رپرتاژ اگهی

گلدان پارچه ای چیست ؟

گلدان پارچه ای چیست ؟
کدخبر : 27758

گلدان پارچه ای یکی از محصولاتی است که به رشد مناسب گل ها، گیاهان و سبزیجات کمک می کند و همین امر سبب شده است استفاده از این محصول مد نظر کسانی قرار گیرد که می خواهند محصولاتی با بهترین کیفیت را سفارش دهند.

 این گلدان وزن سبکی دارد و به راحتی می توانید آن را جا به جا نمایید. همچنین، با توجه به این موضوع که این گلدان ها رطوبت را در خود نگه نمی دارند، باعث به وجود آمدن بیماری های قارچی در گیاهان نمی شوند. در ادامه تلاش می کنیم اطلاعات بیشتری را در مورد این گلدان ها در اختیار شما قرار دهیم.

گلدان پارچه ای باعث اکسیژن رسانی به ریشه می شود!

اگر به ظاهر گیاهانی که در گلدان های پلاستیکی و یا سفالی رشد کرده اند نگاه کنید، متوجه می شوید تمامی قسمت های گیاهان نمی توانند به یک اندازه اکسیژن دریافت کنند. به طور مثال، در قسمت انتهایی گلدان پلاستیکی که ریشه گیاه در خاک قرار می گیرد، ریشه در هم تنیده می شود و همین در هم تنیدگی از دریافت اکسیژن کافی جلوگیری می کند. اما بافت گلدان پارچه ای به گونه ای است که هوا به راحتی در بخش ریشه گیاه جا به جا می شود و این موضوع سبب می شود ریشه به اندازه ای که نیاز دارد اکسیژن دریافت کند.

jjk;;;

گلدان پارچه ای از سلامت گیاهان محافظت می کند!

یکی دیگر از مواردی که سبب شده است استفاده از این گلدان ها مد نظر قرار گیرد عدم احتباس رطوبت است. گلدان های پلاستیکی و یا سفالی رطوبت را در قسمت ریشه نگه می دارند و همین امر زمینه را برای ابتلا به انواع بیماری های قارچی مهیا می سازد. اما گلدان پارچه ای به گونه ای تنظیم شده است که اجازه نمی دهد رطوبت در بخشی از گیاه بیش از حد تجمع یابد و همین امر خطر ابتلا به بیماری های قارچی را در گیاهان کاهش می دهد.

این گلدان استرس گرمایی به گیاهان وارد نمی کند!

فرض کنید شما می خواهید گلدان خود را در مناطق گرمسیر رشد دهید. اگر گیاه مورد نظر شما در یک گلدان پلاستیکی قرار گرفته باشد، گرما در ناحیه ریشه دو برابر می شود و این امر برای سلامتی گیاه خطرناک است و باعث بروز استرس گرمایی و خشک شدگی گیاه می شود. اما اگر گیاهان خود را در گلدان پارچه ای پرورش دهید، با توجه به این موضوع که هوا در جریان است و رطوبت بیش از حد در ریشه گیاه باقی نمی ماند هیچ گونه استرس گرمایی به ریشه گیاه وارد نمی شود.

hbkj

 

طول عمر گلدان پارچه ای چقدر است؟

اکنون که با مزایای شگفت آور این گلدان آشنا شده اید، ممکن است تصمیم بگیرید هر چه زودتر برای خرید اقدام کنید. اما در این میان این سوال برای شما پیش می آید که طول عمر این محصول چقدر است! باید بدانید این گلدان ها طول عمر بسیار بالایی دارند و شما می توانید مدت زیادی از آنها استفاده کنید. همچنین، این گلدان تنها قابل استفاده برای یک نوع گیاه نیست. شما می توانید این گلدان را بشویید و برای گیاهان دیگر نیز استفاده کنید.

آیا این گلدان سنگین است؟

یکی از مواردی که سبب شده است استفاده از گلدان پارچه ای مد نظر قرار گیرد، وزن بسیار سبک آن است. به همین دلیل جا به جایی این گلدان بسیار راحت است و شما می توانید به راحتی و بدون کمک از دیگران آن را جا به جا کنید. همچنین، زمانی که هنوز گیاه در داخل گلدان قرار نگرفته است، فضای کمی را اشغال می کند و این موضوع در زمانی که می خواهید تعداد زیادی از آنها را سفارش دهید اهمیت زیادی دارد.

مزایای گلدان پارچه ای در یک نگاه

اگر بخواهیم به مزایای این گلدان یک نگاه کلی داشته باشیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • هوارسانی مناسب
  • عدم احتباس رطوبت
  • شستشوی راحت
  • جابه جایی ساده
  • انعطاف پذیری بالا
  • تولید محصول بیشتر
  • مناسب برای رشد هیدروپونیک

 

آیا لامپ رشد گیاه یک محصول ضروری است؟

لامپ رشد گیاه یکی از محصولاتی است که در کنار محصولاتی مانند گلدان پارچه ای مورد نیاز است. این لامپ نور مورد نیاز رشد گیاه را تامین می کند و به شما کمک می کند تا هر گیاهی را که به آن علاقه دارید در هر شرایطی پرورش دهید. طیف نوری که توسط این لامپ تولید می شود مشابه به طیف نوری خورشید است و کاملا شرایط طبیعی را برای گیاهان تداعی می کند. طول عمر لامپ رشد گیاه بسیار بالاست و شما می توانید مدت های زیادی از آن استفاده نمایید.

آیا ال ای دی رشد گیاه با ال ای دی معمولی متفاوت است؟

یکی از باورهای اشتباهی که در مورد لامپ رشد گیاه وجود دارد در این زمینه است که بسیاری از افراد فکر می کنند لامپ رشد گیاه همان لامپ  ال ای دی است که برای روشنایی خانه ها به کار می بریم. باید بدانید گیاهان برای اینکه رشد کافی داشته باشند به طیف کامل نور خورشید نیاز دارند.

لامپ های رشد گیاه این طیف نوری را تولید می کنند و به رشد مناسب گیاهان کمک می نمایند. اما لامپ های ال ای دی که در خانه ها به کار می بریم تنها بخشی از طیف نوری را تولید می کنند که برای روشنایی کافی است. در نتیجه، هرگز نمی توان ال ای دی رشد گیاه را با ال ای دی معمولی یکی دانست.

ال ای دی رشد گیاه میزان نوردهی و پراکندگی نور و عمق نفوذ نور بسیار مطلوبی دارند ، از طرفی میزان گرمای تولید شده توسط لامپ های رشد گیاه ال ای دی نسبت به لامپ های رشد متال هالیدی و بخار سدیم  نیز کمتر می باشد ، به همین دلیل است که ال ای دی رشد گیاه از تقاضای بیشتری در بین سایر پنل های رشد گیاه برخوردار می باشند.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد گلدان پارچه ای در اختیار شما قرار دهیم. اگر می خواهید برای خرید گلدان پارچه ای اقدام کنید، می توانید به فروشگاه گرولایت مراجعه نمایید. این سایت سابقه درخشانی در خصوص فروش محصولات باغبانی و گلکاری دارد. همچنین، کارشناسان این مرکز اطلاعات لازم را در مورد خرید محصولات به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه