صحبت های نتانیاهو در مورد ترور محسن فخری زاده در دماوند + عکس

صحبت های نتانیاهو در مورد ترور محسن فخری زاده در دماوند + عکس
کدخبر : 15397

ساعاتی قبل محسن فخری زاده دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد.

    

 

 

علت ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته ای ایران چیست؟ / صحبت های نتانیاهو درباره او
 
 نام  محسن فخری زاده  به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام  محسن فخری‌ زاده  تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

 

محسن فخری‌ زاده  تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

 

 

شهید محسن فخری زاده

 

منابع غربی هر چه بیشتر اصرار داشته باشند که برنامه هسته‌ای ایران به سمت ساخت سلاح انحراف داشته، تمرکز بیشتری بر فعالیت‌های فخری‌زاده کرده و نقش وی را پررنگ‌تر می‌دانند. اعطای القابی مانند اوپنهایمر ایران، عبدالقدیر خان ایران یا پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران بخشی از این کارزار تبلیغاتی است.

 

نشریه انگلیسی ساندی تایمز در فروردین ۸۷ با اشاره به اسنادی که ادعا می‌شود، از یک دستگاه لپ‌تاپ ایرانی‌ها به دست آمده، فخری‌زاده را «یک افسر سپاه پاسداران و استاد دانشگاه امام حسین تهران و به عنوان «پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران» معرفی کرده و مدعی شد: «سرویس‌های اطلاعاتی غرب معتقدند ایران در صدد تولید یک کلاهک هسته‌ای با توان نابودسازی هر شهری در خاورمیانه است که مسئولیت این برنامه بر عهده محسن فخری‌زاده مهابادی، مدرس فیزیک دانشگاه امام حسین تهران، قرار دارد و از این روی، می‌توان وی را پدر تولید کلاهک اتمی ایران نامید»!

 

خبرداغ : همسر محمدرضا شریفی نیا ازدواج کرد + عکس همسرش

 

بنا به ادعای رسانه‌های غربی در آن سال، فخری‌زاده مدیریت طرحی با عنوان» پروژه ۱۱۱ «به منظور تولید یک کلاهک هسته‌ای با توان انفجار در ارتفاع ۲ هزار فوتی و تخریب یک منطقه وسیع را برعهده داشته است.

 

با وجود همه ادعاهای رسانه‌ای غربی درباره فخری‌زاده، هیچ‌گاه اطلاعات قابل تأیید و معتبری درباره فعالیت‌های وی منتشر نشده است. فخری‌زاده از جمله افرادی است که نام وی با ادعای دخالت وی در برنامه هسته‌ای، در فهرست تحریم‌های شورای امنیت قرار داده شده و آژانس بر مصاحبه با وی اصرار داشته است.

 

وی ظهر امروز در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه