رپرتاژ اگهی /

جاذبه های گردشگری شمال تهران

جاذبه های گردشگری شمال تهران
کدخبر : 17236

بسیاری از ما وقتی نام تهران را می‌شنویم، ناخود‌آگاه فکر‌مان به سمت دود و شلوغی این‌شهر بزرگ می‌رود. اما اگر در یک ظهر گرم تابستانی به جایی مانند پارک جمشیدیه رفته و از طبیعت آن لذت برده باشید، این‌خاطره زیبا را هیچ‌گاه از خاطر نخواهید برد. تهران در دوره‌های بسیاری، موردتوجه دولت‌ها و مردم بوده و مناطق دیدنی و تفریحی بسیاری را دل خود جای داده است. این ‌جاهای دیدنی می‌توانند بنا‌های تاریخی و معماری‌های قدیمی در این‌ شهر باشند یا بخش‌هایی که برای لحظاتی ما را به سفر در زمان هدایت می‌کنند.

 

در این‌مقاله قصد داریم درباره جاذبه‌های گردشگری شمال تهران صحبت کنیم و از بام تهران برای‌تان سخن بگوییم. اگر دوست دارید در‌این‌باره بیشتر بدانید تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

 

اندکی توقف در شمال تهران

در زندگی سریع شهر‌هایی مانند تهران، می‌توان جا‌هایی را برای خود پیدا کرد تا اندکی از ماشینی‌شدن زندگی دور شد و کمی با خیال راحت دور از دود خودرو‌ها بتوان نفس کشید. تهران با وجود شلوغی‌های خود پر از چنین موقعیت‌هایی است که با کمی توقف در آن‌ها می‌توان بار دیگر معنی واقعی زندگی را پیدا کرد. اگر هوای ییلاقی و بی‌نظیر دارآباد را تجربه کرده باشید، احتمالا جملات قبلی برای‌تان ملموس خواهد بود!

موزه‌ها و کاخ‌های فراوانی نیز در این ‌منطقه از تهران وجود دارند که هم هنری تاریخی به‌حساب می‌آیند و هم به‌حدی زیبایی دارند که ساعت‌ها، هر‌فردی را به خود جذب می‌کنند. کاخ نیاوران و مجموعه نیاوران، موزه جهان‌نما، کاخ صابحقرانیه، حوضخانه، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه استاد حسین بهزاد، کاخ موزه سبز و بسیاری موارد دیگر از‌جمله آثاری هستند که حتما در یک سفر به تهران باید برای بازدید آن‌ها زمانی جدا‌گانه گذاشت. به‌عنوان نمونه‌ای از این ‌آثار، در ادامه کاخ نیاوران بررسی شده است.

 

mhjm

 

کاخ نیاوران تهران

یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی تهران کاخ نیاوران است. این‌کاخ محل زندگی آخرین شاه ایران کنار خانواده خود بود. اگر به تاریخ یا معماری علاقه داشته باشید، از گشت‌و‌گذار در این ساختمان سلطنتی خسته نخواهید شد. جالب است بدانید سقف این عمارت به‌صورت تا‌شو طراحی شده و در معماری آن ترکیبی از معماری ایرانی و اروپایی به‌کار برده شده است.

باغ تاریخی محوطه این‌کاخ با درختان بلند و سر‌سبزی دل‌نشین، شما را به یک فضای باور‌نکردنی برای قدم زدن دعوت می‌کند. این ‌باغ در زمان فتحعلی‌شاه قاجار بنا شده و در گذشته به نی‌آوران مشهور بوده که در گذر زمان، نام آن به نیاوران تغییر یافته است. بنای این‌کاخ به‌معنای واقعی کلمه موزه‌ای تمام‌عیار است که تماشای آن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را رقم خواهد زد!

 

بام تهران؛ تماشای تهران از بلندی

اگر در دل شلوغی‌ها و آلودگی ناشی از دود خودرو‌های تهران، دوست دارید در زمانی کم به نقطه‌ای با آب‌و‌هوای خوب برسید، به شما پیشنهاد می‌کنم تا سری به بام تهران بزنید. این‌منطقه یکی از بخش‌های معروف و پر‌طرفدار مجموعه تفریحی توچال است که شما را به تماشای تهران از فراز ارتفاعی زیاد دعوت می‌کند.

بام تهران منطقه‌ای پاک است که در آن می‌توانید با خیالی آسوده حین قدم زدن و ورزش، نفسی عمیق بکشید و از هوای منطقه لذت ببرید. اگر هم دوست داشته باشید پایان یک روز کاری را در خلوت و آرامش سپری کنید، سکوت زیبایی را در آن‌جا پیدا خواهید کرد. اگر اهل تفریح و هیجان هم باشید، مجموعه‌های تفریحی فراوانی مانند بگ جامپ، زیپ لاین، سنگ‌نوردی، بانجی جامپینگ و وی آر با کیفیت‌های خوبی خدمات تفریحی مناسبی را به شما ارائه خواهند کرد.

 

پارک جمشیدیه

یکی از مناطق بسیار زیبا در شمال تهران، پارک جمشیدیه یا بوستان سنگی است که هر‌مسافری می‌تواند یک وعده غذای دل‌نشین را در آن تجربه کند. امکانات بسیاری در پارک وجود دارد که کنار زیبایی‌های طبیعی و سر‌سبزی آن کاری می‌کند اوقاتی خوش برای مراجعه‌کنندگان تداعی شود. تعدادی از این ‌امکانات عبارت‌ هستند از کافه، رستوران و دریاچه مصنوعی پارک. کف‌پوش‌های سنگی این پارک میان مردم شناخته شده و آن را به محل مناسب و خاصی برای قدم‌زدن تبدیل کرده است.

در هر ‌سنی که باشید، پارک جمشیدیه جذابیت‌های خاصی را برای شما خواهد داشت و به همین‌ دلیل این‌ بوستان تفریحی افراد مختلفی را به سمت خود جذب می‌کند. اگر به این‌ پارک مراجعه کردید و از محیط لذت‌بخش آن استفاده کافی را بردید، حتما از دیدنی‌های پارک هم بازدید کنید.

از گذر‌گاه‌های سنگی پارک برای‌تان گفته شد؛ علاوه‌بر آن، شما می‌توانید به تماشای آبشار و آب‌نما‌های سنگی هم بایستید. در پارک تندیس‌ها و حیوانات سنگی زیادی هم طراحی شده‌اند که به زیبایی آن افزوده‌اند. در بعضی از ایام سال نمایشگاه‌های فصلی هم در این‌پارک برگزار می‌شود و افراد بسیاری برای بازدید از آن‌ها به پارک مراجعه می‌کنند.

 

jujuju

 

 

کلام آخر

اگر قصد سفر به تهران را دارید یا ساکن این‌شهر هستید، حتما درباره نقاط دیدنی و تفریحی آن تحقیق کنید. در بسیاری از ایام تعطیل فضای شهر، به‌نسبت روز‌های عادی بسیار خلوت‌تر است و شما به‌آسانی می‌توانید در شهر جا‌به‌جا شوید. قدم زدن در محله‌های قدیمی، رفتن به پارک‌ها و طبیعت اطراف تهران و بازدید از موزه‌ها و کاخ‌های آن می‌تواند تجربه‌ای زیبا را در خاطر شما ماندگار کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه