رپرتاژ اگهی /

راهنمای جامع معرفی انواع کمدهای جادار اتاق نوزاد و نوجوان

راهنمای جامع معرفی انواع کمدهای جادار اتاق نوزاد و نوجوان
کدخبر : 23107

کمد از جمله وسایل ضروری در دکوراسیون اتاق خواب بچه‌ها است که علاوه بر زیبایی، کارایی زیادی نیز دارد؛ از جمله اینکه به جمع و جور و مرتب شدن لباس‌ها و سایر وسایل آنها کمک زیادی می‌کند.

انتخاب یک ظاهر یا سبک برای اتاق خواب کودک شما می‌تواند سخت باشد. طیف گسترده، متنوع و شیکی از  از مدل کمد لباس کودک و نوجوان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارد که ممکن است ندانید از کجا شروع کنید. در این مطلب ما انواع کمدهای جادار اتاق نوزاد و نوجوان را مورد بررسی قرار خواهیم داد، با ما همراه باشید:

نکاتی که برای خرید کمد اتاق خواب باید در نظر بگیرید.

انتخاب کمد لباس مناسب برای بچه‌ها، به سلیقه و بودجه شخصی شما بستگی دارد، با این حال قبل از خرید کمد اتاق کودک و نوجوان موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دوام و کیفیت
  • سبک و مدل دکوراسیون 
  • اندازه و سایز کمد
  • ابعاد اتاق خواب

با توجه به موارد ذکر شده انتخاب کمد لباس بچه‌گانه به نظر کار سخت و پیچیده‌ای به نظر نمی‌رسد، زیرا اکثر کمدها با فضای کافی برای آویزان کردن لباس‌ها و فضای ذخیره‌سازی کافی برای سایر اقلام عرضه می‌شوند، بنابراین شما فقط باید در مورد مواردی مانند رنگ یا مدلی که می‌خواهید تصمیم بگیرید، مثلا اینکه آیا می‌خواهید کشوهایی در داخل کمد لباس تعبیه شده باشد یا نه، و ...!  

uihj

 

اهمیت کمد در دکوراسیون اتاق خواب فرزندان

کمد یکی از مبلمان و قطعات مهم و بزرگ در دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان است که بیش‌ترین کاربرد را در ساماندهی و نظم بخشیدن وسایل فرزند شما را دارد، بنابراین به گنجایش و طراحی آن باید با دید بلند مدت نگاه کرد و از آنجایی که کمد فضای زیادی از دیوار را می گیرد، پس مهم است که در انتخاب مدل و طرح آن دقت ویژه‌ای شود. کمد و تخت نوزاد معمولا به صورت ست سرویس خواب نوزادی در سبک و مدل‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود، اما اگر قصد خرید کمد به صورت تکی را دارید، برای زیباتر شدن دکور اتاق فرزندتان بهتر است رنگ کمد با رنگ سایر مبلمان و سبک دکوراسیون اتاق او (کلاسیک، مدرن، مینیمال و ...) هماهنگی و مطابقت داشته باشد. هماهنگ بودن رنگ تخت و کمد با ست اتاق خواب از این جهت مهم است که به اعتقاد روانشناسان داشتن یک محیط  آرام و مرتب، به میزان زیادی بر روی آرامش و افزایش تمرکز کودکان موثر است. اگر به دنبال کمد رنگارنگ و  یا کمدی با طراحی کاملاً منحصر به فرد هستید، باید بدانید که بهترین مکان برای قرار دادن آنها در کنار دیوارهای تک رنگ است. برای ایجاد احساس آرامش در اتاق کودک خود، تعداد مبلمان بسیار رنگارنگ را فقط به یک یا دو قطعه محدود کنید. مزیت انتخاب مدل سرویس خواب سفید دخترانه و پسرانه این است که می توانید کمد و یا دراور آن را با برچسب‌هایی که دوست دارید تزئین کنید. 

همچنین می‌توانید کمد را به صورت سفارشی و در ابعاد و طرح مورد نظر تهیه کنید ولی فراموش نکنید که کمد بچه حتما باید با ابعاد و فضای اتاق تناسب داشته باشد.

bgu

انواع کمدهای جادار اتاق نوزاد و نوجوان

یکی از بزرگترین دغدغه‌های والدین اطمینان از داشتن فضای ذخیره سازی کافی در اتاق فرزندانشان است. زیرا آنها هرچه بزرگتر می‌شود، وسایل و لوازمشان نیز بیشتر می‌شود. بنابراین یکی از معیارهای اصلی آنها برای انتخاب بهترین کمد، جادار بودن آن است؛ به این معنی که کمد اتاق کودک و نوجوان آنها باید دارای فضای کافی برای جای‌گیری بیشتر وسایل فرزندشان را داشته باشد. کمد بچه هرچه جادارتر باشد سازماندهی و مرتب کردن اتاق راحت‌تر و آسان‌تر خواهد بود. به همین دلیل طراحان داخلی توصیه می‌کنند که کمدهای مجهز و مدرن را انتخاب کنید تا به شما کمک کند تا استفاده از فضای موجود را به حداکثر برسانید.

کمد لباس کودکان با تنظیمات مختلفی ارائه می شود: از انواع کمد نوزاد می توانیم به مدل بدون در، درب ریلی، درب لولایی و… اشاره کنیم. بعضی از مدل‌های جادار آن دارای کشوهایی در زیر است و برخی دیگر دارای ویترین و یا قفسه‌های بدون درب است که برای نگه‌داری اسباب‌بازی کودک مناسب است.

در دکوراسیون اتاق نوجوان قرار دادن یک کمد لباس بزرگ و مدرن با طبقه‌بندی و تعبیه کشو در داخل یا میان آن، این فرصت را به نوجوان شما می‌دهد تا بتواند از فضای ذخیره سازی زیاد، بدون ایجاد فضای آشفته و شلوغ در اتاقش استفاده کند. برخی مدل‌های آن حتی یک قفسه باز بزرگ در بالای درها و یا در اطراف دارد که او می‌تواند کتاب‌ها، قاب عکس‌ها یا سایر وسایل دکوری خود را در آن ذخیره کند. بر روی برخی از مدل ها روی یک یا دو درب آینه تعبیه شده است. رنگ سفید آن با تم هر اتاق خواب پسرانه یا دخترانه و برای طیف وسیعی از سنین مناسب است.

jht

 

نکاتی برای استفاده‌ بهتر از فضای کمد

  • می‌توانید به درب کمد، سازه‌های پارچه‌ای که در بازار موجود است نصب کنید و جوراب و کلاه و یا سایر وسایل کوچک را درون آنها قرار دهید.
  • می توانید وسایل و لباس‌های فرزند خود را درون جعبه و باکس‌های مختلف قرار داده و داخل قفسه کمد قرار دهید.
  • از سازه‌های پارچه‌ای برای تقسیم بندی کشوها استفاده کنید و وسایل فرزند خود را به صورت مرتب در داخل آنها بچینید.
  • اگر بالای کمد طبقه بندی دارید می‌توانید لباس‌ها و یا وسایلی که کمتر استفاده می‌کنید را در آنجا قرار دهید.
  • اگر کمد کودک ارتفاع کافی دارد می توانید یک میله آویز اضافی پایین کمد نصب کنید، به این ترتیب هم فضای بیشتری برای آویزان کردن لباس‌های کودک دارید و هم اینکه کودک به راحتی قدش به آن می‌رسد.

hfff

کلام آخر: همانطور که در بالا اشاره کردیم کمد لباس هرچه جادارتر باشد باعث می شود که شما وسایل کودک را به صورت مرتب و آسان سازماندهی کنید. ممکن است با خرید کمدهای کوچک هزینه‌ی کم‌تری را پرداخت کنید، اما با رشد کودک قطعا پاسخگوی نیاز او نخواهد بود و مجبور به خرید کمد مجدد خواهید شد. لذا با توجه به فضای اتاق، کمد مناسب و جادار را برای فرزند خود خریداری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه