پوشش اخبار سیاسی داخلی و خارجی در یک قاب؛ پاتوق خبر

پوشش اخبار سیاسی داخلی و خارجی در یک قاب؛ پاتوق خبر
کدخبر : 17436

با ارتقاء و پیشرفت روز افزون تکنولوژی، بر تعداد منابع و رسانه‌های خبری نیز افزوده می‌شود تا جاییکه حتی مشاهده سرخط آخرین اخبار سیاسی در مهم‌ترین آن‌ها کاری وقتگیر و طولانی خواهد بود.

دنیای سیاست دنیایی آکنده از اخبار و رویدادهای متعدد می‌باشد. تقریباً لحظه‌ای نیست که در روی این سیاره شاهد اظهار نظر یک سیاستمدار و یا اتخاذ تصمیمات تازه در این حوزه نباشیم.

تصمیمات سیاسی که تاثیرات آن‌ها قادر است حتی ورای مرزهای کشورها برود و بر همسایگان مجاور و دنیا تاثیرگذار باشد.

ضرورت پرداختن به اخبار سیاسی در رسانه‌ها

با دقت به پیشگفتار ای که ارائه شد و نیز تأثیر تصمیمات سیاسی در معاش تک تک شهروندان هر کشور، ضرورت پرداختن به آخرین اخبار سیاسی در رسانه‌های داخلی و خارجی را بیش از پیش برجسته کرده است.

اینکه بتوان تصمیمات سیاستمداران در حوزه سیاست داخلی و خارجی را از نظر کارشناسی تحلیل کرد یا رویدادهای اساسی را از منظر سیاسی مورد انتقاد و نظارت قرار داد حال دیگر به امری روال و مهم در تعداد کثیری از رسانه‌ها بدل شد‌ه‌است بطوریکه قسمت اخبار سیاسی در رسانه‌ها، یکی از جالب‌ترین و پربازدید ترین قسمت‌ها به حساب می‌آید.

مشکلات پیگیری آخرین اخبار سیاسی در آحاد رسانه‌های دارای اعتبار

همان گونه که اشاره شد حوزه سیاست برای بخش اعظمی از رسانه‌ها، حوزه جذابی می‌باشد. شاید مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش در حیطه اخبار، بخش مرتبط با خبرهای حوزه سیاست داخلی و خارجی است.

به جهت استقبال ذاتی که مخاطبان از اخبار سیاسی دارند، روزنامه نگاران، خبرنگاران، تحلیلگران و مفسرین بیشتری در‌این حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند. از طرفی رشته علوم سیاسی در دانشگاه‌ها سالانه فارغ التحصیلانی را نیز معرفی می‌نماید که اغلب به جرگه تحلیلگری، روزنامه و خبرنگاری مشغول می‌شوند.

به این ترتیب نرخ ایجاد محتوای سیاسی و به طبع آن،‌ انعکاس آن در رسانه‌ها بسیار زیاد است. روزانه صدها خبر از حوزه سیاست داخلی و خارجی همراه با یادداشت‌ها و آنالیز‌هایی که برای هرکدام ارائه می‌شود شیت اصلی و ویترین رسانه‌های مکتوب و آنلاین را پر می‌کنند که پیگیری مجموع آنان کاری دشوار و خارج از توان مخاطبین یا فعالین حوزه رسانه می‌باشد.

خبرخوان تجمیع خبرها در یک رسانه پویا

برای جواب به نیاز و مشکلی که پیش‌تر به آن اشاره شد و نیز سهولت پیگیری آخرین و پر بازدیدترین اخبار روز، خبرخوان‌ به یاری مخاطبین می‌آید. خبرخوان‌ سامانه‌ای می‌باشد که با اعمال تکنولوژی، آخرین اخبار سیاسی را از کلیه رسانه‌ها جمع آوری کرده و آن‌ها را بصورت یکدست و محتدالشکل در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این مورد سبب می‌شود تا کاربر بتواند در یک نگاه به همگی خبرهای سیاسی روز در یک فریم دسترسی داشته باشد.

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی در یک خبرخوان

با اعتنا به مکانیزم عملکرد خبرخوان می‌توان اذعان کرد که قسمت مرتبط با پربیننده‌ترین اخبار سیاسی، اقتصادی، ورزشی یا حوادث در یک خبرخوان، تابلوی زنده‌ایست که پرطرفردارترین خبرهای سیاسی بین همه رسانه‌ها را به نمایش می‌گذارد.
به بیان دقیق‌تر در یک خبرخوان به روزترین خبرهای سیاسی، اقتصادی و ... از رسانه‌های متعدد جمع آوری می‌گردد.

هنگامی‌که یک خبر در این ویترین بزرگ به خبری پر بازدید مبدل می‌شود در واقع به این معناست که دربین جامعه مخاطبین آن خبرخوان، نسبت به بقیه اخبار اهمیت و جذابیت بیشتری داشته است. لذا این قسمت از خبرخوان در واقع بازتاب کننده ذائقه مخاطبین در لحظه می‌باشد.

ضرورت تعیین منابع خبری دارای اعتبار و قانونی برای یک خبرخوان

از آنجاییکه اصالت و درستی اخبار در دنیای رسانه‌ای امروز می‌بایست بیشتراز هرچیز مورد توجه قرار گیرد، تعیین منابع دارای اعتبار خبری هر حوزه (سیاست، اقتصاد، ورزش، رویدادها و ...) در یک خبرخوان یک اصل مهم و ضروریست.

با اعتنا به نوع اقتصاد حاکم بر خبرخوان‌ها، ممکن است یک خبرخوان برای حیطه‌های گوناگون مانند سیاست یا تکنولوژی، منابعی را گزینش نماید که حاضرند برای پوشش اخبارشان هزینه و آبونمان پرداخت کنند. همین کار بر روی کیفیت خبرخوان و میزان رضایت مخاطبین از آن تاثیرگذار خواهد بود.

برای نمونه در شرایطی که خبرگزاری‌های قانونی و داخلی را از پوشش اخبار سیاسی‌شان محروم نماید یا این که منابع خبری ضعیف‌تر و آن‌هایی که تولید محتوایی از خویش ندارند (و فقط به انعکاس اخبار بقیه منابع مبادرت می‌نمایند را) در‌این حوزه وارد نماید، در واقع موجب کاهش کیفیت محتوای خویش در آن حوزه گردیده است.

پاتوق خبر یک خبرخوان با رعایت اصول حرفه‌ای و با محوریت مخاطب

با پیدایش چنین خلعی در فضای رسانه‌ای کشور و کمرنگ شدن نقش اصول حرفه‌ای و گزینش منابع دارای اعتبار در خبرخوان‌های فعلی، پاتوق خبر تحت عنوان اولین خبرخوان حرفه‌ای خود را به مخاطبین معرفی نموده است.

پوشش لحظه‌ای اخبار سیاسی و بقیه حیطه‌های خبری از منابع معتبر داخلی که در هر حوزه صاحب حیث و تولیدات روزمره و دست اول می‌باشند این سامانه را به یک تجمیع کننده حقیقی اخبار در وب فارسی بدل نموده است.

به کارگیری هوش تصنعی در دسته بندی و پالایش اخبار، متکی بودن به تعداد بازدید یک خبر برای اکران آن در بخش پربازدیدها (و نه گزینش دستی به وسیله مدیران سامانه) و پوشش زنده اخبار و به طور همزمان با نشر آن در منابع اصلی.

حیطه‌های خبری در پاتوق خبر

اخباریکه درخصوص آن‌ها صحبت کردیم در گروه بندی‌های خرد و کلان تقسیم بندی می‌گردند بطوری که اخبار سیاسی، اخبار اقتصادی، اخبار ورزشی، اخبار اجتماعی، اخبار بین الملل و اخبار خودرو حوزه‌های کلان و اخبار پرسپولیس، اخبار استقلال، اخبار بورس و ... حوزه‌های خرد را تشکیل می‌دهند. مخاطبین می‌توانند با گزینش هر کدام از گروه‌بندی‌های مورد علاقه خود به اخبار آن دسترسی داشته باشند.

دسترسی به پاتوق خبر

برای دسترسی به پاتوق خبر کافیست نشانی ذیل را در مرورگر گوشی یا کامپیوتر خود وارد نموده و وارد وبسایت شوید. www.patoghekhabar.com

در صفحه اصلی پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی، سیاسی، ورزشی و کلاً حوزه‌های کلان را در چند ساعت اخیر مشاهده خواهید و در صفحه مربوط به هر دسته‌بندی شما همواره به آخرین خبرها و پربیننده‌ترین آنها در ۲۴ ساعت گذشته دسترسی خواهید داشت.
 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه