نتیجه انتخابات 1400 مشخص شد ! + نتیجه شمارش آرا

نتیجه انتخابات 1400 مشخص شد ! + نتیجه شمارش آرا
کدخبر : 20617

آخرین اخبار از نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ ایران/ نتایج انتخابات با تاخیر اعلام می‌شود؟

به گزارش رصداقتصادی : ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران پس از پایان شمارش آرا اعلام شد . 

 

در حال بروزرسانی ..... 

 

 

رای‌گیری برای ریاست‌جمهوری سیزدهم از صبح ۲۸ خرداد آغاز شد و ساعت ۲ بامداد به پایان رسید. شمارش آرا آغاز شده و وزارت کشور اعلام کرده که در اولین فرصت نتایج آرای تجمیع شده را اعلام می‌کند.

 
 

 رای‌گیری برای ریاست‌جمهوری سیزدهم، شوراهای شهر و روستا، میاندوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان رهبری از صبح ۲۸ خرداد آغاز شد و ساعت ۲ بامداد به پایان رسید. شمارش آرا آغاز شده است. اگرچه دبیر ستاد انتخابات گفته به دلیل طولانی شدن روند رای‌گیری، ممکن است نتایج انتخابات با تاخیر اعلام شود.

بر اساس این گزارش، حدود ۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست‌جمهوری و حدود ۷۵ هزار شعبه برای انتخابات شوراهای شهر و روستا، آرا مردم را در سراسر کشور اخذ می‌کنند.

تعداد واجدین شرایط که طبق قانون می‌توانند رأی دهند، ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است. خبرگزاری‌ها میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بیش از ۵۰ درصد برآورد کرده‌اند. این در حالی است که نظرسنجی‌ها گویای این بود که میزان مشارکت کمتر از این مقدار است.

 

۲.۳۰ بامداد: نتایح با تاخیر اعلام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات تا ساعت ۲ بامداد تا طول کشیده و ممکن است یکی دو ساعت دیگر هم ادامه داشته باشد ، بنابراین ممکن است اعلام نتایج هم با تاخیر انجام شود. به محض تجمیع آرا، نتایج اعلام می شود.

وی درباره میزان مشارکت اظهار کرد: برداشت من این است که مشارکت بیشتر از انتخابات مجلس یازدهم است.

 

۲.۱۰ بامداد: در شعب رای‌گیری بسته شد

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد زمان رای‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ تمام شده است. در این ساعت صرفا از افراد حاضر در شعب رأی‌گیری، آرا اخذ می‌شود و درب تمامی شعب بسته شده است. رای‌گیری بر اساس اعلام وزارت کشور، تا ساعت ۲ بامداد ۲۹ خرداد ادامه داشت.

اگرچه دقایقی بعد از اعلام این خبر، سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تا زمانی که مردم در شعب هستند رأی گیری ادامه دارد. او گفته انتخابات تا ساعت ۲ تا طول کشیده و ممکن است یکی دو ساعت دیگر هم ادامه داشته باشد، بنابراین ممکن است اعلام نتایج هم با تاخیر انجام شود.

جهانبخش خانجانی، نماینده ستاد همتی در وزارت کشور اعلام کرد که آمار غیررسمی می‌گوید که تا ساعت ۲ بامداد، ۲۸ میلیون ۴۰۰ هزار رای اخذ شده و با درخواست تمدید بیشتر زمان رای‌گیری مخالفت شده است.

 

۱.۵۰ بامداد: نام قاضی‌زاده از لیست خط خورد؟

مصطفی طالب‌پور، نماینده امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و از تخلف انتخاباتی گفت. او گفته از ابتدای ثبت‌نام قاضی‌زاده هاشمی، بارها مساله انصراف او از انتخابات این دوره مطرح شد.

حتی صدا و سیما هم در آخرین روز تبلیغات و همزمان با گفت‌و‌گوی ویژه خبری، خبر انصراف او را پخش کرد و سایر خبرگزاری‌ها آن را نشر دادند و امروز هم در روز رای‌گیری طی دو مرحله صبح و بعدازظهر پیام جعلی در خصوص انصراف قاضی زاده مطرح شد.

او گفته پیرو این اخبار جعلی، از صبح شاهدیم در برخی شعب اخذ رای در یک مورد در کرمانشاه و سه مورد در لرستان بر روی نام قاضی خط کشیده بودند و اعلام کردند که او انصراف داده است، در تایلند هم کد قاضی‌زاده را اشتباه نوشته بودند. در برخی شعب شهرستان‌ها نام او را به اشتباه هاشمی و یا صرفا امیر حسین قاضی نوشته بودند که منجر به ابطال آرا وی می‌شود.

نماینده قاضی‌زاده گفته تخلفات کرمانشاه و لرستان پیگیری شده، در کرمانشاه تابلوی مربوطه اصلاح شد ولی در لرستان نتیجه‌ای اعلام نشد.

 

۱.۳۰ بامداد: رای‌گیری مجددا تمدید شد؟

اگرچه ستاد انتخابات کشور اعلام کرده بود که رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد اما حالا هادی طحان نظیف، عضور شورای نگهبان در توییتی اعلام کرده که گزارش‌های میدانی همچنان حکایت از حضور مردم پای صندوق‌های رای دارد و شورای نگهبان در کنار مردم. مشارکت عمومی و تعیین حق سرنوشت، سرمایه جمهوری اسلامی است. تا زمانی که مراجعه‌کننده حضور داشته باشد، باید رای اخذ شود.

 
 

 ۱.۳۰ بامداد: همتی راهی وزارت کشور شد

گفته می‌شود که رای‌گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد و هم‌اکنون عبدالناصر همتی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به منظور پیگیری امورات مربوط به انتخابات وارد وزارت کشور شده است.

اگرچه دلیل حضور همتی در وزارت کشور اعلام نشده اما گفته می‌شود که به دلیل برخی شکایات و عدم پاسخگویی‌ها او شخصا مجبور به حضور در وزارت کشور شده است.

اعتماد آنلاین گفته یکی از دلایل این حضور انتشار نامه‌ای از رئیس ستاد رئیسی (نیکزاد) مبنی بر پیروزی سیدابراهیم رئیسی در انتخابات است.

اما حالا گفته شده که همتی بعد از دیدار با وزیر کشور، از این وزارتخانه خارج شد.

 

۰۰:۱۰ رأی گیری تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۰، اعلام کرد: با توجه به اینکه ساعت ۲۴ جمعه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مهلت اخذ رأی به پایان رسیده است، بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا کلیه شعب اخذ رأی شهرهایی که دارای مراجعه کننده هستند می‌توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند. سایر شعب در صورت اتمام رأی گیری نسبت به شمارش آرا اقدام کنند.

 

۲۳:۵۲ درخواست تمدید مهلت رای‌گیری

ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در نامه‌ای به وزیر کشور درخواست کرد که زمان گیری تا ساعت ۲ بامداد برای تمام افرادی که به حوزه‌های انتخابی مراجعه می‌کنند تمدید شود.

در متن این نامه آمده است: احتراماً به استحضار می‌رساند شرایط حاکم بر فضای سلامت و بهداشت جامعه از حیث شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دقیق و کامل شیوه نامه‌های بهداشتی در خصوص حفظ فاصله گذاری اجتماعی از یک‌سو و گرمای طاقت فرسای هوا طی روز جاری از سوی دیگر سبب شده تا جمعیت قابل توجهی از واجدین رأی دهنده مراجعه به شعبه اخذ رأی را به ساعات پایانی روز موکول نمایند.

 

۱۲.۴۰بامداد: به اطلاعیه‌های رسمی توجه کنید

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده که فرآیند انتخابات از زمان آغاز تاکنون در امنیت کامل در حال برگزاری است و هیچ مورد امنیتی خاصی گزارش نشده است.(ایسنا)

در همین حال، دبیر ستاد انتخابات کشور، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان مشارکت را فاقد هرگونه استناد و اعتبار بر شمرد و از مردم و اصحاب رسانه درخواست کرد، صرفاً به اطلاعیه‌های رسمی ستاد انتخابات کشور توجه کنند.

 

رییس ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رییسی هم از ستادهای مردمی و مرکزی رییسی در استان‌ها خواست از هر گونه اعلام پیروزی در انتخابات قبل از اعلام رسمی از طریق ستاد انتخابات وزارت کشور یا رسانه ملی خودداری کنند.

 

ستاد مرکزی انتخابات محسن رضایی نیز با انتشار اطلاعیه‌ای، از ستادهای مردمی در استان‌ها و شهرستان‌ها خواست از اعلام‌ پیروزی یا اعلام راهیابی به دور دوم یا برگزاری هرگونه جشن یا تجمع تا زمان اعلام رسمی نتایج شمارش آراء، خودداری کنند.

 

به گزارش ایسنا کلیه شعب اخذ رای شهرهایی که دارای مراجعه‌کننده هستند، می‌توانند حداکثر تا ساعت ۲ بامداد به فعالیت خود ادامه دهند اما شمارش ارا در دیگر حوزه‌ها آغاز شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه