فرمانده نیروی هوافضای سپاه جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی را تشریح کرد + فیلم

فرمانده نیروی هوافضای سپاه جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی را تشریح کرد + فیلم
کدخبر : 2617

گردن ما از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی مسئولان بگیرند ما مطیع اجرای آن هستیم.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از مهر ؛ سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز (شنبه) در نشست خبری با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، گفت: حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را وقتی در غرب کشور بودم، بعد از اجرای عملیات ضربتی موشکی علیه پایگاه‌های آمریکا شنیدم و موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعاً برای خودم آرزوی مرگ می‌کردم؛ ای کاش می‌مُردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.

خبر فوری : ازدواج جنجال ساز نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار + عکس و بیوگرافی

 

وی افزود: ما یک عمر خودمان را پیش مرگ مردم کردیم و امروز هم آبرویمان را با خداوند متعال معامله می‌کنیم و در این شرایط سخت در مقابل دوربین‌ها ظاهر شدیم تا توضیح دهیم. این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه انشاالله بررسی و ارزیابی خواهد شد و اطلاعات کامل می‌شود؛ همین ابتدای صحبت عرض می‌کنم گردن ما از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی مسئولان بگیرند ما مطیع اجرای آن هستیم.

فرمانده نیروی هوافضا سپاه اظهار داشت: اپراتور اظهار می‌کند پروازها متوقف شود؛ چندین بار تقاضا کردیم فضای کشور از پروازها متوقف شود که اصطلاحاً می‌گویند فضا باید «CLEAR» شود.

40

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در تشریح این حادثه باید بگویم همانگونه که مطلع هستید بیش از یک هفته است که شرایط و التهاب منطقه و احتمال درگیری بسیار بالا بود و شاید از ابتدای انقلاب تاکنون چنین شرایطی نداشتیم و احتمال درگیری بسیار بالا بود.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها در آماده باش کامل بودند و نیروهای مسلح ما نیز در آماده باش صددرصد قرار داشتند، اظهار داشت: ضمن اینکه آمریکایی‌ها تهدید کرده بودند ۵۲ نقطه از ایران را می‌زنند، به خاطر همین همه یگان‌های آفندی و پدافندی در آماده باش صددرصد بودند.

وی اضافه کرد: طبیعتاً سامانه‌های مستقر در تهران و پدافند تهران در همین شرایط بود، آنچه که در بررسی‌ها به دست آمده و بر اساس توضیحات دوستان ما در شب حادثه وضعیت را در حالت جنگی قرار داده بودند و شبکه یکپارچه پدافند در آماده باش کامل بود. در این شرایط تعدادی از سامانه‌های پدافندی به رینگ پدافندی تهران اضافه شد.

وی افزود: در آن لحظاتی که این اتفاق می‌افتد این سامانه در فاصله ۱۹ کیلومتر مواجه می‌شود با یک هدف که کروز تشخیص داده می‌شود.

 

 
 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    1

    ابروی مردم ایران را رفت

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه