خبر خوش برای کاربران اندروید + عکس

خبر خوش برای کاربران اندروید + عکس
کدخبر : 4253

به تازگی یکی از وب سایت‌های تحلیل نرم افزارهای گوشی اولین اطلاعات از قابلیت AirDrop در اندروید را فاش کرد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، در سیستم عامل iOS امکان ارسال فایل یا عکس را از طریق بلوتوث وجود ندارد و کاربران برای ارسال عکس و فایل‌های خود بین گوشی‌های شرکت اپل، از قابلیتی به نام AirDrop استفاده می‌کنند که این قابلیت امکان ارسال هر فایلی را بین گوشی‌های اپل فراهم می‌سازد و این قابلیت از آنجایی که از بستر Wi-Fi برای ارسال فایل‌ها استفاده می‌کند، سرعت باورنکردنی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت و همین موضوع سبب محبوبیت قابلیت AirDrop بین کاربران سیستم عامل iOS شده است.

اما چندی پیش شرکت سامسونگ از قابلیت جدید در گوشی‌های خود رونمایی کرد که Quick Share نام داشت و به طور انحصاری توسط ابن شرکت ساخته شده بود؛ اما به تازگی از نسخه رسمی اندروید این قابلیت تصاویری لو رفته است که نشان می‌دهد این قابلیت می‌تواند عملکرد بسیار بهتری نسبت به نمونه ساخته شده از آن در گوشی‌های سامسونگ داشته باشد.

اطلاعات مربوط به این قابلیت از وب سایت XDA که به طور تخصصی روی تحلیل نرم افزار‌ها تمرکز کرده است منتشر شد؛ بر اساس این قابلیت کاربران می‌توانند بدون تماس دو گوشی و صرفا با قرار گرفتن دو گوشی در کنار یکدیگر عکس یا فایل‌های مورد نظر خود را ارسال کنند.

اطلاعات فاش شده از قابلیت AirDrop در اندروید

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این قابلیت می‌تواند بدون کمترین وقفه‌ای گوشی‌های اطراف خود را تشخیص داده و به سرعت فایل‌های دلخواهد کاربر را برای سایر افراد ارسال کند. این قابلیت همچنین دارای تنظیماتی برای حریم خصوصی کاربران است که در آن کاربر می‌تواند از پیدا شدن گوشی خود در گوشی سایر کاربران جلوگیری کند. در حال حاضر این قابلیت در گوشی‌های Pixel 4، Pixel 2 XL و OnePlus 7T Pro در دسترس کاربران قرار دارد.

انتظار می‌رود این قابلیت علاوه بر سه گوشی اعلام شده با عرضه اندروید ۱۱ در دسترس تمامی کاربران قرار گیرد؛ لازم به ذکر است که احتمالا گوگل با عرضه بروزرسانی برای گوشی‌های دارای اندروید ۹ یا بالاتر، این قابلیت را به آن‌ها اضافه کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه