در هنگام سفر با هواپیما، چه لوازمی را می‌توانید از مهماندار بخواهید؟

در هنگام سفر با هواپیما، چه لوازمی را می‌توانید از مهماندار بخواهید؟
کدخبر : 15667

زنان خوش­پوش و مهربان، با رابطه‌ای گرم و صمیمی و لبخندی بر لبان، مردانی متشخص و جنتلمن که با صبوری و محبت احساس امنیت به شما می­دهند؛ کافی است تنها یک بار با هواپیما به سفر رفته باشید یا نه حتی در فیلم­های سینمایی، سکانس­های مربوط به هواپیما را پی­گیری کرده باشید تا بدانید دربارۀ چه کسانی صحبت می‌کنیم. بله درست حدس زدید مهماندار هواپیما.

 مهماندار هواپیما همان کسی است که با رفتار مودبانه خود و آگاهی­ای که از شرایط سفر هوایی دارد، مسافرت با هواپیما را برای ما دلپذیرتر می­کند. مهمانداران وظایف مهمی بر عهده دارند و شما نیز می­توانید انتظارات مناسبی از آن‌ها داشته باشید. شاید پیش از سفر با هواپیما، این سوال برایتان به وجود آید که در طول سفر تا رسیدن به مقصد، چه چیزهایی را می‌توانید از مهماندارهای هواپیما درخواست کنید. آنچه زیما سفر قصد دارد در این مقاله به شما ارائه دهد، معرفی وسایلی است که در یک سفر هوایی می­توانید از مهماندار هواپیما طلب کنید.

 

 

1

 

آب

ابتدایی­ترین و بدیهی­ترین نیاز یک مسافر، نوشیدن آب است. اما جالب است بدانید هستند مسافرانی از این حق طبیعی خود نیز چشم­پوشی می­کنند و ترجیح می­دهند تا پایان سفر تشنه بمانند و از مهمانداران طلب آب نکنند!

 

 

2

 

بسته خوراکی اضافی

یکی از وظایف اصلی مهمانداران در طول یک سفر هوایی، پذیرایی از مسافران با بسته مواد غذایی از پیش آماده­ شده است. جالب است بدانید در صورتی که شما بعد از صرف اولین بسته غذایی، باز هم احساس گرسنگی کردید، می توانید مودبانه از مهماندار بخواهید تا بسته غذایی دیگری برای شما بیاورد.

 

 

3

دارو

بسیار اتفاق افتاده که مسافران در طول سفر هوایی خود دچار ناراحتی­های از قبیل سردرد و سرگیجه و حالت تهوع یا دیگر مشکلاتی از این دست شده­اند. اگر برای شما نیز این حالت پیش آمد، لازم نیست تا آخر سفر درد و ناراحتی را تحمل کنید؛ شما می­توانید از مهماندار بخواهید تا داروی مناسب در اختیارتان قرار دهد. البته این نکته را هم باید بدانید که مهماندار، متصدی داروخانه نیست. او تنها می­تواند داروهای ابتدایی و ساده را در اختیار شما قرار دهد. پس اگر داروی ویژه­ای برای بیماریتان مصرف می­کنید، حتما آن را همراه خود داشته باشید.

 

 

4

 

کمک­های اولیۀ پزشکی

مهمانداران معمولا با کمک­های اولیه پزشکی آشنایی دارند و اگر در طول سفر، شما یا یکی از همراهانتان دچار اتفاق ناخوشایندی شدید، مهمانداران می­توانند به شما کمک کنند. همین­طور در برخی از سفرهای هوایی، یک پزشک برای مواقع اضطرای همسفر شماست که می­تواند اقدامات مؤثری انجام دهد.

 

 

5

 

پتو، بالش و هندزفری

در سفرهای هوایی، به ویژه آن‌هایی که طولانی­تر هستند، خواب و استراحت یا شنیدن موزیک و دیدن فیلم، طبیعی و پذیرفته شده است. در این شرایط در صورتی که هندزفری و بالش در اختیار نداشته باشید، می­توانید از مهماندار بخواهید تا برای شما فراهم کند. حتی اگر در طول پرواز احساس سرما کردید، می‎توانید از مهماندار بخواهید تا پتو در اختیار شما قرار دهد.

 

 

6

 

دستمال مرطوب

اگر هنگام سوار شدن به هواپیما و نشستن بر روی صندلی احساس کردید که آن‌جا به اندازه کافی تمیز نیست یا خودتان نیاز به تمیز و ضدعفونی کردن دست­ها و وسایلتان داشتید، می­توانید از مهماندار بخواهید که دستمال مرطوب در اختیارتان قرار دهد.

 

 

7

 

کمک در نگهداری از کودکان، سالمندان و بیماران

مهمانداران می­توانند در نگهداری و مراقبت موقت از کودکان به شما کمک کنند. در برخی از سفرهای هوایی، وسایل آموزشی و اسباب­بازی، از جمله ابزاری است که مهمانداران در اختیار مسافران خردسال خود قرار می­دهند و در صورت نیاز به والدین و همراهانشان کمک می­کنند تا کودکان سفر آرام­تری را تجربه کنند. همه‌ی هواپیماها، اسباب‌بازی‌هایی دارند که به کودکان هدیه می‌دهند و یا در طول مدت پرواز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند تا سرگرم شوند. پس اگر فرزند خردسالی به همراه دارید، می‌توانید از مهماندار بخواهید تا این وسایل بازی را در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر سالمند یا توانخواهی نیاز به کمک ویژه در سفر هوایی داشته باشد، وظیفۀ مهماندار است که به کمک او بشتابد.

 

 

8

 

پاسخگویی به سوالات مسافران و توضیح اقدامات ایمنی

از مهم‌ترین وظایف یک مهماندار این است که با رویی گشاده درباره مشخصات سفر به سوالات مسافران، پاسخ دهد. همچنین همان­طور که آموزش ایمنی سفر در شرایط اضطراری از اولین اقدامات یک مهماندار است، تشریح و توضیح این مسائل برای مسافرانی که دچار ابهام هستند نیز ضروری است.

 

به فهرست بالا می­توان موارد دیگری را نیز اضافه کرد. جالب است بدانید در برخی از سفرها درخواست وصیت­نامه و یا حتی کیک تولد هم از جمله انتظاراتی است که یک مسافر از مهماندار می­تواند داشته باشد! در پایان اضافه کردن این نکته ضروی است که کیفیت ارائه امکانات بالا در هر پرواز و شرکت هواپیمایی متفاوت است. ممکن است برخی از مهمانداران زیر بار چنین مسئولیت­هایی نروند. اما باید بدانید تمامی کادر پروازها، از جمله مهمانداران ، همواره در تلاش هستند که سفر مناسب و آرامی را برای شما فراهم بیاوردند. در سایت www.zima.ir  اطلاعات سفرتان را بالا ببرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه