وسایل ممنوعه در سفر هوایی!

وسایل ممنوعه در سفر هوایی!
کدخبر : 12230

برای این که در فرودگاه به مشکل برنخورید باید از وسایل ممنوعه در سفر هوایی مطلع باشد. اگر وسیله ای غیر مجاز با خود داشته باشید بار شما وارد هواپیما نمی شود؛ یا باید از سفر بگذرید و یا وسایل هایتان را در فرودگاه رها کنید.

خرید بلیط هواپیما به این معنی می باشد که شما در طول یک یا دو پرواز یکی از صندلی های هواپیما را اجاره کرده اید و می توانید مقداری مشخص بار نیز با خود ببرید. اما حمل کردن هر وسیله ای به داخل بار و یا حتی کابین هواپیما مجاز نمی باشد.

برای این که در فرودگاه به مشکل برنخورید باید از وسایل ممنوعه در سفر هوایی مطلع باشد. اگر وسیله ای غیر مجاز با خود داشته باشید بار شما وارد هواپیما نمی شود؛ یا باید از سفر بگذرید و یا وسایل هایتان را در فرودگاه رها کنید.

در ادامه این مطلب تمامی وسایل غیر مجاز را برایتان آورده ایم تا بتوانید بدون دردسر و با آرامش وارد هواپیما شوید و سفر کنید.

داشتن وسیله ممنوعه در سفر هوایی شبیه به اضافه بار نمی باشد که بتوانید با پرداخت جریمه آن را همراه خود ببرید.

برای حمل برخی از وسایل نیز شرایط خاصی وجود دارد که اگر رعایت کنید می توانید آن ها را همراه خود داشته باشید.

دقت کنید که نوع کلاس پروازی تفاوتی در این قانون ندارد و برای همه مسافران کلاس پروازی یکی می باشد.

 

 

 

مایعات

همراه داشتن مایعات همانند لوسیون، کرم، روغن آفتاب، شامپو، عطر، ژل و ... ممنوع نمی باشد. اما نمی توانید تمامی آن ها را به همراه داشته باشید. مایعات جز مواردی می باشند که تحت شرایط خاص اجازه حمل آن ها را دارید.

هر شیشه مایعات تنها باید 100 گرم وزن داشته باشد و در کیسه پلاستیکی و یا یک کیف زیپ دار که در صورت ریخته شدن مایع از آن خارج نشود قرار بگیرد.

وزن این کیف یا کیشه نیز در مجموع باید یک لیتر باشد. البته سعی کنید این کیسه را کمتر از یک لیتر پر کنید.

نگران وسایل شوینده همانند شامپو نباشید، رزرو هتل خود را در کجا که انجام داده باشید هتل به شما مقداری مواد شوینده خواهد داد و یا نهایتا می توانید از شهر مقصد خریداری کنید. سعی کنید این میزان مجاز مایعات را وسایل مهم و مورد نیاز را با خود حمل کنید.

ابزارآلات

همراه داشتن هر نوع ابزاآلات ممنوع می باشد حال می خواهد یک پیچ گوشتی ساده و کوچک باشد و یا دریل بزرگ. در این مورد حتی جعبه ابزار بسته بندی شده نیز مورد قبول نمی باشد و باید آن را از بار خود خارج کنید.

 

وسایل آنش زا

همراه داشتن هر نوع وسیله آتش زا چه در ساک دستی که وارد هواپیما می کنید و چه در جیبتان و چه در چمدان ممنوع می باشد.

این که شما سیگار مصرف می کنید نیز دلیلی برای حمل فندک و یا حتی کبریت نمی باشد و باید آن را در فرودگاه رها کنید.

 سلاح های گرم

بدون شک همراه داشتن سلاح گرم در هواپیما ممنوع بوده و با هیچ ظرایط خاصی مجاز به حمل آن نمی باشید، برای وارد کردن سلاح گرم به داخل فرودگاه نیز به مشکل خواهید خورد.

سلاح های سرد نیز در دسته ابزار آلات قرار گرفته و حمل هر مدل و هر سایزی از آن ممنوع می باشد. حمل سلاح های سرد نیز همانند سلاح های گرم به داخل فرودگاه نیز ممنوع می باشد.

 

وسایل برنده و تیز

حمل هر گونه وسایل برنده و تیز از قیچی های کوچک گرفته تا چاقوهای بزرگ همگی ممنوع می باشد و باید حتما از بار خارج شود. حتی اگر در سوغاتی هایتان وسیله تیز و خطرناک وجود داشته باشد مجبور به رها کردن آن ها در فرودگاه می باشد.

منظور از وسایل تیز تنها چاقو و قیچی و کاتر نمی باشد، هر جسم تیزی که امنیت بتواند مسافران را به خطر بیندازد ممنوع می باشد.

برخی از لوازم ورزشی

لوازم ورزشی همانند چوب بیسبال یا گلف، چوب بیلیارد، تیر و کمان و هر وسیله ای که شبیه به آن ها باشد را نمی توانید با خود ببرید. البته همراه داشتن این موارد به صورت بسته بندی در بار ایرادی ندارد.

 

محصولات کشاورزی

محصولات کشاورزی و خوراکی همچون گوشت و مرغ و سبزیجات خطری برای مسافران ندارد اما برخی از ایرلاین های می باشند که اجازه حمل این موارد را به شما نمی دهند.

حال که به طور کلی با وسایل ممنوعه آشنا شدید، قبل از بستن چمدان به قسمت قوانین بار ایرلاینی که با آن سفر می کنید سری بزنید.

همراه داشتن وسایل آرایشی، لوازم موسیقی، عتیقه و وسایل هایی همچون آن ها نیز شرایط خاصی دارند که در سفر با هر ایرلاین متفاوت می باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه