رپرتاژ اگهی

جذابترین بسته بندی محصولت را بشناس!!

جذابترین بسته بندی محصولت را بشناس!!
کدخبر : 23073

در ابتدا باید بدانیم بسته بندی چیست و چه کاری انجام می دهد؟ بسته بندی پوششی از جنس های متفاوت است که محصول را احاطه می کند، اصلی ترین وظیفه بسته بندی حمایت و نگهداری محصول از آسیب های محیط می باشد و در کنار آن، وظیفه ایجاد جذابیت برای دیده شدن محصول و جلب توجه مشتری و در نتیجه فروش بیشتر را به عهده دارد. امروزه افراد به زیبایی بسته بندی محصول بیشتر اهمیت می دهند زیرا تولیدکنندگان و فروشندگان به این نتیجه رسیده اند که فروش بیشتر محصولات ارتباط مستقیم با کیفیت و جذابیت بسته بندی آنها دارد، هر چه طرح و ظاهر جعبه زیباتر باشد فروش بیشتری دارد. حال میخواهیم بدانیم برای محصولتان چه نوع بسته بندی باید انتخاب نمایید تا در بازار شناخته شود و با فروش بیشتر آن سود بالاتری بدست بیاورید.

در ابتدا باید بدانیم بسته بندی چیست و چه کاری انجام می دهد؟ بسته بندی پوششی از جنس های متفاوت است که محصول را احاطه می کند، اصلی ترین وظیفه بسته بندی حمایت و نگهداری محصول از آسیب های محیط می باشد و در کنار آن، وظیفه ایجاد جذابیت برای دیده شدن محصول و جلب توجه مشتری و در نتیجه فروش بیشتر را به عهده دارد. امروزه افراد به زیبایی بسته بندی محصول بیشتر اهمیت می دهند زیرا تولیدکنندگان و فروشندگان به این نتیجه رسیده اند که فروش بیشتر محصولات ارتباط مستقیم با کیفیت و جذابیت بسته بندی آنها دارد، هر چه طرح و ظاهر جعبه زیباتر باشد فروش بیشتری دارد. حال میخواهیم بدانیم برای محصولتان چه نوع بسته بندی باید انتخاب نمایید تا در بازار شناخته شود و با فروش بیشتر آن سود بالاتری بدست بیاورید.

انواع بسته بندی ها

بسته بندی ها در انواع مختلف تولید می شوند و برای انتخاب هریک از آنها درابتدا باید اطلاعات درستی راجب به محصول داشته باشیم مثلا وزن آن را بدانیم، ابعاد و اندازه محصول، آیا محصولمان شکننده و حساس است و یا براحتی له و فاسد می شود تمام این موارد به ما کمک می کند تا انتخاب درستی برای پک محصول داشته باشیم. درادامه میخواهیم درباره دو نوع بسته بندی توضیحاتی بدهیم که شامل جعبه های کارتنی و مقوایی می شوند.

بسته بندی کارتنی : کارتن از چند لایه ورق مسطح ( لاینر ) و ورق کنگره ای( فلوت ) تولید میشود که جنس هر کدام از این لایه ها متفاوت است. پرکاربردترین آنها ورق کرافت ، تست و ایرانی می باشند. کارتن ها در ابعاد و انواع مختلف و در دو نوع کارتن قهوه ای و سفید طبق نظر مشتری قابل تولید هستند. کارتن ها بصورت دولایه (سینگل فیس)، سه لایه ، پنج لایه و هفت لایه عرضه میگردند.

جعبه های مقوایی : مقواها ورق های یک لایه و نازکی هستند که در گرماژ (ضخامت) مختلف که معمولا از 60 تا 500 گرم می باشند تولید می شوند. این مقواها انواع مختلف دارند و مهمترین آنها ایندربرد ، پشت طوسی ، گلاسه و کرافت می باشند که هر کدام را در موارد مختلف بکار میبرند. مقواها برای محصولاتی با وزن زیریک کیلوگرم قابل استفاده هستند زیرا بدلیل یک لایه بودنشان تحمل وزن بالا را ندارند.

شرکت های کارتن سازی بزرگی در ایران در زمینه تولید کارتن و جعبه مقوایی مشغول به فعالیت هستند که میتوان از میان آنها به زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک اشاره کرد.

طراحی و چاپ بسته بندی

طراحی و چاپ از نکات مهم در تهیه بسته بندی می باشد که میتواند پک را برای مشتری جذابتر کند. در صنعت کارتن سازی دو نوع چاپ کاربرد بیشتری دارند که چاپ فلکسو و افست نامیده می شوند. چاپ فلکسو از یک یا دو رنگ تشکیل شده و بطور مستقیم بر روی کارتن ها اعمال میگردد. چاپ افست تنوع رنگ بیشتری دارد و روی مقواها براحتی انجام شده و این تنوع رنگ سبب زیبایی جعبه های مقوایی می شود اما امکان انجام چاپ افست بطور مستقیم بر روی کارتن ها وجود ندارد بنابراین این چاپ را روی مقوا انجام داده و سپس مقوای چاپ شده ( پوستر ) را توسط دستگاههای مخصوص بر روی کارتن می چسبانند که به این فرآیند لمینت می گویند.

باید بدانید کارتن های لمینتی می توانند گزینه خوبی برای بسته بندی محصولتان باشند زیرا با انجام عملیات لمینت میتوان طرح و رنگ جذاب و مناسب با محصول را بر روی کارتن ها اعمال کرد که سبب زیباتر شدن ظاهر آنها می شود.

در نظر داشته باشید که برای حفظ و نگهداری از محصول باید کارتن یا مقوایی انتخاب نمایید که استحکام و مقاومت خوبی نسبت به نگهداری محصولتان داشته باشد بطوریکه در هنگام جابجایی،

بسته بندی و محصول درون آن آسیب نبیند. در مورد مواد غذایی هم باید جعبه هایی در نظر گرفت که درون آنها لایه ضدرطوبت باشد تا حین نگهداری در سردخانه نم و آب به داخل بسته بندی نفوذ نکند و سبب خرابی محصول نگردد. شاید برای تهیه کارتن های لمینتی ضدرطوبت هزینه بیشتری پرداخت کنید ولی خیالتان راحت است که محصولتان سالم به دست مشتری می رسد و با جذابیتی که کارتن لمینتی دارد در بازار به خوبی جلب توجه کرده وسبب فروش بیشتر می شود.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

ایجاد خلاقیت و نوآوری در بسته بندی

خلاق باشید و با ایده های جدید بسته بندی مناسب محصول را تهیه نمایید. به دنبال ایده هایی باشید که برای مشتری جذابیت ایجاد کند و بسته بندی محصول حرفی برای گفتن در بازار فروش داشته باشد. اگر محصول شما صادراتی است به دنبال این باشید که چه مواردی برای مردم کشور مقصد جذاب است در مورد سلیقه ها و فرهنگ کشورهای دیگر تحقیق کنید و گوشه یا نمادی از این فرهنگ ها در بسته بندی محصول به کار ببرید. استفاده از رنگ ها و طرح هایی که برای مردم کشورهای دیگر جلوه ای ازفرهنگشان باشد می تواند به جلب نظر آنها در خرید بسته بندی محصول کمک نماید.

برای بسته بندی محصولات داخلی کار کمی راحتتر است زیرا شما جزئی از این مردم و فرهنگ هستید و تا حدودی می دانید که سلیقه عموم مردم چگونه است و بیشتر جذب چه نوع بسته بندی می شوند و با دانستن این موضوع پکی نزدیک به نظر مردم تهیه می کنید.

استفاده از یک شعار یا تگ که بیانگر نوع محصول باشد مشتری را ترغیب به خرید می کند.

بکارگیری رنگ های به روز دنیا، حتی استفاده از یک رنگ که با تمام سادگی جذاب باشد.

برای محصولاتی که درساخت آنها مواد طبیعی بکار رفته، بسته بندی تهیه کنید که در آن رد پایی از طبیعت باشد، دیدن کوچکترین مورد که حاکی از طبیعت و طبیعی بودن محصول باشد افراد را به خود جذب می کند.

در شکل و ظاهر بسته بندی تنوع ایجاد کنید، همیشه از اشکل پرتکرار مثل مربع و مستطیل استفاده ننمایید سعی کنید تا حد امکان جعبه ای که نزدیک به شکل ظاهری محصولتان است تهیه نمایید اینگونه شاید سنت شکنی کرده باشید ولی با یک ایده جدید جلب توجه می کنید و مشتری به خرید ترغیب می شود.

در وب سایت شرکت های کارتن سازی نمونه انواع جعبه و کارتن بسته بندی قرار داده شده است که با مراجعه به این سایت ها میتوان برای تهیه بسته بندی مورد نیازایده گرفت.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی

جمع بندی

دانستیم برای تهیه بسته بندی مناسب محصول نکاتی را در نظر بگیریم، جنس و ابعاد محصولمان، حساسیت و شکنندگی آن، وزن محصول و موارد دیگری که در این مقاله بیان شد. با رعایت همه این نکات و استفاده از خلاقیت و نوآوری در طرح و چاپ بسته بندی می توان یک پک مناسب و جذاب برای محصول تهیه کرد که در بازارهای داخلی و خارجی پرفروش باشد. استفاده از ایده های جدید و بکار بردن آنها میتوانید ابداعی جدید در صنعت بسته بندی ایجاد کند و چه بسا بسته بندی محصول شما نمونه ای از نوآوری در این صنعت باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه