ویروس کرونا درحال رشد است یاکاهش؟

ویروس کرونا درحال رشد است یاکاهش؟
کدخبر : 10148

ویروس‌‌شناس ایتالیایی و معاون دانشگاه میلان اعلام کرد که مطالعات علمی نشان داده ویروس کرونا در حال ضعیف شدن است. «ماسیمو کلمنته»، ویروس‌شناس ایتالیایی و معاون رئیس دانشگاه میلان اعلام کرد که پژوهش‌های انجام شده حاکی از آن است که ویروس کرونا در حال ضعیف شدن است. وی در ادامه گفت امیدواریم که در پاییز شاهد موج دوم کووید-۱۹ نباشیم.

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند.

تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند،  موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند

 

ویروس کرونایی که به تازگی کشف شده است موجب بیماری عفونی کرونا میشود.  این ویروسنوظهور و بیماری ناشی از آن، تا قبل از شروع طغیان اخیر در دسامبر سال 2019 در شهر ووهان،کشور چین، ناشناخته بود.

 

ایلنا نوشت: وی گفت که «بهبود وضعیت بالینی همراه با کاهش شدید انتقال ویروسی به معنای تضعیف ویروس کرونا است و البته هنوز این را نمی‌توانیم با اطمینان کامل اعلام کنیم، اما احتمال آن بسیار بالاست.»

این دانشمند ایتالیایی افزود: «داده‌های برخی کشورها درباره مراحل مختلف اپیدمی ضعیف شدن ویروس را تایید می‌کند.»

 

وی تاکید کرد که ویروس جدید بسیار ضعیف خواهد شد تا جایی که مانند ویروس‌های دیگر عامل بیماری‌‌های تنفسی بسیار عادی خواهد شد.

 

کلمنته در پاسخ به پرسشی درباره احتمال  شیوع موج دوم اپیدمی در پاییز ابراز امیدواری کرد که چنین اتفاقی رخ ندهد. وی گفت: «اگر اعتقاد داریم ویروس به تدریج ضعیف‌تر می‌شود، وضعیتی که در زمستان به وجود آمده تکرار نخواهد شد.»

 

 

منبع:شفقنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه