رپرتاژ اگهی

به صورت مجازی، قهوه بنوشید و کتاب بخوانید!

به صورت مجازی، قهوه بنوشید و کتاب بخوانید!
کدخبر : 27404

این روزها تمام جوانب زندگی ما انسان‌ها با تکنولوژی روز، عجین شده است. همه چیز از خرید پوشاک تا خرید اقلام خوراکی و حتی مطالعه کتاب، به صورت شگفت انگیزی به بستر اینترنت منتقل شده است. این درگیر شدن زندگی ما با دنیای مجازی، جدا از آن‌ که چه معایب یا مزایایی دارد، به ساده‌تر شدن دستیابی ما به مایحتاج مورد نیاز خود منجر شده است.

یکی از مواردی که امروز ما را چه به لحاظ هزینه و چه به لحاظ صرفه‌جویی در زمان، جلو انداخته است، تهیه کتاب و مطالعه در بستر اینترنت است. در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع به صورت دقیق و موشکافانه بپردازیم. با ما همراه باشید.

کافه کتاب، محلی برای مطالعه کتاب در کنار نوشیدن یک فنجان چای!

از اوایل دهه 1380 بود که کافه کتاب ها در شهر تهران سر و کله‌ شان پیدا شد! طولی نکشید که این مکان‌های جدید فرهنگی در اقصی نقاط کشور دایر شدند. کافه کتاب از کتابخانه جذاب تر است. اینجا محیطی است که نظم سختگیرانه کتابخانه ها را ندارد. شما میتوانید در آرامش به مطالعه پرداخته، یک نوشیدنی یا خوراکی میل کنید و حتی با دوستان اهل مطالعه خود به گفتگو و نقد کتاب ها بپردازید.

این مکان که مناسب قشر فرهنگی و روشنفکر جامعه است، پاتوق فوق العاده ای برای نسل جوان است. به جای تلف کردن وقت در کافه های معمولی، افراد نخبه ترجیح می‌دهند تا قرارهای دوستانه‌شان را به کافه کتاب ها منتقل کنند تا بتوانند کمی نیز به مطالعه و رشد فکری خود بپردازند.

اما همانگونه که گفته شد، تمام جنبه‌های زندگی ما امروز با تکنولوژی عجین شده است. لذا استفاده از کافه کتاب نیز در دنیای مجازی و اینترنت مرسوم گردیده است. پایگاه‌ فرهنگی کافه کتاب به آدرس اینترنتی:

www.kaffeketab.ir

کتاب

در حوالی سال 1390 شکل گرفت. این محیط مجازی که امروز به صورت یک وبسایت و وب‌اپلیکیشن مجازی دایر است، مکانی است تا شما به صورت مجازی به مطالعه کتابهای قدیمی و نایاب پرداخته و بتوانید آثار دلخواه خود را به صورت پی دی اف دریافت نمایید.

این پایگاه اینترنتی در اصل نسخه مجازی همان کافه کتاب های مرسوم قدیمی هستند. شما در وب‌اپلیکیشن کافه‌کتاب می‌توانید به دانلود کتاب و به مطالعه نقد و معرفی کتاب‌ها بپردازید، در بحث‌ها میان اعضا در پیرامون کتاب‌ها شرکت کنید، کتاب‌های صوتی را گوش بدهید و حتی خودتان دست به کار شده و برای کتاب‌ها نقد بنویسید تا به نام خودتان در سایت منتشر گردد.

برای این که بیشتر با این فضای مجازی سودمند آشنا شویم، در ادامه میخواهیم به توضیح و توصیف بخش های مختلف این سایت و وب‌اپلیکیشن ، بپردازیم.

دانلود کتاب الکترونیکی

مهم ترین بخش سایت کافه‌کتاب، بخش مربوط به دانلود کتابهای pdf است. در این سایت بیشتر از ده هزار عنوان کتاب پی دی اف وجود دارد. کتابهای سایت کافه کتاب همه در شمار کتابهای آنتیک و قدیمی هستند . کتابهای جدیدالچاپ در این سایت وجود ندارد.

لذا اگر شما نیاز به دانلود و مطالعه کتابهایی دارید که عمر آن ها بیشتر از 50 سال بوده و در بازار نشر، تجدید چاپ نشده‌اند و نسخه چاپی شان کاملا نایاب شده است، می توانید نسخه الکترونیک آن‌ها را در کافه کتاب پیدا کرده و دانلود بفرمایید.

کتاب

این مهم ترین وجه تمایز سایت و وب اپلیکیشن کافه کتاب با دیگر سایتها دانلود کتاب است. این سایت به صورت کاملا اختصاصی به پایگاهی جهت دانلود کتابهای قدیمی و آنتیک تبدیل شده است. کتابهایی که بعضا حدود صد سال عمر داشته و ده ها سال است که نسخه چاپی و کاغذی آن‌ها دیگر وجود خارجی ندارند.

چند نمونه از این کتابها:

کتاب های صادق هدایت، ابراهیم پورداوود، جمالزاده و...

بله در کافه کتاب آثاری بسیار قدیمی از نویسندگان مشهور ایرانی و غیرایرانی وجود دارند. آثاری که ده ها سال است تجدید چاپ نشده‌اند. از آن جمله هستند کتابهای صادق هدایت، بزرگ علوی، محمد علی جمالزاده، ابراهیم پورداوود، جلیل دوستخواه، بهمن انصاری و... در کنار آثار نویسندگان غیر ایرانی مثل گابریل گارسیا مارکز، توسلتوی، چخوف، کامو، کافکا و...

تمام کتاب های فوق دارای معرفی نامه و نقد هستند. کاربران می توانند در زیر هر کتاب به تبادل نظر بپردازند. تاریخ چاپ تمام آثار از دهه 1350 به قبل است تا مشمول حق نشر نباشند و به صورت مجاز قابل استفاده گردند.

همچنین کتابهای جنجالی و مشهوری مثل کوروشنامه گزنفون، رستاخیز مردگان، تاریخ هرودوت، البلدان، کفرنامه کارو، لیلیث، تاریخ طبری و... که بعضا یک قرن و بیشتر از عمر آن‌ها می‌؛ذرد، در این پایگاه وجود دارند.

دانلود کتاب رمان

یکی دیگر از بخشهای پرطرفدار کافه کتاب، بخش مربوط به دانلود رایگان کتابهای رمان است. این بخش بسیار طرفدار داشته و جوانان به آن علاقمند هستند.

بخش مربوط به دانلود کتابهای رمان، خود از چند زیر شاخته تشکیل می‌؛ردد. از آن‌جمله‌اند: دانلود رمان‌های ایرانی، دانلود رمان‌های خارجی، دانلود نمایشنامه‌ها، دانلود داستان‌ای کوتاه و...

کتاب

دانلود رایگان کتاب از آمازون

در کافه کتاب بخضی تدارک دیده شده است که کتابهای موجود در سایت امازون برای کاربران تهیه شود. همانطور که میدانید به دلایل گوناگون که از حوصله این بحث خارج است، امکان خرید مستقیم ما از داخل ایران از سایت مشهور آمازون وجود ندارد.

آمازون از بخش های مختلفی تشکیل شده است اما مهم‌ترین بخش آن بی گمان کتابفروشی آن است. بسیاری از هموطنان و هم‌میهنان عزیز ما نیاز به دریافت کتابهایی دارند که جز در آمازون در جای دیگری عرضه نشده است. کافه کتاب این شرایط را مهیا کرده که کاربران بتوانند کتابهای مورد نیاز خود را سفارش داده و کافه کتاب پس از تهیه آن ها زا آازون، کتاب را برای کاربران ارسال نماید.

این بخش از خدمات کافه کتاب بسیار مورد توجه و علاقه کاربران قرار دارد.

وب‌اپلیکیشن، سایت، و شبکه‌های اجتماعی

کافه کتاب در وهله اول یک وبسایت است. وبسایتی که آدرس آن از قرار زیر است:

www.kaffeketab.ir

پس از ورود به سایت، در همان ابتدا به شما پیشنهاد دانلود نسخه وب‌اپلیکیشن کافه کتاب از گوگل‌پلی داده می‌شود. اگر آن را دانلود کنید از این پس سایت را نه فقط از طریق سایت، بلکه به صورت یک اپلیکیشن موبایلی می‌ةوانید استفاده نمایید.

همچنین این پایگاه در شبکه‌های مجازی نیز بسیار فعال است. اینستاگرام، تلگرام و توییتر به همراه فیسبوک و لینکدین از جمله شبکه های مجازی ای هستند که کافه کتاب پست های خود را در آن‌ها به اشتراک می‌گذارد. سوپر گروه مخصوص این سایت در تلگرام، درخواست کتاب نام دارد که با 250 هزار کاربر، بزرگ‌ترین سوپر گروه فرهنگی تلگرامی محسوب می‌گردد.

 

سخن آخر

با دیجیتالی شدن تمام جنبه‌های زندگی، لذت مطالعه کتاب در محیط فرهنگی کافه‌کتاب‌ها نیز از حالت حقیقی به مجازی تبدیل شده است. شما با استفاده از وب‌سایت بزرگ کافه کتاب می‌توانید به یک پایگاه غنی و بی‌نظیر مملو از کتابهای فرهنگی قدیمی دست یافته و علاوه بر مطالعه کتابها، به گفتگو و نقد کتابها نیز بپردازید. 

بخش های مختلف کافه کتاب بسیار متنوع‌تر از آنچه که در این مقاله گفته شد، هستند. لذا بهتر است که خودتان دست به کار بشوید و با ورود به این سایت، از امکانات فرهنگی رنگارنگ آن نهایت استفاده را ببرید:

www.kaffeketab.ir

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه