جزییات قانون جدید بیمه موتور(آبان 1400)

جزییات  قانون جدید بیمه موتور(آبان 1400)
کدخبر : 22200

 

همان طور که می‌دانید موتور سیکلت نیز یک وسیله نقلیه است که لزوماً باید دارای بیمه شخص ثالث یا همان بیمه مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری باشد. شاید بسیاری از دارندگان این وسیله نقلیه زمینی وجود بیمه شخص ثالث موتور را کم اهمیت بدانند، اما باید گفت وجود این بیمه‌نامه نیز همانند  بیه شخص ثالث سایر اتومبیل های دیگر اجباری و ضروری است. 

بیمه شخص ثالث موتور چیست؟

این روزها بیمه شخص ثالث موتور یکی از بحث های داغ و جنجالی بازار بیمه است که با انتشار قانون جدید آن، موج عظیمی از شایعات و ابهامات در میان کاربران این وسیله نقلیه زمینی در فضاهای مختلف به راه افتاده است. به طور کلی بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت به عنوان جبران کننده خسارت های ناشی از سانحه های رانندگی است که بر این وسیله و سرنشینان آن وارد می شود. از آنجایی که در تمامی جوامع انسانی قبول مسئولیت اعمال شده بر فرد یک اصل کاملاً پذیرفته شده می باشد به طوری که هر خسارتی که یک فرد بر افراد دیگر وارد می کند را لزوماً باید جبران نماید و از طرفی دیگر موتور سیکلت از آن دسته وسایل نقلیه پرکاربردی است که همواره در کوچه و خیابان در معرض خطر می باشد و احتمال بروز حادثه از سوی آن برای عابرین پیاده بسیار زیاد می باشد لذا در چنین شرایطی بهترین اقدام این است که بیمه شخص ثالث موتور سیکلت را به عنوان یک یاری رسان انتخاب کنید.ما خواندن مطلب راهنمای قانون جدید بیمه موتور را پیشنهاد می‌کنیم تا با تهیه بیمه موتور از ریسک‌های تصادفات دوری کنید.  

 

می توان گفت بیمه موتور دارای ماهیتی کاملاً مشابه بیمه اتومبیل است که دامنه پوشش خسارات وسیعی دارد. خسارات و زیان هایی که تحت پوشش این نوع بیمه قرار می گیرند عبارت اند از:

•    خسارات مالی به اشخاص ثالث

•    خسارات جانی به اشخاص ثالث

•    خسارات جانی به راننده مقصر

از آنجایی که بسیاری از خانواده های ایرانی به ویژه آن هایی که مالک بیش از یک خودرو یا موتور سیکلت هستند نگرانی های بسیاری درباره حق بیمه شخص ثالث دارند و همواره به دنبال آن هستند که هزینه های کمتری را برای این نوع بیمه پرداخت کنند. اخیراً رئیس کل بیمه مرکزی درباره جدید بیمه شخص ثالث موتور قوانینی اعلام کرده است که به شرح جزئیات آن می پردازیم.

مدیر عامل کل ستاد دیه کشور با بیان این امر که باید اجرا قانون بیمه مسئولیت مدنی دارندگان موتور سیکلت یا همان بیمه شخص ثالث موتور روند دائمی به خود گیرد اظهار می دارد که در سال جدید بسیاری از ایرادات قبلی این نوع بیمه رفع خواهد شد. همچنین وی بیان کرد پرداخت خسارت این بیمه بر اساس مبلغ یوم الاداء یکی از مهم ترین اصلاحات قانون جدید بیمه شخص ثالث موتور در سال جاری می باشد. هرچند هنوز جزئیات دقیق و واضحی از اجرای این قانون جدید در دست نیست اما به نظر می رسد در قانون جدید بیمه شخص ثالث خودرو یکی از عاملین تأثیرگذار در نرخ گذاری، ترکیبی از مشخصات صاحب موتور سیکلت با سوابق آن است. با این شیوه دیگر رانندگان پرخطر و ریسک پذیر در تمامی شرایط حتی شرایط برابر با سایر رانندگان این وسیله نقلیه زمینی، حق پرداخت بیمه بیشتری دارند.

تفاوت قانون قدیم با قانون جدید بیمه شخص ثالث موتور

همانطور که گفته شد در قانون جدید بیمه شخص ثالث موتور تخفیفاتی نظیر عدم بروز خسارت خودرو همانند قانون قدیم اعمال می شود. البته با این تغییر که تخفیفات به جای آنکه برای وسیله نقلیه زمینی مانند موتور سیکلت باشد به شخص بیمه گذار تعلق می گیرد. به واقع راننده موتور می تواند بیمه موتور را به وسیله نقلیه خود یا خانواده اش انتقال نماید.

در قانون قدیم بیمه شخص ثالث خودرو تمامی تخفیفات اعمال شده با اولین خسارت وارده به موتور و استفاده بیمه گذار از بیمه نامه موتور از بین می رفت. این در حالی است که در قانون جدید تخفیفات به صورت پلکانی اعمال می شود. به این شیوه که تمامی تخفیفات شخص بیمه گذار به یکباره از بین نمی رود. از طرفی دیگر در قانون جدید بیمه شخص ثالث موتور، میزان تخفیفات اعمال شده عدم خسارت به ازای هر ۵ سال به حداکثر ۷۰ درصد افزایش یافته است. یکی دیگر از عمده تفاوت های قانون جدید بیمه شخص ثالث موتور یا همان بیمه موتور با قانون قدیم این است که بیمه ای که در سال جاری ۹۸ اجرایی می شود شامل پرداخت دیه به راننده مقصر و اعضای خانواده اش نیز خواهد بود. با توجه به اهمیت و ضرورت بیمه موتور، شما می‌توانید از لینک زیر به استعلام، خرید یا تمدید آنلاین بیمه موتورسیکلت خود بپردازید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

 

 

خرید آنلاین بیمه موتورسیکلت در کمتر از 3 دقیقه 

در پایان بهتر است قبل از هرگونه اقدام برای خرید اینترنتی بیمه به یکی از کارگزاری های مجاز آنلاین و رسمی مراجعه کنید. کارگزاری رسمی بیمه دات کام جزو محدود کارگزاری های رسمی آنلاین صنعت بیمه در زمینه آنلاین به شمار می رود. این برند با بیش از چندین هزار مشتری فعال توانسته است خدمات گسترده ای را در موضوعات مختلف خرید اینترنتی بیمه ارائه دهد. بیمه دات کام یکی از بالاترین نرخ تبدیل در بازدید صفحات را دارد. این موضوع به دلیل قیمت گذاری نفوذی و تخفیفی انواع بیمه نامه ارائه شده توسط این سامانه فروش آنلاین بیمه bimeh.com است. از این رو بیشتر مخاطبین سایت پس از استعلام بیمه مورد نظر اقدام به خرید بهترین بیمه موتورسیکلت  می‌نمایند.

منبع: سایت بیمه:  https://bimeh.com/

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه