اینفوگرافیک | زهرا استخری

راه حل مقابله با سرماخوردگی | اینفوگرافیک

راه حل مقابله با سرماخوردگی | اینفوگرافیک
کدخبر : 40365

چگونه به بهترین شکل با سرماخوردگی مقابله کنیم ؟

به گزارش رصداقتصادی / زهرا استخری : برخی افراد ممکن است از توانایی ژنتیکی برای تولید پادتن علیه برخی ویروس‌ها را داشته باشند، اما اغلب ما باید با انتخاب روش‌های زندگی سالم به تقویت دستگاه ایمنی خود کمک کنیم. در این اینفوگرافیک که به نقل از داده‌های ایندیپندنت تهیه شده، به چند راه‌ برای پیشگیری از سرماخوردگی و راه‌های درمان این بیماری اشاره شده است.

سرماخوردگی

 

درمان سرما خوردگی

راه‌های درمان این بیماری بسته به این که بیمار بزرگسال است یا کودک متفاوت است:

 

درمان سرماخوردگی بزرگسالان

در اکثر موارد، باید اجازه دهید ویروس‌هایی نظیر ویروس سرماخوردگی دوره خود را تمام کنند. در این شرایط می‌توانید علائم عفونت را درمان کنید، اما در واقع نمی‌توانید خود عفونت را درمان کنید. بزرگسالان می‌توانند برای درمان این بیماری، هم از دارو و هم از درمان‌های خانگی استفاده کنند.

 

درمان سرماخوردگی کودکان

سازمان غذا و دارو (FDA) مصرف داروهای سرماخوردگی را برای کودکان کمتر از ۲ سال توصیه نمی‌کند زیرا این داروها ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی جدی و مهلکی شوند. تولیدکنندگان اکثر این داروهای سرما خوردگی و ضد سرفه ذکر می‌کنند که “برای کودکان زیر ۴ سال مصرف نکنید”. به همین خاطر بهتر است که برای تسکین علائم سرما خوردگی در کودکان، درمان‌های خانگی را امتحان کنید. اگر از پزشک اطفال سوال شود که در بیماری سرما خوردگی کودکان، چی واسه سرماخوردگی خوبه، قطعا یکی از مواردی که روی آن تاکید می‌کنند استراحت کافی است.

 

درمان خانگی سرماخوردگی

برای درمان ویروس سرماخوردگی در خانه می‌توانید از این راه‌حل‌ها استفاده کنید:

۱- مایعات مصرف کنید

مایعاتی نظیر آب و آبمیوه یا آب‌لیموی گرم به همراه عسل، به تسکین احتقان کمک می‌کنند و از کم‌آبی بدن جلوگیری می‌کنند. از مصرف قهوه و نوشیدنی‌های کافئین‌دار بپرهیزید زیرا این نوشیدنی‌ها می‌توانند منجر به تشدید کم‌آبی شوند.

 

۲- استراحت کنید

بدن برای بهبود یافتن پس از ابتلا به ویروس سرماخوردگی، به استراحت نیاز دارد. استراحت کافی به شما کمک می‌کند تا انرژی خود را حفظ کنید و ویروس را از بدن بیرون کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه