دریچه منهول کوپلیمری چیست؟

دریچه منهول کوپلیمری چیست؟
کدخبر : 18380

دریچه منهول عموما از مواد اولیه و متریال های مختلفی از جمله بتن، چدن، کامپوزیت، نانو کامپوزیت، پلی اتیلن و انواع مواد پلاستیکی تهیه و تولید می گردد، به طوری که انواع مختلف دریچه های منهول را برحسب نوع مواد اولیه به کار رفته در ساختار آن ها نامگذاری می کنند.

 دریچه منهول کوپلیمری نیز از جمله انواع مختلف دریچه های معمول است که با توجه به متریال خاص به کار رفته در آن، یعنی کوپلیمر استفاده شده در ساختار این دریچه آن را تحت عنوان دریچه کوپلیمر معرفی می کنند.

کوپلیمر از جمله ساختارهای پیچیده پیوندهای مولکولی در صنعت پلیمر می باشد که از پیوستن دو یا چند نوع مونومر متفاوت تحت تاثیر واکنش های پلیمریزاسیون تشکیل می شود و در واقع با توجه به ساختار و نحوه تولید کوپلیمر، آن را نوع خاصی از پلیمرها یا بسپارها معرفی می کنند که ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی داشته و قابل استفاده در صنایع مختلف می باشد. کوپلیمر در صنایع مختلفی کاربرد دارد؛ اما بیشترین کاربرد آن را در صنعت لاستیک استایرن بوتادین، صنعت پلیمرهای سه گانه آکریلونیتریل بوتادین استایرن و صنعت پلی استایرن های ضربه پذیر می توان مشاهده کرد.

همانطور که گفته شد کوپلیمر ترکیب خاص و منحصر به فردی از انواع مختلف پلیمرها است که با خواص مختلف در صنایع گوناگون کاربرد دارد و در این میان کاربرد آن در صنایع تولیدی ساخت دریچه های منهول با توجه به نیازها و شرایط محیطی پروژه ها چند سالی است که توسعه یافته و امروزه در اغلب پروژه های عمرانی شهرداری با کاربرد گسترده و فراوان دریچه های منهول کوپلیمری در کنار سایر دریچه های منهول هستیم، به طوری که در برخی موارد دریچه های کوپلیمری به عنوان جایگزین مناسبی برای دریچه چدن و حتی دریچه منهول کامپوزیت استفاده می شوند.

دریچه منهول کوپلیمری

با این تفاسیر استفاده از دریچه منهول کوپلیمری نسبت به سایر دریچه های منهول بتنی، دریچه چدن، دریچه منهول کامپوزیت، دریچه های بتن چدنی و … می تواند مزایای کاربردی بیشتری برای پروژه ها داشته باشد که بدین منظور بهتر است در ابتدا با کاربردهای مختلف این دریچه و سپس مزایای کاربردی آن در پروژه های عمرانی و پیمانکاری مختلف آشنا شوید.

کاربرد دریچه منهول کوپلیمری

دریچه های منهول کوپلیمری نیز همچون سایر دریچه های منهول در زمینه پوشش دهانه باز منهول ها، چاه ها و حفره ها استفاده می شوند و این یعنی اولین و مهم ترین کاربرد استفاده از این درب های جدید و مقاوم پوشاندن دهانه باز منهول ها به منظور جلوگیری از سقوط افراد، اشیاء و جانوران به درون چاه ها و منهول ها می باشد؛ اما با این حال با توجه به تنوع ظاهری، سایز، رنگ، میزان مقاومت و سایر ویژگی های منحصر به فرد دریچه های کوپلیمری از این دریچه ها می توان در کاربردهای دیگری همچون صنایع گاز، برق، مخابرات، نفت و سایر کاربردهای شهری، جاده ای و روستایی استفاده کرد.

دریچه های منهول در ابعاد گوناگونی و به شکل های مختلفی طراحی می شوند، یعنی شما می توانید بسته به ابعاد دهانه باز منهول ها از انواع مختلف دریچه های کوپلیمری مستطیلی، مربعی و دایره ای استفاده کنید. همچنین با توجه به استانداردهای مختلف به کار رفته در ساخت دریچه های منهول کوپلیمر از انواع مختلف این دریچه ها با مقاومت های متفاوت ASTMD1501 و ASTMD543 در معابر ترافیکی و معابر غیر ترافیکی به راحتی استفاده کنید.

کاربرد انواع دریچه منهول کوپلیمری

مزایای استفاده از دریچه منهول کوپلیمری

دریچه منهول کوپلیمری با ویژگی های منحصر به فرد و تنوعی که در ساخت آن وجود دارد، در هر پروژه ای قابل استفاده می باشد و می توانید به راحتی آن را جایگزین مناسبی برای دریچه های سنگین بتن، دریچه چدن و حتی دریچه منهول کامپوزیت قرار دهید و از مزایای کاربردی آن بهره مند شوید. از جمله مزایای کاربردی دریچه های منهول کوپلیمری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریچه های کوپلیمری وزن کمتری نسبت به دریچه‌ های بتنی، دریچه چدن و حتی دریچه منهول کامپوزیت دارند، به طوری که نسبت به سایر دریچه های منهول راحت تر می توانید آن ها را جا به جا کنید.
  • دریچه های کوپلیمری در قیمت های کمتری نسبت به دریچه های داکتیل و کامپوزیت ارائه می شوند و بسیار مقرون به صرفه هستند.
  • این دریچه ها در برابر فشار، دما، اشعه مستقیم خورشید، فرسایش، زنگ زدگی و انواع عوامل محیطی مقاوم بوده و طبق استانداردهای اروپایی تولید می شوند.
  • دریچه کوپلیمری ارزش اقتصادی پایینی دارد و از این رو ضد سرقت می باشد.
  • این دریچه در ابعاد، طرح و رنگ متفاوت تولید شده و لذا برای هر پروژه ای قابل استفاده می باشد.
  • این دریچه ها برابر عوامل محیطی خطرناک و آلوده همچون سولفات و کلر بسیار مقاوم هستند، به طوری که می توانید از آن ها در هر محیطی استفاده کنید.
  • عمر مفید این ابزار نسبت به سایر دریچه های منهول بسیار بالاتر است.

مزایای کاربردی دریچه کوپلیمری

خرید انواع دریچه منهول

برای خرید انواع دریچه های منهول می توانید از بازارهای داخلی و خارجی به راحتی این ابزار را تهیه و خریداری نمایید؛ اما فراموش نکنید که خرید از تولیدکنندگان معتبر به شدت بر کیفیت کالاها و ارتقاء استحکام سازه ها موثر می باشد. بنابراین با انتخاب برندها و تولیدکنندگان معتبر باید کیفیت کاری خود را ارتقاء داده و آن را بدین وسیله تضمین کنید.

برند معتبر پترو قائم از جمله تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولید محصولات مورد نیاز صنایع آب و فاضلاب کشور است که شما می توانید انواع مختلف دریچه های منهول را با بالاترین کیفیت از وب سایت این شرکت خریداری کنید. شرکت تولیدی پترو قائم از جمله تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر داخلی است که سال ها سابقه در بازارهای داخلی و خارجی دارد و شما می توانید با مراجعه به سایت پترو قائم به نشانی www.petroghaem.com هر نوع محصول مورد نیاز خود را به راحتی از سایت سفارش داده و از کیفیت آن در پروژه های مختلف بهره مند شوید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه