رپرتاژ اگهی /

همه چیز در مورد آزمون بین المللی SAT

همه چیز در مورد آزمون بین المللی SAT
کدخبر : 20151

در آزمون SAT سطح علمی و مهارت های زبان دانشجویان بررسی شده و به طور کلی تشکیل شده از سوالاتی چون مهارت نگارشی، محاسبات و درک مطلب می شود. سوالات این آزمون همگی مرتبط با دروس یادگرفته شده دانشجویان در سال های دبیرستان می باشد. تمامی کالج های چهارساله در ایالت متحده آزمون SAT را قبول دارند و اکثر مدارس به نمره ی این آزمون جهت پذیرش دانش آموزان احتیاج دارند.

به گزارش توران پارس آزمون SAT یکی از معروف ترین آزمون های بین المللی و جهانی می باشد که برای اولین بار در سال 1926 زیر نظر موسسه غیر دولتی کالج برد برگزار شد. آزمون SAT کوتاه شده عبارتScholastic Aptitude Test می باشد و هدف آن ارزیابی و سنجش دانشجویان و متقاضیانی است که پس از گذراندن پایه یازدهم و دوازدهم خود در دبیرستان، قصد شرکت در مقطع کارشناسی در دانشگاه را دارند. دانشجویان و داوطلبان در سرتاسر دنیا می توانند در این آزمون شرکت کرده و در دانشگاه های کشور هایی چون آمریکا، کانادا، انگلیس، نروژ، استرالیا، ترکیه و ... تحصیل کنند.

در آزمون SAT سطح علمی و مهارت های زبان دانشجویان بررسی شده و به طور کلی تشکیل شده از سوالاتی چون مهارت نگارشی، محاسبات و درک مطلب می شود. سوالات این آزمون همگی مرتبط با دروس  یادگرفته شده دانشجویان در سال های دبیرستان می باشد. تمامی کالج های چهارساله در ایالت متحده آزمون SAT را قبول دارند و اکثر مدارس به نمره ی این آزمون جهت پذیرش دانش آموزان احتیاج دارند.

این آزمون بین المللی هر ساله در ماه های اکتبر، نوامبر، دسامبر، ژانویه، مارس، می و ژوئن برگذار می شود. دانش آموزان و دانشجویان ایرانی برای شرکت در این آزمون باید به مراکز برگزاری آزمون SAT در کشور های دیگر مراجعه کنند. زیرا متاسفانه این آزمون در داخل ایران برگزار نمی شود. نزدیک ترین کشور های برگزار کننده ی آزمون SAT، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان می باشد.

همانطور که گفتیم آزمون SAT فرصت تحصیل در دانشگاه های برتر سرتاسر دنیا را برای دانشجویان فراهم می کند و دانشجویان در هر نقطه ای از جهان که باشند با شرکت در این آزمون و بدست آوردن امتیاز قبولی در آن می توانند آینده ای درخشان و سرشار از موفقیت را در سایر کشور های آمریکایی و اروپایی برای خود ایجاد کنند. شرکت در این آزمون هیچگونه محدودیت سنی ندارد البته که هرچه سن داوطلبان کمتر باشد، درصد قبولی آن ها در دانشگاه ها بیشتر خواهد بود. در ادامه با این آزمون و نحوه شرکت در آن آشنا خواهیم شد.

آزمون sat چیست؟

محتوای آزمون SAT

آزمون SAT یک آزمون جهانی و بین المللی می باشد و از همین رو سوالات آن باید به گونه ای باشد که تمامی داوطلبان امکان پاسخ دهی به آن را داشته باشند و از یک منبع معتبر و یکسان شکل گرفته باشند. همانطور که گفتیم سوالات این آزمون همگی مرتبط با دروسی است که دانش آموزان در مقاطع دبیرستان فرا گرفته اند.

آزمون SAT به طور کلی به چهار بخش ریاضی، خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی و بخش مقاله تقسیم بندی می شود. بخش مقاله به صورت اختیاری بوده و امتیاز آن جداگانه محاسبه می شود. این آزمون از 154 سوال تشکیل شده و 1600 امتیاز دارد. پ

MATH  ( ریاضی )

بخش ریاضی شامل 57 سوال در مورد حل مسئله، تحلیل داده ها، جبر و ریاضیات پیشرفته می باشد. این بخش 80 دقیقه زمان داشته و به طور کلی 800 امتیاز دارد.

READING  ( خواندن )

این بخش مربوط به سوالاتی در موضوعات تاریخی، سیاسی، ادبیات و ... می باشد که با تکمیل جمله و حل تست های مربوط به درک مطلب صورت می گیرد. بخش reading 52 سوال داشته و 65 دقیقه مهلت پاسخگویی دارد. امتیاز این بخش نیز 800 امتیاز می باشد.

WRITING AND LANGUAGE  ( نوشتن و زبان )

این بخش شامل 44 سوال در ارتباط با ایده ها و کنوانسیون های انگلیسی می باشد که در ارتباط با بخش های مربوط به مشاغل، تاریخ، علوم انسانی و ... می باشد. این بخش 35 دقیقه زمان داشته و 800 امتیاز دارد.

ESSAY ( مقاله )

همانطور که گفتیم پاسخ دادن به این بخش کاملا اختیاری بوده و الزامی نمی باشد. در صورت تمایل می توانید به زبان انگلیسی مقاله ای بنویسید. امتیاز این بخش برای برخی از دانشگاه ها حائز اهمیت می باشد. مهلت پاسخ دهی به این بخش 50 دقیقه می باشد. 

آزمون SAT چه مزایایی دارد ؟

  1. دانشجویانی که نمی توانند در این آزمون امتیاز مطلوب و مورد نظر خود را بدست بیاورند، فرصت شرکت در آزمون های بعدی را داشته و به این ترتیب می توانند شانس خود را برای قبولی و دریافت امتیاز بالا افزایش داده و آمادگی بیشتری برای آزمون داشته باشند.
  2. نتیجه آزمون SAT تا دو سال اعتبار دارد به این معنی که پس از شرکت در این آزمون به مدت دو سال امکان پذیرش در دانشگاه های گوناگون در سرتاسر جهان را خواهید داشت.
  3. با شرکت در آزمون SAT می توانید شانس ورود به دانشگاه های تراز اول جهان مانند دانشگاه هاروارد، استندفورد و ... داشته باشید.

https://touranpars.com /

آزمون sat توران پارس

مراحل ثبت نام در آزمون SAT

  • ورود به سایت رسمی آزمون اس ای تی
  • ایجاد حساب کاربری
  • تکمیل تمامی اطلاعات خواسته شده
  • انتخاب نوع آزمون و نزدیک ترین محل برگزاری آن به محل سکونت شما
  • بارگذاری عکس پرسنلی
  • پرداخت هزینه آزمون و دریافت رسید ( داوطلبان غیرآمریکایی می بایست هزینه 96 دلار جهت شرکت در بخش اصلی آزمون SAT، و حدود 65 دلار جهت شرکت در بخش اختیاری این آزمون پرداخت نمایند. )
  • دریافت کارت ورود به جلسه

دوره های آمادگی آزمون SAT  در تهران

برای رسیدن به آمادگی کامل در آزمون SAT می توانید دوره های این آزمون را در کالج توران گذرانده و در رشته ی مورد نظر خود در برترین کشور ها پذیرش بگیرید. آکادمی توران با چندین سال سابقه درخشان در این زمینه میزبان تمامی دانش آموزان و دانشجویانی است که در پی ساختن آینده ای روشن می باشند. در این دوره ها با برترین اساتید زبان و ریاضی در ارتباط خواهید بود و از مشورت مشاوران آگاه بدون نگرانی و دغدغه برخوردار می شوید. بهترین کتاب ها و منابع موجود در اختیار دانش پذیران قرار خواهد گرفت و با گذراندن آزمون های مشابه، با آمادگی بیشتری در آزمون اصلی شرکت خواهید کرد. کلاس های آمادگی این آزمون به صورت حضوری و غیر حضوری در موسسه توران آکادمی برگزار می شود. در موسسه توران آکادمی دو مبحث ریاضی و زبان به صورت تخصصی با برترین اساتید به دانشجویان آموزش داده می شود. جهت ثبت نام در این دوره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. توران پشتیبان آموزشی شما در تمامی مراحل تحصیلی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناهید
    0

    دکتر ترانه موذنی بهترین روانشناس در سعادت آباد تهران

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه