فرح پهلوی مرد + عکس

فرح پهلوی مرد + عکس
کدخبر : 20122

فرح پهلوی روز ۲۲ مهر ماه سال ۱۳۱۷ در تهران به دنیا آمده است. در ادامه بیوگرافی کامل فرح پهلوی را مشاهده می کنید.

به گزارش رصدورزشی،  فرح پهلوی روز ۲۲ مهر ماه سال ۱۳۱۷ در تهران به دنیا آمده است. در ادامه بیوگرافی کامل فرح پهلوی را مشاهده می کنید. خبر درگذشت فرح پهلوی هنوز از طرف فرزندانش تائید نشده است. 

 

ساعدسهیلی-و-صبا-راد - Copy

 

 

انتشار این خبر درگذشت فرح در حالی است که رضا پهلوی روز 14 فروردین در صفحه شخصی خود نوشته بود: “خبری که برای شهبانو، مادرم شایعه کرده اند، ساختگی است.”

گفتنی است،فرح فرزند فریده قطبی و سهراب دیبا (از خاندان دیبا) در روز ۲۲ مهر ماه سال ۱۳۱۷ه.ش در تهران به دنیا آمد. او درکودکی پدرش را بر اثر بیماری سرطان از دست داد. او پس از اتمام تحصیل در مدرسه ژاندارک و دبیرستان رازی تهران، به همراه پسر دایی‌اش رضا قطبی برای ادامه تحصیل راهی فرانسه شد و در رشته معماری ادامه تحصیل داد. وی پس از مدتی تحصیلات خود را در پاریس رها نمود و در آبان سال ۱۳۳۸ ه.ش با محمدرضا شاه پهلوی که به تازگی از همسر دوم خود ثریا اسفندیاری جدا شده بود ازدواج کرد. در همان سال او به عنوان اولین ملکه ایران تاجگذاری نمود. او ۴ فرزند به نامهای رضا، فرحناز، علیرضا و لیلا به دنیا آورد. دو ماه قبل از انقلاب ۱۳۵۷ و با اوج گیری اعتراضات مردمی، وی همراه با شوهرش ایران را ترک کرد و در ایالات متحده آمریکا و فرانسه(پاریس) زندگی می‌‌کرد.

 

تکذیب خبر مرگ فرح پهلوی:

یکی از نزدیکان خانوادگی فرح پهلوی، همسر شاه ایران خبر فوت وی را که امروز انتشار یافته بود،‌ تکذیب کرد.

نراقی: فرح زنده است فرح در سلامت به سر می‌برد و فردا قصد سفر به خارج از فرانسه دارد. یکی از نزدیکان خانوادگی فرح پهلوی، همسر شاه ایران خبر فوت وی را که امروز انتشار یافته بود،‌ تکذیب کرد. “احسان نراقی” رئیس دفتر سابق فرح دیبا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پاریس با تکذیب خبر فوت وی اعلام کرد شب گذشته با وی تماس داشته و فرح در سلامت به سر می‌برد و فردا قصد سفر به خارج از فرانسه دارد. وی گفت: «از منابع دیگر این شایعه را شنیده‌ام. اما تا این لحظه مشکلی برای فرح وجود ندارد.» پیش از این برخی منابع خبری اعلام کرده بودند، فرح که به همراه خانواده خود پس از فرار در فرانسه زندگی می‌کرد صبح امروز، مرد.لذا با این اظهار نظر نراقی وضعیت فرح تا حدی نامعلوم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه