شود از اواخر بهمن باعرضه پیاز از مناطق جنوبی کشور نوسانات بازار مرتفع شود.

 

او قیمت هر کیلو انار را ۵ هزار تا ۹ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو انار دماوندی ۷ هزار تا ۱۱ هزار تومان، انگور بی دانه قرمز ۹ هزار تا ۱۵ هزار تومان، انگور شاهرودی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال ۲ هزار تا ۵ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۳ هزار تا ۶ هزار تومان، پرتقال ذرسمی شمال ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، پرتقال ناول جنوب ۷ هزار تا ۹ هزار تومان‌، خرمالوکن ۷ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، خرمالو کرج ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار ۵۰۰ است.

 

کارگر با اشاره به قیمت سایر انواع بیمه در میدان مرکزی میوه و تره بار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو خیار بوته‌ای با نرخ ۴ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، خیار گلخانه ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، کیوی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۹ هزار تومان، گریب پروت توسرخ ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، گریپ فروت سفید ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، لیمو شیرین ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، موز ۱۱ هزار تا ۱۳ هزار تومان، نارنگی یافا ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، نارنگی انشو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار تومان، نارنگی تانجلو ۳ هزار تا ۵ هزار تومان در میدان مرکزیث میوه و تره بار عرضه و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خورده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران قیمت هر کیلو بادمجان دلمه‌ای را ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو بادمجان قلمی ۱ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار تومان، بادمجان گلخانه‌های ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان، ترب سفید ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، ترب سیاه ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، تره فرنگی ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، سیب زمینی ترشی ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، سیب‌زمینی ۱ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان، شلغم ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل تند ریز ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و فلفل شیرین ۵ هزار تا ۸ هزار تومان است.

 

او ادامه داد: در حال حاضر هر کلو فلفل دلمه سبز با نرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، کدوحلوایی ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، کاهوپیچ سالادی ۱ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، کرفس ۱ هزار تا ۳ هزار تومان، کلم سفید ۱ هزار تا ۲ هزار تومان، کلم قرمز ۱ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گل کلم ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبیا سبز ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، لیمو ترش سنگی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هویج ۱ هزار ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی عرضه می‌شود.

 

 

گوجه فرنگی ارزان شد

 

کارگر از کاهش ۲ هزار تومانی قیمت گوجه فرنگی در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوجه فرنگی انباری ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان و گوجه فرنگی بوته‌ای ۴ هزار تا ۷ هزار تومان است که در مجموع نسبت به ماه‌های اخیر حدود ۳۰ هزار تومان افت قیمت را در بازار تجربه کرده است.

 

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قرمه) ۲ هزار تا ۴ هزار تومان و سبزی خوردن را ۳ هزار تا ۵ هزار تومان اعلام کرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت انواع میوه و سیفی به جز پیاز نوسانی نسبت به هفته قبل نداشته است بیان کرد: با توجه به عرضه مطلوب و فراوانی تولید پیش بینی می‌شود که روند فعلی قیمت در بازار استمرار یابد.

 

کارگر در پایان بازار میوه را آرام توصیف کرد و گفت: با توجه به فراوانی محصولات تغییری در بحث قیمت نداریم ضمن آنکه طبق روال همه ساله تا چند روز مانده به شب عید بازار میوه در رکود و آرامش به سر می‌برد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه