رپرتاژ آگهی/

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی

مقایسه گوشی سامسونگ با شیائومی
کدخبر : 39951

در ابتدا در حوزه تولید تلفن های هوشمند، رقابت، بین دو برند معتبر سامسونگ و اپل بود و برندهای دیگر نتوانستد خود را وارد این رینگ رقابت کنند. بعد از گذشت مدتی یک شرکت چینی با برند شیائومی با محصولات منحصر به فرد خود توانست جایی برای خود در این میدان رقابت باز کند؛ به طوری که امروزه در سراسر جهان، ترجیح اکثریت مردم برای خرید، گوشی های سه برند اپل، سامسونگ و شیائومی است

گوشی های اپل همواره از هر نظر نسبت به دو برند دیگر حرف اول را زده اند و از این جهت، رقابت شدیدتر بین شیائومی و سامسونگ است. محصولات هرکدام از این دو کمپانی در برخی جنبه ها با یکدیگر تفاوت دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا به مقایسه گوشی های سامسونگ و شیائومی بپردازیم تا شما در هنگام خرید آگاهی بیشتری داشته باشید.

مقایسه کیفیت ساخت و طراحی محصولات شیائومی و سامسونگ

در شرایطی که پای گوشی های میان رده این کمپانی به میان می آید، همه به دنبال یک بدنه پلاستیکی هستند. در صورتی که در ساخت میان رده ها از پنل شیشه ای و بدنه فلزی استفاده شود، جایگاه آن ها بالاتر می رود که در مورد این موضوع شیائومی بیشترین توجه را نسبت به مواد به کار رفته در ساخت بدنه محصولات خود نسبت به سامسونگ داشته است. سامسونگ در برخی از میان رده های خود تنها قاب جلویی را به یک پنل شیشه ای مجهز کرده است؛ اما شیائومی در گوشی هایی که نسبت به رقبای سامسونگی آن ها قیمت کم تری دارند، هر دو قاب را از جنس شیشه ساخته است. حتی در برخی نسخه های میان رده شیائومی ما شاهد محافظ گوریلاگلس نسخه 5 هستیم و یا حتی بدنه، جنس آلومینیومی دارد.

از نظر نوع طراحی بحث مقایسه گوشی های این دو برند را نمی توان شفاف تر کرد؛ زیرا طراحی یک بحث سلیقه ای است و به نظر کاربران بر می گردد. سامسونگ که همواره طراحی های خلاقانه و ظریفی داشته و شیائومی نیز محصولات اخیر خود را با بهترین طراحی ممکن روانه بازار کرده است، به طوری که حتی برخی میان رده های آن با پرچم داران تفاوت چندانی ندارند.

eda3b035-548c-455b-9664-8d9b79022f9e

مقایسه سخت افزار و نرم افزار گوشی های سامسونگ و شیائومی

هر دو کمپانی سامسونگ و شیائومی اغلب از تراشه های مختلف اسنپدراگون در بخش سخت افزاری استفاده می کنند؛ گوشی های هر دو کمپانی در این بخش عملکرد خوبی را به کاربران خود ارائه می دهند. هر دو در بخش رم و حافظه داخلی، نسخه های مختلفی را روانه بازار می کنند تا دست کاربران در انتخاب باز باشد. ما در محصولات هر دو رقیب، شاهد رم 6 یا 8 هستیم و ظرفیت حافظه داخلی آن ها برابر با 128 و 256 گیگابایت است.

امروزه ما در اکثر میان رده ها و حتی پایین رده های سامسونگ شاهد لنزهایی با وضوح بالا در بخش دوربین ها، سنسور اثرانگشت، دو سیم کارت و سیستم عامل اندروید با قابلیت ارتقاء هستیم. در گوشی های شیائومی این قابلیت ها دیده می شود، اما برخی مدل های آن درگاهی برای کارت حافظه ندارند و درنتیجه امکان نصب برخی از برنامه ها ممکن نیست. در مورد عملکرد نرم افزاری و رابط کاربری این دو رقیب، سامسونگ از جایگاه بالاتری برخوردار است؛ زیرا از رابط کاربری One UI استفاده می کند و نسخه های اندرویدی آن مدام در حال به روز رسانی هستند، اما کاربران زیادی نسبت به رابط کاربری MIUI در شیائومی انتقاد داشته اند.

cb77b6e0-4bd6-4315-bfc9-22e3fd839b74

مقایسه صفحه نمایش در گوشی های سامسونگ و شیائومی

در ابتدا نماینده کره ای بود که توانست پنل های فوق العاده AMOLED و SUPER AMOLED را وارد محصولات خود کند و اکنون در این زمینه حرفه ای شده است. در گوشی های شیائومی نیز ما شاهد این پنل ها هستیم؛ اما چیزی که از مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی در بحث نمایشگرها متوجه می شویم در مورد نرخ تازه سازی آن هاست. به طوری که در گوشی های میان رده شیائومی ما اکثراً شاهد نرخ تازه سازی 120 هرتزی هستیم؛ اما در میان رده های سامسونگ، این نرخ برابر با 90 هرتز است. در بخش گستره رنگ ها و حداکثر روشنایی، سامسونگ حرف اول را می زند.

مقایسه باتری در گوشی های سامسونگ و شیائومی

بسته به مدل گوشی، ظرفیت باتری در گوشی های سامسونگ و شیائومی متفاوت است. در بیشتر میان رده های هر دو رقیب ما شاهد باتری هایی با ظرفیت بین 4000 تا 5000 میلی آمپر ساعت هستیم، اما سامسونگ با عرضه گوشی های سری M، باتری های 6000 میلی آمپر ساعتی را به ما نشان داد. می توان گفت از نظر ظرفیت باتری، سامسونگ جایگاه بالاتری دارد؛ اما در بخش شارژر های سریع، این شیائومی است که حرف اول را می زند به طوری که برخی از مدل های اقتصادی این کمپانی با شارژر سریع تنها در 17 دقیقه یا 30 دقیقه به طور کامل شارژ می شوند.

مقایسه گوشی سامسونگ و شیائومی در بخش دوربین ها

آن چیزی که باعث شد گوشی های شیائومی طرفداران زیادی پیدا کند، عملکرد فوق العاده دوربین های محصولات آن بود. البته هنگامی که شیائومی لنزهای قدرتمند را در محصولات خود جای داد، سامسونگ به فکر بهبود عملکرد دوربین های میان رده خود افتاد. لازم به ذکر است که بهبود دوربین سامسونگ باعث شد تا قیمت گوشی شیائومی نسبت به قیمت گوشی سامسونگ پایین تر باشد، درحالی که عملکرد دوربین های آن ها بهتر است. به طورکلی درگوشی های سامسونگ، سری پرچم داران آن از دوربین های قدرتمندتری برخوردار هستند و قدرت عکاسی میان رده های شیائومی از میان رده های سامسونگ بهتر است.

99ed7b28-1ab4-4419-ba33-47c93de6eb09

جمع بندی

تمام محصولات سامسونگ و شیائومی در رده های پایین رده، میان رده و پرچم دار قرار دارند و به تازگی شیائومی رده جدید قاتلین پرچم دار را اضافه کرده است که ویژگی هایی شبیه به پرچم داران دارند، اما با هزینه کم تری عرضه می شوند. این دو برند بیشتر به دلیل تمایل کاربران به محصولات مقرون به صرفه، بیشتر روی مدل های میان رده خود تمرکز دارند.

از مقایسه گوشی های سامسونگ و شیائومی می توان نتیجه گرفت که هر دو محصولات فوق العاده ای را ارائه می دهند و سطح انتظارات و مبلغی که شما می خواهید هزینه کنید نقش مهمی در تعیین برنده دارند. به صورت کلی اگر عملکرد نرم افزار و پنل گوشی برایتان مهم است، گوشی های سامسونگ برای شما انتخاب بهتری خواهند بود؛ اما اگر عملکرد بالای دوربین و باتری را در نظر دارید، باید از بین محصولات شیائومی انتخاب کنید. از لحاظ قیمت، قیمت گوشی شیائومی از گوشی های سامسونگ کمی پایین تر است، زیرا هدف اصلی شیائومی ارائه محصولات کاملاً اقتصادی با تکنولوژی های جدید و به روز است.

***

این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه