رپرتاژ اگهی /

ثبت شرکت موفق چه اصولی دارد؟

ثبت شرکت موفق چه اصولی دارد؟
کدخبر : 18820

ثبت شرکت می‌تواند به راحتی شما را وارد دنیای اقتصاد، تجارت و بازار کار کند. در قوانین تمامی‌کشورها شرایط خاصی برای ثبت شرکت های خصوصی تعیین شده است که اغلب آن‌ها شامل تقسیم بندی ثبت شرکت‌ها یا همان انواع روش های ثبت شرکت‌ها، شرایط مربوط به اعضای یک شرکت، مراحل قانونی جهت ثبت آن، ثبت برند، آغاز فعالیت و درآمد زایی از شرکت های مورد نظر می‌باشد؛ هر چند برخی از شرکت‌ها جنبه درآمدزایی نداشته و فعالیت آن‌ها جنبه تعاونی دارد، اما اغلب آن‌ها از قوانین مشابهی در راستای ثبت پیروی می‌کنند.

 

سوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان یک شرکت موفق را به صورت اصولی ثبت نمود یا اینکه ثبت شرکت موفق چگونه است؟ قطعا شما هم می‌دانید که برخی از شرکت‌ها می‌توانند پله های ترقی و پیشرفت را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و جایگاه ویژه‌ای به صورت منطقه‌ای، ملی یا بین المللی کسب کنند. ما در این مقاله بخش هایی از اقدامات مدیران و اعضای این شرکت‌ها را به صورت گام به گام برای شما شرح خواهیم داد. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 

1. قوانین ثبت شرکت‌ها را مطالعه کنید

فرد یا افرادی که تصمیم می‌گیرند یک شرکت خصوصی را راه اندازی کنند در ابتدا باید قوانین مربوط به ثبت اصولی شرکت‌ها را مطالعه کنند. در این قوانین به مدارک مورد نیاز و شرایط لازم جهت ثبت شرکت‌ها اشاره شده است و افراد می‌توانند با سنجیدن هر کدام از این شرایط، یک قالب مناسب برای شرکت مورد نظر خود پیدا کنند.

 

 

2. کدام قالب برای شرکت شما بهتر است؟

این سوالی است که باید پیش از آغاز مذاکرات و تعیین حقوق و تعهدات اعضا از خود بپرسید؟ شرکت‌ها دارای قالب های متفاوتی هستند؛ به عنوان مثال 7 قالب مختلف برای ثبت شرکت در ایران وجود دارد. البته در اغلب کشورها نیز همین قالب‌ها در نظر گرفته شده‌اند و صرفا نام های آن‌ها متفاوت است.

در ایران شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی‌خاص از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. حتی در ترکیه نیز اغلب شرکت‌ها به یکی از این دو روش ثبت می‌شوند با این حال شما می‌توانید با درنظر گرفتن سایر نظرات موجود نیز یک قالب دیگر را از میان سایر قالب های موجود انتخاب کنید.

چند شرکت بزرگ

 

 

3. میزان حقوق و تعهدات شرکا را تعیین کنید

تعیین میزان تعهد و حقوق هرکدام از طرفین به نوع قالبی که برای شرکت خود در نظر گرفته‌اید بستگی دارد. به عنوان مثال در شرکت هایی با مسئولیت محدود هر یک از اعضا به میزان سهم خود در مقابل مسائل موجود متعهد می‌شود، اما در شرکت های تضامنی هر کدام از طرفین باید تعهد کنند که به صورت تمام در مقابل در تمام مسائل و مشکلات شرکت، مسئولیت خواهند داشت.

هرگز به واسطه رفاقت یا آشنایی از تعیین نمودن حقوق و تعهدات اعضای شرکت خودداری نکنید و یا آن را به زمان دیگری موکول ننمایید. پیش از آنکه شرکت را ثبت کنید و یا حتی مراحل اداری آن را سپری نمایید در خصوص این موضوع صحبت کرده و به صورت مشخص میزان حقوق و تعهدات هر فرد را تعیین نمایید.

4. هدف واحدی داشته باشید

ثبت یک شرکت موفق نیاز به دلسوزی و از خودگذشتگی دارد و این امر نیز در گرو داشتن یک هدف واحد برای شرکت است. اگر شما موفقیت شرکت را در راس تمام اهداف خود قرار دهید می‌توانید امیدوار باشید که یک شرکت موفق را به ثبت رسانده‌اید.

حرص و طمع در کنار بسیاری از مشکلاتی که پیش روی شما قرار خواهد گرفت می‌تواند مسیر موفقیت را به سمت درگیری و انحلال شرکت بکشاند. بنابراین باید در انتخاب شرکا به شدت دقت کنید.

اصول ثبت شرکت موفق

 

5. تمام مراحل قانونی را سپری کنید

هرگز با هدف کاهش هزینه یا با زرنگی تمام سعی نکنید قانون را دور زده و بدون طی کردن برخی از مراحل نسبت به ثبت یک شرکت اقدام کنید. مدیران شرکت های موفق سعی می‌کنند هیچ گونه خلائی در امور گذشته و بخصوص در مسیرهای اصلی وجود نداشته باشد تا با خیال راحت نسبت به زمان حال واقف بوده و برای آینده تصمیم گیری کنند.

 

6. تمام هزینه های لازم را پرداخت کنید

در مسیر پیشرو که مبادرت به ثبت شرکت می‌کنید ملزم به پرداخت هزینه های متعددی می‌شوید که باید آن‌ها را پرداخت کنید. پرداخت به موقع هزینه‌ها و همچنین پرداخت کامل و بدون کم و کاست آن‌ها می‌تواند محبوبیت شما را نزد ادارات مورد نظر و مامورین ادارات ثبت نیز افزایش دهد.

فراموش نکنید که محبوبیت در تمام مراحل ثبت و فعالیت یک شرکت، حرف اول را برای موفقیت و مطرح شدن می‌زند. به عنوان مثل هزینه ثبت شرکت در کشوری همانند ترکیه از 5 الی 7 هزار لیر هزینه می‌برد.

فضای داخل شرکت موفق

 

7. مهارت و تعهد را در زمان استخدام پادشاه کنید

این مسئله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شرکت های وابسته به اعضای یک خانواده یا دوستان نمی‌توانند روند شگفت انگیزی را در دنیای کنونی سپری کنند. باید سعی کنید زمان مناسبی را به شناخت مهارت‌ها و سنجش میزان تعهد کسانی اختصاص دهید که قرار است برای شما و زیر نظر شرکت شما کار کنند. اهمیت تعهد این افراد می‌تواند به اندازه اهمیت تعهد هیات مدیره و یا حتی بیشتر از آن هم باشد.  

 

 

8. برندسازی کنید

تمامی‌شرکت های موفق دارای برندهای زیبا، مرتبط و ثبت شده‌ای هستند که در دنیای تجارت به خوبی معرفی شده و واسطه میان شرکت های تولید کننده و مصرف کنندگان می‌شوند. یک شرکت بدون برندسازی هرگز نمی‌تواند ادعای موفقیت کند.

تفاوتی ندارد که می‌خواهید در ایران شرکت خود را به ثبت برسانید و یا در سایر کشورهای دیگر همانند ترکیه! در هر صورت لازم است فعالیت های شما دارای یک نام و نماد بخصوص باشد که در اذهان مصرف کنندگان ماندگار بوده و معرف فعالیت های شما گردد.

همکاری در ثبت یک شرکت موفق

 

9. تبلیغات را دست کم نگیرید

کمتر شرکت موفقی در سطح جهان به ثبت شرکت بسنده نموده و نسبت به تبلیغات بی توجه بوده است. تبلیغات در دنیای امروز اگر حرف اول را نزنند (کیفیت حرف اول را در موفقیت شرکت‌ها می‌زند) قطعا می‌تواند حرف دوم را در موفقیت شما بزند.

باید بازار هدف را بشناسید و در همانجا به تبلیغ کردن بپردازید. تبلیغ در فضای نامناسب و یا برای کسانی که مشتری محصولات یا فعالیت های شما نیستند صرفا منجر به افزایش هزینه‌ها بدون دریافت نتیجه مطلوب می‌شود.

10. کیفیت در اولولیت اهداف شما باشد

هرگز نمی‌توانید با ثبت یک شرکت گسترده، پرداخت تمامی‌هزینه های موجود، پرداخت مالیات های کلان، برندسازی های زیبا و باشکوه یا تبلیغات گسترده به موفقیت دست یابید اگر کیفیت خدمات و محصولات را در اولویت تمامی‌اهداف خود قرار ندهید.

چه بسا بسیاری از شرکت های موفق بدون صرف هزینه های کلان و صرفا از طریق جلب اعتماد مشتریان توانسته‌اند جایگاه مناسبی در دنیای اقتصاد و تجارت امروز به دست آورند.

برای اینکه کیفیت محصولات و خدمات خود را متناسب با نیاز مصرف کنندگان بسنجید بهتر است تا یک سیستم مناسب جهت ارتباط با مشتریان داشته باشید. نسبت به انتقادات و پیشنهادات بی تفاوت نباشید! بسیاری از انتقاداتی که از فعالیت های شما و بخصوص کیفیت محصولات و خدمات به عمل می‌آید می‌توانند راهگشای یک مسیر پر رونق و سرشار از موفقیت باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه