کاربردهای شگفت‌انگیز شیشه در طراحی مدرن دکوراسیون داخلی

کاربردهای شگفت‌انگیز شیشه در طراحی مدرن دکوراسیون داخلی
کدخبر : 12125

امروزه مساحت محدود محیط‌های مسکونی و حتی اداری، معماری داخلی آن را با مشکل مواجه کرده است. به طوری که بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی برای استفاده بهینه از فضا دست به خلاقیت و نوآوری زده و از ابزار جدیدی برای پیشبرد اهداف خود کمک گرفته‌اند. یکی از این ابزار پرکاربرد در طراحی مدرن دکوراسیون داخلی، شیشه است. پارتیشن شیشه ای، شیشه بالکن، شیشه حمام و درب اتوماتیک شیشه ای نمونه‌های خلاقانه از این سبک هستند. اگر شما هم به طراحی مدرن و مینیمال محیط کار یا زندگی‌تان علاقه‌مندید، در این مقاله همراه ما باشید.


کوچک‌ترین محیط خود را با پارتیشن شیشه ای تقسیم‌بندی کنید.

پارتیشن‌ شیشه ای نوعی دیوار محسوب می‌شود، با این تفاوت که خیلی راحت اجرا و با اشغال کمترین فضا، قسمت‌های مختلف را از یکدیگر جدا می‌کند. این روزها شاهد استفاده پارتیشن شیشه ای در بسیاری از ادارات، رستوران ها، مراکز درمانی و آرایشگاه‌ها هستیم که به محیط جلوه خاصی بخشیده است. اما استفاده از پارتیشن تنها مخصوص این نوع محیط‌ها نیست. شما هم می‌توانید با هزینه کم، دکوراسیونی زیبا و مدرن ایجاد کنید و همچنین نگرانی بابت کوچک شدن و کم نور شدن فضا نداشته باشید. پارتیشن‌های شیشه ای دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

با انواع پارتیشن شیشه ای آشنا شوید.

پارتیشن‌های شیشه‌ای بر اساس نوع شیشه و فریم به چند دسته تقسیم می‌شوند که با توجه به سلیقه و نیاز هر شخص ساخته می‌شود.

پارتیشن شیشه ای تک‌جداره: در این نوع پارتیشن از یک لایه شیشه استفاده می‌شود. اگر تبادل صدا و گرما در محیط برایتان اهمیت ندارد، بهتر است از این گزینه استفاده نمایید تا هزینه‌ی کمتری بپردازید. البته شیشه‌های تک جداره شامل عرض‌های مختلف هستند.

پارتیشن شیشه ای دوجداره: اگر می‌خواهید صدا بین فضاهای پارتیشن‌بندی شده رد و بدل نشود، این نوع  پارتیشن شیشه ای مناسب شماست. البته پارتیشن دوجداره باید از سقف تا زمین اجرا شود تا این ویژگی را داشته باشد. با استفاده از پارتیشن شیشه ای دوجداره، آرامش و سکوت به طور کامل برای شما برقرار خواهد شد.

پارتیشن شیشه ای رنگی: برای روح بخشیدن به محیط اطراف یا هماهنگی با دیگر المان‌های فضای داخلی محیط مد نظرتان می‌توانید از پارتیشن شیشه ای رنگی استفاده نمایید.

پارتیشن شیشه ای مات: اگر می‌خواهید فضای داخلی قسمتی از محیط قابل دید نباشد می‌توانید از شیشه‌های کاملا مات استفاده کنید. اما برای ایجاد جلوه‌ی بهتر، استفاده از شیشه‌های نیمه مات با طرح های مختلف گزینه بهتری است. این کار نمای بسیار زیبایی به دکوراسیون داخلی منزلتان می‌دهد.

پارتیشن شیشه ای بدون فریم: در این نوع، بین شیشه‌هایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، هیچ فریمی به صورت عمودی قرار نمی‌گیرد.

پارتیشن شیشه ای با فریم: فریم‌ها را می‌توان در دو نوع آلومینیوم و استیل، در پارتیشن‌های شیشه‌ای استفاده کرد؛ که هر کدام دارای زیبایی بصری خاص خود می‌باشند. در واقع فریم‌ها در حد فاصل دو شیشه به‌طور عمودی قرار می‌گیرند.

پارتیشن شیشه ای متحرک: شما می‌توانید برای ورودی قسمت‌های مختلف، به‌جای درب‌های چوبی یا دیگر مدل‌ها، از این مدل پارتیشن استفاده کنید.

گذراندن اوقات خوش در قاب شیشه بالکن

شیشه بالکن تحولی هیجان‌انگیز در حوزه دکوراسیون داخلی است که با اجرای آن در تمام فصول سال از بالکن منزل خود استفاده می‌کنید. درحالی‌که نگران کثیف‌‌ شدن محیط بالکن با برف، باران، گرد و غبار نخواهید بود. همچنین می‌توانید مبلمان دلخواه خود را در بالکن بگذارید و محیط دل‌انگیزی برای گذراندن ساعات عصرانه خود به ارمغان آورید.

شیشه بالکن

شیشه بالکن‌ها به صورت متحرک نیز اجرا می‌شوند تا شما هر زمان که دلتان بخواهد، شیشه را باز کنید و از هوای بیرون لذت ببرید.

مهم‌ترین مزایای نصب شیشه بالکن

  • کاهش آلودگی های صوتی و هوا تا 70%
  • افزایش ایمنی منزل
  • ایجاد فضایی برای استراحت و آرامش
  • عایق در برابر گرما، سرما، گرد و خاک، صوت، برف و باران
  • ایجاد فضایی برای پرورش گیاه

درب اتوماتیک شیشه ای

زیباسازی نمای ظاهری ساختمان با درب اتوماتیک شیشه ای

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بیشتر در ادارات و مکان‌های عمومی استفاده می‌شود تا مشتریان راحتی خدمات‌رسانی را از همان ابتدای ورود احساس کنند. این نوع درب‌ها با مزایای بسیار زیاد، در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که  انتخاب نوع آن، بستگی به سلیقه و نیاز مشتری دارد.

اگر کمی دقت کنیم، این روزها استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای بیشتر از گذشته افزایش پیدا کرده است که بسیاری از فروشگاه‌ها، بانک‌ها، ادارات و ورودی ساختمان‌های مسکونی و تجاری و... برای مدرن‌سازی و نمای بهتر محیط از این نوع درب‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین استفاده از روش‌های مدرن و هوشمند در دکوراسیون داخلی بیشتر هر زمانی اهمیت پیدا کرده است.

 بسیاری از افراد فکر می‌کنند، درب اتوماتیک شیشه ای بیشتر جنبه زیبایی دارد. اما مزایای درب‌های اتوماتیک بیشتر از ظاهر جذاب آنها اهمیت دارد. با به‌کار گذاشتن درب اتوماتیک شیشه ای رفت‌و‌آمد سریع و آسان برای مشتریان شکل می‌گیرد و حسی که هنگام ورود در وجود آن‌ها ایجاد می‌شود، مانند یک خوش‌آمدگویی مدرن است. هم‌چنین استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای مشکلات حرکتی افراد سالمند یا ناتوان را بسیار راحت می‌کند و سبب می‌شود آنها نگرانی بابت باز و بسته کردن درب‌های معمولی نداشته باشند.

آسودگی خاطر در محیط کار با کرکره برقی

شاید استفاده از شیشه برای درب ورودی، شما را از بابت مشاهده فضای داخلی و عوامل دیگر نگران کند. در این صورت استفاده از کرکره برقی، محیط کسب‌و‌کار یا خانه را به محیط کاملا آرام و آسوده تبدیل می‌کند و باعث می‌شود ذهن شما به وسایل اطراف انحراف پیدا نکند. دیگر ویژگی منحصر به فرد کرکره برقی کاهش سر و صدای حاصل از عبور ماشین‌ها و همسایگان متعدد است.

همچنین اگر از میزان نور وارد شده به داخل اتاق یا محیط کار ناراضی هستید به راحتی می‌توانید با کرکره برقی نور ورودی را کنترل کنید. کرکره برقی از مسائل مربوط به حریم خصوصی در داخل خانه یا محیط کسب و کار نیز محافظت می‌کند.

کرکره برقی

خوابی آرامش‌بخش تجربه کنید!

امروزه برخی پنجره‌های ساختمان‌ها رو به خیابان‌های پرسروصدا قرار دارد که در طول شبانه‌روز خواب آرام را از ساکنان آن دریغ می‌کند‌. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید، پیشنهاد می‌کنیم استفاده از کرکره برقی را حتما امتحان کنید. با استفاده از کرکره برقی در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید میزان نور دلخواه خود را مشخص کنید و در ساعات شب به دور از نور چراغ خیابان خواب آرامش‌بخشی داشته باشید.

یک روزه حمام خود را بسازید!

شیشه حمام یک تحول مدرن و جدید در زمینه طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی است که در عرض یک روز به راحتی ساخته می‌شود. بدون این که خرابی به‌همراه داشته باشد.

در ساخت شیشه حمام از شیشه سکوریت استفاده می‌شود که یکی از ایمنی‌ترین مصالح مورد استفاده در ساختمان است. از آنجا که شیشه حمام جذابیت ظاهری بیشتری دارد و موجب زیبایی هر چه تمام‌تر فضای حمام و سرویس بهداشتی می‌شود، این روزها مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد و با توجه به سلیقه مشتری در انواع مختلف ریلی، لولایی و اسپایدری اجرا می‌شود. همچنین می‌توان بابه‌کار بردن یراق‌آلات در کنار شیشه سکوریت، به زیبایی شیشه حمام جذابیت دو چندانی بخشید.

دیگر مزایای استفاده از شیشه حمام را در ادامه توضیح داده ایم تا با کاربرد آن بیشتر آشنا شوید:

  • عدم سرایت بخار و آلودگی‌های حاصل از حمام به دیگر قسمت‌های خانه
  • امکان نصب و اجرای شیشه حمام در کمترین مساحت
  • طولانی بودن عمر شیشه حمام
  • قابل شستشوی راحت
  • استفاده از نور طبیعی برای فضای داخل حمام

شیشه حمام

کلام آخر

امروزه با استفاده از روش‌های مدرن و هوشمند می‌توانید فضای خانه یا محیط کار را باب میل و نیازهایتان تغییر دهید و انرژی اثر‌بخشی از محیط اطراف دریافت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه