جواز امر به معروف و نهی از منکر علی اکبررائفی پور صادر شد+بیوگرافی

جواز امر به معروف و نهی از منکر علی اکبررائفی پور صادر شد+بیوگرافی
کدخبر : 11317

رائفی پور در توییتر نوشت: مهدی یاوران عزیز پاشنه ها را بکشید! معروف مخفف "مردم علیه رانت و فساد" است. مجوزی که به بنده اجازه می دهد بصورت تخصصی به موضع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بپردازم حتما به یاری همه شما بزرگواران نیاز خواهیم داشت.

علی اکبر رائفی پور متولد مشهد است و بزرگ شده تهران است. علی اکبر رائفی پور  از دوران نوجوانی وارد دنیای فرهنگی مذهبی شده و تاکنون با سخنرانی ها و نظریه پردازی های خود طرفداران و دنبال کنندگان زیادی پیدا کرده، در ادامه این مطلب به طور کامل با علی اکبر رائفی پور در بخش مشاهیر تاریخ ما آشنا خواهیم شد. 

 

آیا امر به معروف مسئولان هم مجوز می‌خواهد؟

رائفی‌پور نوشت: مجوزی به بنده داده‌اند اجازه می‌دهد به صورت تخصصی به موضع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بپردازم. ؛ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ بود که آیین رونمایی اعطاء مجوز به گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد. بدین ترتیب بنا به گفته امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجالس دهم و یازدهم : طبق ماده ۸ قانون حمایت از امربه‌معروف و نهی از منکر به ستاد استان‌ها اجازه می‌دهد که برای حامیان امربه‌معروف مجوز تجمع صادر و این افراد بتوانند به‌صورت قانونی حقوق خود را دنبال کنند. طبق گفته همین نماینده مجلس: ادارات باید نسبت به عملکرد خود در حوزه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر پاسخ‌گو باشند. اینکه آیا امر به معروف مجوز می خواهد یا خیر؟ اصولا سازوکار اعطای مجوز چیست و قرار است این گروه‌ها بر اساس مجوز دریافتی و بودجه احتمالی چه کسانی را امر به معروف کنند؟! اینها سوالاتی است که نیازمند پاسخ مسئولان ستاد است.علی اکبررائفی پور سخنران و نظریه پرداز است، طرفداران زیادی دارد اما به همان اندازه هم مخالفانی دارد که نظریه های او را با مدارک و منطق شان زیر سوال می برند.  اما با توجه مطالب و محتوای منتشرشده پربیراه نیست اگر بگوییم به واسطه این قانون امثال رائفی‌پور دارای حاشیه امنی برای طرح ادعاهای خود شده اند.

۱۵ مرداد ۱۳۹۸ بود که آیین رونمایی اعطاء مجوز به گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد. بدین ترتیب بنا به گفته امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجالس دهم و یازدهم: طبق ماده ۸ قانون حمایت از امربه‌معروف و نهی از منکر به ستاد استان‌ها اجازه می‌دهد که برای حامیان امربه‌معروف مجوز تجمع صادر و این افراد بتوانند به‌صورت قانونی حقوق خود را دنبال کنند.

طبق گفته همین نماینده مجلس: ادارات باید نسبت به عملکرد خود در حوزه احیای امربه‌معروف و نهی از منکر پاسخ‌گو باشند. 

امر به معروف کردن مسئولان

بنابر این گزارش؛ سازوکار اعطای مجوز به گروه‌های جهادی برای برگزاری تجمع به قانون حمایت آمران معروف بازمی‌گردد؛ قانونی که در

مجلس گذشته تصویب شد و تنها یکی کاربردهای "برگزاری تجمع" در جهت امر به معروف مردم و مسئولان است!

 

یکی از کسانی که مجوز دریافت کرده "علی‌اکبر رائفی‌پور" است او نام گروهش را معروف گذاشته و ظاهراً از این به بعد چون مجوز دارد می تواند از مسئولان انتقاد کند!

علی‌اکبر رائفی‌پور، تئوریسین اصولگرا در توئیتر خود نوشت: "‌مهدی یاوران عزیز پاشنه‌ها را بکشید! معروف مخفف ‎مردم علیه رانت و فساد است. مجوزی که به بنده اجازه می‌دهد به صورت تخصصی به موضع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بپردازم.حتما به یاری همه شما بزرگواران نیاز خواهیم داشت. سه‌شنبه شب در گفتگوی زنده بیشتر در این باره سخن خواهم گفت. اینکه آیا امر به معروف مجوز می خواهد یا خیر؟ اصولا سازوکار اعطای مجوز چیست و قرار است این گروه‌ها براساس مجوز دریافتی و بودجه احتمالی چه کسانی را امر به معروف کنند؟! اینها سوالاتی است که نیازمند پاسخ مسئولان ستاد است. اما با توجه مطالب و محتوای منتشر شده پر بیراه نیست اگر بگوییم به واسطه این قانون امثال رائفی‌پور دارای حاشیه امنی برای طرح ادعاهای خود شده‌اند.

سید حمید حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث نیز گفت:

مجوّز امر به معروف را خداوند در قرآن صادر کرده و به همهٔ مردم ولایت داده است تا مسئولان را نقد و بر آنها نظارت کنند.

 وابسته کردن این فریضهٔ عمومی به مجوز نهادهای حاکمیتی نقض غرض و نقطهٔ مقابل احیای امر به معروف است.

 

بیوگرافی علی اکبر رائفی پور

پژوهشگر و نظریه پرداز و سخنران و استاد دانشگاه در سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمده و فارغ التحصیل رشته حسابداری در مقطع کارشناسی بوده و چند سالی است که در زمینه مباحث فراماسونری، صهیونیزم و مهدویت و بحث های سیاسی جامعه و مشکلات اجتماعی در دانشگاه ها و مجالس و محافل دانشجویی سخنرانی های جنجالی و تند برگزار می کند و طرفداران زیادی نیز دارد.

 

علی اکبر رائفی پور

 

خانواده و زندگی شخصی

در خانواده بسیار مذهبی به دنیا آمده و هر دو پدربزرگ پدری و مادری او ملا و آخوند و از پیش نمازهای مسجد بودند.
داییش از شهدای جنگ است .

 

همسر علی اکبر رائفی پور

وی متاهل بوده و دارای همسر می باشد.
در جایی گفته مهریه همسرم ۱۴ حدیث کسا می باشد.
البته در برحی منابع و شبکه های اجتماعی گفته شده که پرستو مروجی روانشناس همسر استاد است که صحت ندارد و کذب است

 

علی اکبر رائفی پور

 

شروع فعالیت و سخنرانی

از زمان دانشجویی وارد این مباحث شده و با شرکت در جلسات و دورهمی های دانشجویی در بحث و جدل شرکت می کرد.
وی سابق بر این درباره فراماسونری و صهیونیزم بحث و سخنرانی می کرد، اما مدتی است موضوع مباحث خود را روی مهدویت و فرقه های نوظهور متمرکز کرده و بیشتر موضوعاتش ساسی و درباره چالش های سیاسی کشور می باشد.

 

علی اکبر رائفی پور

 

جنبش مصاف

در سال ۱۳۸۹ موسسه ای بنام مصاف ایرانیان را تاسیس کرد که استادی به نام پرستو مروجی نیز در این موسسه مباحث چالشی و از اعضای این موسسه بوده و گویا سابق بر این فعالیت و اداره کانال رائفی پور نیز بر عهده وی بوده است.
همچنین در این موسسه بازی رایانه ای بر اساس نجات سردار احمد متوسلیان از زندان رژیم صهیونیستی ساخت.

 

علی اکبر رائفی پور

 

موضوعات سخنرانی

رائفی پور با سخنرانی ها و بحث های چالشی بسیار در شبکه های اجتماعی و اینستاگرام و نزد دانشجویان و فعالان سیاسی مشهور است.


وی در گذر چندسال با سخنرانی‌ها و نظریه‌ پردازی‌های خویش در محافل مختلف در رابطه با شیطان‌پرستی، فراماسونری، صهیونیزم و مهدویت مواردی از این قبیل به یکی از چهره‌های شناخته شده در میان علاقه‌مندان به این مبحث مبدل گشت.


وی از خود به عنوان «آنتی صهیونیست» یاد می‌کند


او خود را پژوهشگر عرصهٔ آخرالزمان و صهیونیزم و حوزهٔ رسانه و مدرس دانشگاه و صاحب پژوهشگاه مصاف معرفی کرده‌است


وی توانسته با تریبونهایی که داشته توجه جوانان و نوجوانان را جلب کند

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه