به کدام موسسه مهاجرتی اعتماد کنیم؟

کدخبر : 22102
 
مهاجرت کردن یک معقوله حساس و سرنوشت ساز است. وارد شدن به جامعه ای ناآشنا و رها کردن همه چیز، شاید در ابتدای راه برای شما سخت باشد. هر چند، اگر موسسه مهاجرتی که انتخاب می کنید، عملکرد مطلوبی داشته باشد، این سختی از بین خواهد رفت. شما برای داشتن یک انتخاب آگاهانه، تنها باید با دقت تصمیم گیری کنید.
شما در این راه باید بتوانید بهترین موسسه مهاجرتی را شناسایی کنید. این شناسایی منوط به این است که بدانید کدام شرکت مهاجرتی بهترین است تا به آن اعتماد کنید. اگر بتوانید در همان ابتدای راه، بهترین موسسه را انتخاب کنید، قطعیت و مطلوبیت نتیجه نهایی را تضمین کرده اید.

1. تسلط بر قوانین مهاجرت بین المللی و محلی

یکی از مهم ترین جنبه های مهاجرت، آگاهی از قوانین مهاجرتی در کشور مبدا و مقصد است. حتی برخی کشورهای خاص، قوانین متفاوتی بین ایالات و استان های مختلف دارند. بنابراین، یک موسسه مهاجرتی خوب، باید بر هر دو این قوانین تسلط داشته باشد.
مهاجرت و تمهیدات قانونی، دو مسئله جدایی ناپذیر هستند. به همین دلیل، غیرممکن است که بهترین موسسه مهاجرتی، آگاهی قانونی نداشته باشد. بهترین حالت یک شرکت مهاجرتی در این است که از حفره های قانونی و بندهای حقوقی، به نفع شما استفاده کند.
عدم تسلط به قوانین، باعث کند شدن فرایند مهاجرتی شما می شود. همچنین باعث می شود برای گرفتن اقامت کوتاه مدت و یا بلند مدت نیز با مشکل مواجه شوید. شما نیز به عنوان یک فرد عادی، از بندهای حقوقی آگاهی ندارید. به همین خاطر، حضور یک مشاور حقوقی و یا یک وکیل در مبدا و مقصد مهاجرت، لازم است. این امکانی است که یک شرکت مهاجرتی خوب برای شما فراهم می کند.

2. راهنمایی برای انتخاب مناسب مقصد با توجه به نیازهای فردی

بهترین موسسه مهاجرتی، بهترین انتخاب ها را لیست می کند و مقابل شما می گذارد. حال در کجا مشخص می شود که این وظیفه به درستی انجام شده است؟ جواب ساده است. یک موسسه مهاجرتی نباید یک لیست از پیش تعیین شده یکسان را به هر متقاضی ارائه دهد.
یک شرکت مهاجرتی حرفه ای، با توجه به نیازهای هر فرد، این لیست را تدوین می کند. برای مثال، با توجه به حیطه کاری شما، باید اقلیم شناسی مرتبط با آن صورت گیرد. یا با توجه به این که مهاجرت به صورت فردی است یا خانوادگی، کشورهای مقصد، پذیرای هر یک از این دو گروه خواهند شد.
هر موسسه مهاجرتی، با توجه به وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی یک کشور، باید این راهنمایی را انجام دهد. شما امکان مهاجرت دارید، تنها باید مقصدی که پذیرای شما باشد را پیدا کنید.

3. درک اهمیت مسائل مالی و تلاش برای حداقل سازی آن ها

با توجه به ارزش های متفاوتی که واحد پول رسمی هر کشور دارد، مهاجرت می تواند از لحاظ مالی سخت باشد. شما باید یک بودجه حداقلی لازم را داشته باشید، تا بتوانید پا به وادی مهاجرت بگذارید. هر چند، یک موسسه مهاجرتی، به شما کمک می کند تا خرج های اضافی را شناسایی و حذف کنید.
شما ممکن است به دلیل ناآگاهی و پیچیدگی های مفهومی و قانونی مهاجرت، هزینه های اضافی انجام دهید. این هزینه ها حتی می تواند شامل پرداخت جریمه در کشور مقصد باشد. شرکت مهاجرتی از بروز چنین مسائلی جلوگیری می کند، چرا که بر قانون آن کشور تسلط دارد. چه بسا اگر شما با یک موسسه باتجربه همکاری نکنید، در مورد مسائل مالی با مشکل مواجه شوید.
 

4. داشتن سابقه درخشان فعالیت و تجربه کافی 

داشتن تجربه را برای انتخاب بهترین موسسه مهاجرتی فراموش نکنید. یک شرکت باتجربه، به طور قطع سابقه فعالیت درخشانی دارد. گواه این موضوع نیز، پرونده های موفق مهاجرتی است که توسط آن شرکت به سرانجام رسیده است. تنها دادن مشاوره برای یک موسسه مهاجرتی کافی نمی باشد. این موسسه باید به صورت عملی نیز توانایی اعمال این مباحث نظری را داشته باشد.
شرکت مهاجرتی، تجربه خود را به واسطه پذیرفتن پرونده افرادی با بودجه، سطح تحصیلات، جنسیت، مهارت و مقصد متفاوت به دست می آورد. حتی شاید در برخی موارد این تجربه باشد که به داد شما در پیچیدگی های قانونی و نحوه تقاضای شهروندی برسد.

5. کمک به انتخاب بهترین شیوه مهاجرت بر حسب موقعیت شخصی

راه های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد. برای مثال، شخصی ممکن است از طریق خرید ملک دست به مهاجرت و یا دریافت شهروندی بزند. دیگری ممکن است به دلایل شغلی، تحصیلی، سیاسی و اجتماعی مهاجرت کند. هر یک از شیوه های مهاجرت، پروتکل های خاصی را دارد که یک موسسه مهاجرتی آن را برای شما روشن می سازد.
شما ممکن است قبل از مراجعه به یک شرکت مهاجرتی، قصد مهاجرت از راه غلطی را داشته باشید. در حالی که پس از مراجعه با توجه به بررسی موقعیت شخصی شما، راه های بهتری مقابلتان قرار خواهد گرفت. بهترین موسسه مهاجرتی، می تواند فانوس راه پر فراز و نشیب انتخاب شیوه مهاجرت باشد.

6. ارائه برنامه زمانی و مالی مشخص و مدون 

شما با توجه به شیوه مهاجرت و میزان بودجه خود، باید یک برنامه دقیق برای ارسال تقاضای خود به کشور مقصد داشته باشید. برای مثال، برخی کشورها در بازه هایی مشخص دانشجو می‌ پذیرند و یا تقاضاهای کار را بیشتر بررسی می کنند. داشتن برنامه زمانی مشخص، باعث می شود تا مراحل قانونی نیز بهتر طی شود.
شما باید در مدت زمان های مشخصی اقدام به دریافت پاسپورت، ویزا، مصاحبه حضوری سفارت و غیره کنید. موسسه مهاجرتی به شما کم می کند تا به تمام این موارد رسیدگی کنید. همچنین برنامه های زمانی یک شرکت مهاجرتی، به شما کمک می کند تا مدیریت مالی بهتری داشته باشید. این گونه به سادگی، با یک تیر چندین نشان را هدف خواهید گرفت.

سخن پایانی

یک موسسه مهاجرتی قابل اعتماد، باید تمام این ویژگی ها را در خود جای داده باشد. تک تک این ویژگی ها به صورت مجزا تاثیر به ‌سزایی در نحوه مهاجرت شما دارند. فقط بهترین موسسه مهاجرتی است که می تواند شما را از استرس و فضای سنگین مهاجرت دور نگه دارد.
مهاجرت لزوما یک تصمیم استرس زا نیست، اگر که بتوانید شرکت مهاجرتی مناسبی را انتخاب کنید. یک موسسه خوب، شما را از لحاظ مالی، قانونی، اقلیمی، شخصیتی و غیره، در راه مهاجرت یاری می دهد. یک موسسه مهاجرتی باید هزینه های شما را کم کند. در عین حال، باید راه رسیدن به بالاترین رفاه اجتماعی و اقتصادی در کشور مقصد را نیز به شما نشان دهد.
اگر که شرکت مهاجرتی مورد نظر شما این ویژگی ها را دارد، استرس را کنار بگذارید و با خیال راحت وارد میدان عمل شوید. چراکه شما موفق به انتخاب بهترین موسسه مهاجرتی شده اید.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه