سیمان باید ۶۳ درصد گران شود تا این صنعت زنده بماند

سیمان باید ۶۳ درصد گران شود تا این صنعت زنده بماند
کدخبر : 10258

عضو هیات‌ مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور از درخواست این انجمن برای افزایش ۶۳ درصدی قیمت سیمان یاد کرد و گفت: این میزان افزایش، هزینه‌های ما را پوشش نمی‌دهد، بلکه فقط کمک می‌کند صنعت سیمان زنده بماند.

شهریار گراوندی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت اولیه خود را با افزایش قیمت سیمان اعلام کرده، اظهار کرد: البته هنوز درباره زمان اجرای افزایش قیمت و میزان دقیق افزایش تصمیمات نهایی اخذ نشده است.

 
به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه تولیدکنندگان سیمان درخواست دارند این افزایش قیمت هرچه زودتر لحاظ شود، زیرا هم اکنون فصل کار و مصرف سیمان است، گفت: در سه ماه گذشته از سال تولیدکنندگان متحمل زیان زیادی شده اند، زیرا محصولات خود را با وجود افزایش قیمت تمام شده، به نرخ قبل عرضه می‌کنند.
 
مدیرعامل سیمان سامان کرمانشاه ابرازامیدواری کرد، افزایش قیمت سیمان تا پایان خرداد ماه نهایی شود.
 
گراوندی درباره میزان افزایش قیمت سیمان نیز یادآور شد: پیشنهاد ما افزایش ۶۳ درصدی قیمت سیمان است.
 
وی با بیان اینکه این افزایش ۶۳ درصدی تمام هزینه‌های صنعت سیمان را پوشش نمی‌دهد و فقط کمک می‌کند این صنعت زنده بماند، خاطرنشان کرد: ما نیز شرایط اقتصادی کشور و دولت را درک می‌کنیم و به همین دلیل علی رغم افزایش هزینه‌های قابل توجه، افزایش ۶۳ درصدی را پیشنهاد دادیم و از سودآوری هم صرف نظر کردیم.
 
به گفته عضو هیات‌ مدیره انجمن کارفرمایان صنعت سیمان کشور هزینه‌های تولید سیمان در برخی زمینه‌ها بین دو تا سه برابر افزایش داشته است.
 
گراوندی خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر افزایش قیمت سیمان قبل از آسیب رسیدن بیشتر به این صنعت شد و اضافه کرد: صدها هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کارخانجات سیمان کشور مشغول به کارند که اگر توجهی به این صنعت نشود، اشتغال آنها به خطر می‌افتد.
 
وی همچنین از طرح موضوع آزادسازی قیمت سیمان هم خبر داد و گفت: اگرچه وزارت صمت با این کار نیز موافق است، اما هنوز جلسه نهایی تصمیم‌گیری در این زمینه برگزار نشده است.
 
مدیرعامل سیمان سامان کرمانشاه گفت: در شرایط کنونی که با مازاد حدود ۳۰ میلیون تنی سیمان در کشور مواجهیم، دیگر نمی‌توان با سیاست‌های دو، سه دهه قبل که کمبود سیمان داشتیم، با این صنعت برخورد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه