با پوشش نوسان قیمت خودرو، نگران گران شدن ماشین‌ها در پاییز 1400 نباشید!

با پوشش نوسان قیمت خودرو، نگران گران شدن ماشین‌ها در پاییز 1400 نباشید!
کدخبر : 21785

قیمت اتومبیل، مانند قیمت خانه، تحت تأثیر عوامل کاملاً گیج کننده ای قرار دارد. اگرچه مدل و سال تولید اتومبیل تاثیر زیادی بر قیمت خودرو دارد، اما عوامل دیگر می‌توانند تفاوت میلیونی در قیمت نهایی اتومبیل ایجاد کنند. به سختی می توان بسیاری از این عوامل را تغییر داد، اما با روشی می‌توانید نوسانات قیمت خود را کاهش داده و متوقف کنید. با پوشش نوسان خودرو بیمه اتومبیل خود می‌توانید این نوسان را کنترل کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

پوشش نوسان قیمت خودرو در بیمه بدنه

شما هم مثل ما در جریان شرایط بد اقتصادی کشورمان هستید، می‌دانید که هر روزه قیمت اتومبیل درکنار دیگر چیزها افزایش یافته و سر به فلک می‌کشد.به همین علت، بیمه بدنه در راستای جبران این هزینه‌ها، پوششی را تخت عنوان پوشش نوسان قیمت خودرو معرفی کرده است که جزو پوشش‌های اضافی بیمه بدنه محسوب می‌شود.

ای داد از این نوسانات قیمت! صبح که از خواب بیدار می‌شویم با قیمت‌های گزاف خودرو رو‌به‌رو می‌شویم که چشمان پف دارمان را به درشتی کره زمین تبدیل می‌کند! و دلمان می‌خواهد زمین و زمان را به هم بدوزیم.

مثالی جهت درک مطلب پوشش نوسان قیمت اتومبیل

حال فرض کنید در زمان خرید بیمه بدنه، قیمت خودروی شما ۱۰۰ میلیون بوده باشد و بعد از مدتی با این شرایط اقتصادی به ۱۵۰ میلیون برسد،اگر در این مدت خسارتی به خودروی شما وارد شود بیمه بدنه به اندازه‌ی همان ۱۰۰ میلیون به شما خسارت می‌دهد نه ۱۵۰ میلیون! این موضوع چیزی جز ضرر را برای شما به همراه ندارد.اما اگر شما پوشش نوسان قیمت خودرو را نیز در زمان خرید بیمه بدنه خریداری کرده باشید.بیمه بدنه در زمان پرداخت خسارت ارزش خودروی شمارا بیش از قیمتی که در بیمه‌نامه ثبت شده در نظر گرفته و خسارت بیشتری نیز پرداخت خواهد کرد.

photo_2021-09-08_14-59-15

همچنین می‌توانید در زیر پوشش‌های بیمه بدنه را مشاهده کنید:

پوشش های اصلی بیمه بدنه

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه ماشین برای جبران خسارت‌های زیر ارائه شده‌اند:

⦁    پرداخت خسارت ناشی از تصادفات و برخورد دیگر اجسام ثابت یا متحرک با خودرو

⦁    واژگونی و سقوط خودرو

⦁    آتش‌سوزی، انفجار و برخورد آذرخش با خودرو

⦁    سرقت کلی خودرو

پوشش های تکمیلی بیمه بدنه

در واقع این پوشش‌ها جزء پوشش‌هایی محسوب می‌شوند که خود بیمه‌گذار باید آن‌ها را تعیین کند. این پوشش‌های الحاقی بیمه بدنه ماشین، خسارات زیر را جبران می‌کنند:

⦁    پوشش خسارت‌های ناشی از سیل، زلزله و بلایای طبیعی

⦁    پوشش خسارت‌های ناشی از پاشیده شدن رنگ، مواد شیمیایی و اسیدی روی بدنه خودرو

⦁    پوشش نوسان قیمت خودرو

⦁    پوشش شکست شیشه و پرداخت خسارت شکست شیشه به خاطر تغییرات دما و دیگر موارد تحت تعهد بیمه‌نامه

⦁    پوشش ترانزیت برای خودروهایی که از کشور خارج می‌شوند

⦁    پوشش کاهش ارزش خودرو برای زمانی که از ارزش خودرو بر اثر تصادف کاسته می‌شود

⦁    پوشش هزینه ایاب‌وذهاب

⦁    پوشش هزینه توقف

⦁    سرقت درجا یا سرقت جزیی وسایل ماشین

سقف پوشش نوسانات قیمت خودرو چقدر است؟

این پوشش در هر شرکت‌بیمه‌ای متفاوت است برای مثال:

⦁    بیمه ایران: ۵۰ درصد

⦁    بیمه آسیا: ۲۵ درصد

⦁    بیمه البرز: ۲۰ درصد

این پوشش خسارات کلی مانند سرقت خودرو را هم شامل می‌شود؟  صاحب خودرو در صورت دزدیده شدن یا از دست دادن خودرو در اثر آتش سوزی، می‌تواند از بیمه توقع داشته باشد که خسارت را به قیمت روز دریافت کند؟

باید توجه داشته باشید که برخی ازشرکت‌ها در بیمه‌نامه ذکر می‌کنند که این پوشش صرفا برای خسارات جز‌‌ئی از جمله تصادفات اعمال شده و شامل خسارات کلی مثل سرقت و سوختن خودرو نخواهد شد.

در حالتی که خسارات کلی بروز دهد، پرداختی بر اساس آنچه در بیمه‌نامه ذکر شده، محاسبه می‌شود. ولی بعض از بیمه‌ها این شروط را نداشته و خسارات را به اندازه قیمتی که افزایش پیدا می‌کند می‌پردازند.

در رابطه با بیمه بدنه چه می‌دانید؟

حال که در رابطه با پوشش نوسان قیمت خودرو صحبت کردیم، بد نیست کمی درباره‌ی بیمه بدنه خودرو و تخفیفات آن نیز صحبت کنیم تا بیشتر با این بیمه آشنا شده و با دانشی بیشتر خرید بیمه بدنه را انجام دهید.

استعلام  و خرید بیمه بدنه : https://bimeh.com/carbody

تخفیف‌های بیمه بدنه

این بیمه‌نامه در کنار مزایایی که دارد دارای تخفیفاتی برای وسایل نقلیه شماست.در حقیقت میزان حق‌بیمه نهایی و قابل پرداخت بعد از کم شدن تخفیف‌های مشترک بین شرکت‌های بیمه (تخفیف‌های اصلی) و تخفیف‌های مختص هر شرکت (تخفیف‌های فرعی) از حق‌بیمه کل بدست خواهدآمد که در ادامه در رابطه با این تخفیفات نامبرده شده بحث خواهیم کرد:

photo_2021-09-08_14-59-14

تخفیف‌های اصلی شامل:

⦁    تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی متعلق به خودروهای صفر کیلومتر

⦁    تخفیف ۱۰ درصدی مخصوص خرید نقدی در تمام شرکت‌های بیمه

⦁    تخفیف عدم‌خسارت بیمه بدنه

⦁    در بیمه بدنه نیز مثل بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم‌خسارت برای خودروهایی که از شرکت بیمه خسارت دریافت نکرده باشند، محاسبه خواهد شد.

تخفیف‌های فرعی بیمه بدنه

هرشرکت بیمه تخفیفات فرعی مختص به خود را دارد، در این جا به ذکر چند نمونه خواهیم پرداخت:

⦁    تخفیف ارزش خودرو مختص خودروهای گران‌قیمت

⦁    تخفیف‌های گروهی

⦁    تخفیف مناسبت‌های خاص

⦁    تخفیف مخصوص دارندگان بیمه‌عمر و حساب بلندمدت سامان و پاسارگاد

⦁    دارندگان بیمه شخص ثالث که از همان شرکت، بیمه بدنه نیز تهیه کنند.

مشاوره و خرید آنلاین بیمه بدنه

photo_2021-09-08_14-59-14 (2)

برای این‌که بیمه بدنه را به صورت آنلاین خریداری کنید و نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه نداشته باشید، می‌توانید به صفحه استعلام و خرید اینترنتی بیمه بدنه خودرو کنید. بعدا از تکمیل اطلاعات خود بیمه بدنه را سفارش دهید. بعد از تکمیل سفارش در اسرع وقت بیمه نامه شما صادر شده و هر کجای کشور که باشید می‌توانید با ارسالی رایگان آن را تحویل بگیرید. همچنین برای دریافت مشاوره آنلاین می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام از مشاورین حاذق بیمه دات کام کمک بگیرید.

برگرفته از مجله بیمه دات کام https://bimeh.com/mag/))

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه