رپرتاژ اگهی /

پلکسی گلاس و تاثیر آن بر دنیای دکوراسیون

پلکسی گلاس و تاثیر آن بر دنیای دکوراسیون
کدخبر : 19261

چرا استفاده از پلکسی گلاس در دکوراسیون تا به این اندازه رونق پیدا کرده است؟ این ورق در کجا کاربرد دارند؟ اصلا پلکسی گلاس چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تمام این سوالات پاسخ ساده و در عین حال جامع دهیم.

چرا استفاده از پلکسی گلاس در دکوراسیون تا به این اندازه رونق پیدا کرده است؟ این ورق در کجا کاربرد دارند؟ اصلا پلکسی گلاس چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تمام این سوالات پاسخ ساده و در عین حال جامع دهیم.

 

لوازم پلاستیکی از چندین دهه پیش در میان مردم ایران محبوبیت بسیاری پیدا کرد اما به مرور زمان تقاضا برای آن کم شد. تا همین چند وقت پیش استفاده از چوب به دلیل مقاومت و استحکام زیاد و همچنین زیبایی آن در دکوراسیون داخلی به هر ماده دیگری ارجحیت داشت. اما با روی کار آمدن پلکسی گلاس با فرمولاسیون های پیشرفته که همانند چوب دارای استحکام و زیبایی بوده، لوازم پلاستیکی لوکس به رقیب اصلی و جدی لوازم چوبی در خانه تبدیل گشتند.

 

فاکتور بسیار مهم که در تولید پلکسی در مقایسه با چوب، قابلیت طراحی و شکل پذیری بسیار راحت آنها است. طراح یک وسیله پلاستیکی با ایجاد قالب مناسب، هر ایده را میتواند در طرح مدنظر پیاده سازی نمود و بعد از ترکیب مواد اولیه مناسب، به راحتی به شکل نهایی مد نظر خود برسد. در ابتدا باید با پلکسی گلاس به صورت مختصر آشنا شویم:

 

پلکسی گلاس چیست؟

ورق پلکسی گلاس در واقع محصولی ساخته شده از پلاستیک و پلیمر است که به آن ترموپلاستیک نیز گفته میشود. پلکسی به صورت ورق‌های تخت در ابعاد مختلف تولید شده که ابعاد استاندارد آن در 122*183 در بازار موجود است؛

 

این ورق‌ها به دلیل جنس تقریبا خشکشان و ممکن است در فشار بالا بشکنند، اما به دلیل مقاوت بالا، این کار به راحتی میسر نخواهد بود.همچنین پلکسی در رنگ های متنوع و در مدل های متفاوت در بازار عرضه میگردد.

 

ورق های پلکسی گلاس در مقایسه با شیشه خیلی سخت میشکنند و ظاهری یکسان و حتی بهتر از شیشه دارند.

 

از پلکسی در دکوراسیون چه استفاده ای میکنند؟

 

 

-ساخت عکس : امروزه قاب عکس ها یکی از تزیینات همیشگی دیوار به شمار می آید.شما میتوانید این عکس را در قابی از پلکسی شفاف قرار داده یا بر روی آن حکاکی کنید که زیبای خاصی به فضای شما میدهد.

 

2- محفظه دوش با پلکسی شفاف : ایجاد یک محفظه دوش در اتاق های مستر در کنار سرویس بهداشتی، میتواند یک ایده فوق العاده زیبا و سبب سر زندگی شما بعد از استحمام باشد.در این مورد شما الزام به نگرانی در برابر خرد شدن پلکسی ها نخواهید داشت زیرا این ورق به راهی شیشه نخواهد شکست

 

3- جایگزینی شیشه پنجره با پلکسی شفاف: این ورق در صورت شکستن به تکه های خطرناک تبدیل نشده و در صورت آتش گرفتن خطرناک نیست و از نظر دید،هیچ فرقی با مدل شیشه ای آن ندارد برای همین امروزه از این ورق به جای شیشه های منزل استفاده میکنند. همچنین افرادی که تمایل به بستن دید خانه به بیرون دارند میتوانند از مدل رنگی یا ترنسپرنت آن استفاده نمایند.

 

5- پانل سقفی با طلق شفاف : یکی از بهترین کاربردهای پلکسی استفاده به عنوان صفحات سقف است. این پانل ها وسایل روشنایی سقف شما مانند لامپ ،ریسه، چراغ های لوله ای و سقف کسل کننده شما را پوشانده و حالتی دلچسب به آن میدهند.از مهمترین مزیت در برابر سقف های کاذب میتوان به ارزانتر بودن آن اشاره کرد.

 

معمولا پنل پلکسی را با ترکیب در مدل های مختلف سقف کاذب به عنوان مکمل خوب برای ایجاد جلوه مناسب در بخش سقف مورد استفاده قرار می دهند .تنوع بالا در طرح و مدل از ویژگی های این پانل بوده که باعث شده تا دست شما برای انتخاب باز باشد و با توجه به سلیقه خود این پنل را انتخاب نمایید.

 

پانل ها به دلیل وزن پایینشان به غیر از نصب آسان، در واحد هایی با استاندارد لرزه نگاری نیز استفاده میشوند.همچنین در برابر مواد شوینده و مایعات نیز مقاوم بوده که سبب شده از این ورق در محل هایی مثل آشپزخانه، حمام و یا سرویس بهداشتی نیز کاربرد فراوانی داشته باشد. به دلیل تشابه در نصب این ورق، میتوان آن را نوعی سقف کاذب نیز به شمار آورد.

برای این کار نیاز به یک تیم حرفه ای برای ساخت و طراحی و مشاوره در خصوص خرید این ورق دارید که میتوانید از فروشگاه پامنار تمامی این ورق ها را تهیه نمایید.

 

6- شیشه کابینت آشپزخانه: آشپزخانه در هر مکانی بیشترین بیشترین حجم کابینت را دارد وبیشترین تایم ما در این مکان خرج خواهد شد. شما به جای ورق های شیشه خسته کننده ساده ، میتوانید پلکسی شفاف با طرح برش خورده را به در کابینت های خود اضافه کرده و زیبایی کار را دو چندان کنید.

 

8- طبقه بندی: با استفاده از پلکسی گلاس میتوان طبقه های مختلف برای چیدن دکوراتیو یا کتاب و ... استفاده نمود که زیبایی خاصی به محل زنگی شما خواهد داد.اگر از پلکسی شفاف استفاده کنید میتوانید با استفاده از ابزار رنگی این محل را از حالت خشک و سرد در آورده و رنگ به آن ببخشید.

 

9- میز عسلی وناهار خوری : میز عسلی، میز کنسول میز پاتختی، و حتی میز جزیره آشپزخانه همگی میتوانند از جنس پلکسی گلاس باشند. یکی از جنبه دکوراسیون های پلکسی، بکاربردن جزئیات ساده اما شیک، درخشان و باکیفیت در چیدمان اتاق بوده که در این بین میزهای عسلی و میز پاتختی بیشترین کاربرد را برده اند. میز کنسول پلکسی همراه با آینه ای شیک و زیبا از جنس پلکسی آینه ای در راهروها و اتاق ها جلوه جالبی را خواهد ساخت.

 

10 - کلید برق: از سری ایده های خلاقانه در تزیین دکوراسیون خانه میتوان به کلید برق اشاره نمود که هزینه زیادی روی دوش شما نخواهد گذاشت.

 

11- پارتیشن بندی: از این المان در فضا های داخلی مکان های مسکونی و تجاری با کاربرد های مختلف میتوان بهره برد. تنوع رنگی سبب شده تا به گزینه ای متناسب برای تکمیل ترکیب رنگی فضای مورد نظر تبدیل گردد.
نصب این محصول بدون نیاز به تخصص و به آسانی امکان میپذیرد، پنل های آ در کنار هم قرار میدهید که مدولار بودن پنل ها باعث شده تا در صورت خرابی یک یا چند واحد از این محصول، به راحتی قابلیت تعویض داشته باشند و با نمونه های سالم جایگزین کرد.

 

این ورق ها محدودیت نداشته و به دلیل انعطاف ،لیزرکار و برش پذیری آن میتوان به راحتی با توجه به ابتکار و سلیقه خود در جای جای منزل یا محل کار از آن استفاده نمود. در آخر اینکه اگر به دنبال تهیه پلکسی هستید به هر دلیلی هستید پس پیشنهاد می کنیم سری به شرکت پامنار و وب سایت آنها بزنید. مشاوره رایگان و همچنین قیمت های به روز می تواند در این زمینه کمک فراوانی به شما داشته باشد.

 

انواع ورق پلکسی

 

 

معمولا این ترموپلاستیک جذاب به 4 نوع اصلی تقسیم می گردد:

  1. پلکسی رنگی: همین ورق به علت تنوع رنگی بالا در تزئینات و دکوراسیون کاربرد فراوان دارد. همچنین نباید فراموش کرد که این ورق ها قابلیت لیزر کاری دارند و می توان هر طرح و نقشی را روی انها پیاده کرد.
  2. پلکسی شفاف: برای بسیاری از افراد شفافیت بالا، وزن پایین، مقاومت بیشتر و ایمنی بالاتری دلایلی است که باعث شده تا پلکسی شفاف را با شیشه جایگزین کنند.
  3. پلکسی آینه ای: همانگونه که از اسمش مشخص است این محصول به دلیل داشته جیوه در پشت آن خاصیت آینه ای پیدا کرده و به دلیل مقاومت بالاتر و شکنندگی بسیار پایین می تواند گزینه جذابی برای جایگزینی با آینه معمولی باشد.
  4. پلکسی ترانسپرنت: این پلکسی هم در واقع از نوع پلکسی رنگی است با این نفاوت که شفاف بوده و نور را از خود عبور می دهد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه