اهمیت مدیرعامل شرکت سنگ آهن به بهداشت و درمان شهرستان و کمک در برهه های حساس

اهمیت مدیرعامل شرکت سنگ آهن به بهداشت و درمان شهرستان و کمک در برهه های حساس
کدخبر : 10578

مسعود دانشی با اشاره به کمک های شرکت سنگ آهن در تکمیل زیرساخت ها و تجهیزات پزشکی در زمان مدیریت فلاح مبارکه ، بارزترین اقدام وی در زمان شیوع کرونا را کمک به بیمارستان پیش از اعلام نیاز از سوی بیمارستان عنوان کرد و افزود: مدیر HSE با دستور ایشان در بیمارستان حضور یافت تا هر گونه کمک و همکاری از سوی این مجموعه انجام گیرد و خود مدیرعامل شرکت نیز تلفنی اعلام آمادگی به هر گونه کمک به بیمارستان در راستای مقابله با کرونا نمود.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی؛ دکتر مسعود دانشی مدیر شبکه بهداشت و درمان بافق در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی شرکت به بیان اقدامات و کمک های شرکت سنگ آهن در بحث مقابله با کرونا پرداخت و گفت: 6 هزار نفر در شرکت سنگ آهن مشغول به کار هستند و 25 الی 30 هزار نفر از جمعیت شهرستان بافق تحت پوشش این تعداد پرسنل هستند. آنچه در توان باشد برای ارائه خدمات با تعرفه دولتی به مردم در بافق انجام خواهیم داد و این جلوگیری از مراجعه درصد بسیاری از آنان به مرکز استان می کند و از آنجا که بیش از 60 درصد مردم شهرستان شاغل سنگ آهن هستند،خدمتی به پرسنل شرکت و خانواده های آنان نموده ایم.

وی با اشاره به همکاری های شرکت سنگ آهن و بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان بافق بیان کرد: در بحث درمانگاه شرکت سنگ آهن و حضور پزشک فوق متخصص، مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد پزشک مربوطه را معرفی و مجوز آن را صادر کند و سایر اقدامات از جمله ایاب و ذهاب،اسکان و اتاق ویزیت توسط این شرکت فراهم شود و اکنون سه پزشک فوق تخصص ریه و کلیه وگوارش در این مرکز حضور دارند.

دانشی افزود: با توجه به نیاز مردم به متخصص پوست پیگیر این موضوع با همکاری شرکت سنگ آهن هستیم.

وی با اشاره به مشکلات بخش اطفال بیمارستان و کمبود تخت که منجر به اعزام بیمار یا بستری در بخش دیگر می شد،اظهار کرد: طی صحبت با مدیرعامل شرکت سنگ آهن مبلغ 200 میلیون تومان به جهت افزودن 6 تخت برای بخش اطفال کمک شد و دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در بحث بیمارستان 96 تختخوابی با بیان اینکه 1 میلیارد تومان تجهیزات ساختمانی از سوی شرکت سنگ آهن  در زمان مدیریت فلاح مبارکه به پیمانکار پرداخت خواهد شد تا کار تسریع یابد،گفت: این امر منجر به کاهش اعزام بیماران به مرکز استان می شود و اعتبار و بودجه ای که این شرکت باید به بیمارستان های مرکزاستان پرداخت کند نیز کمتر خواهد شد.

وی با توجه به نیاز بیمارستان به دستگاه ام آر آی و پیگیری برای دریافت مجوز آن بیان کرد: در حال حاضر بدنبال دریافت موافقت اصولی آن از وزاراتخانه هستیم و هنوز جلسه ای با این شرکت یا خیری در این زمینه نداشته ایم اما درد کمر در بسیاری از بیماران به عنوان بارز ترین مشکل وجود داردوشروع درمان آن نیاز به این دستگاه دارد. با دریافت مجوز وارد فاز بعدی خرید دستگاه و ساخت ساختمان ام آر آی می شویم.

دانشی با اشاره به کمک های شرکت سنگ آهن در زمان مدیریت فلاح مبارکه عنوان کرد:  در آینده ای نزدیک شاهد حضور تمام وقت پزشک ارتوپد در شهرستان بافق خواهیم بود. حدود 400 میلیون تومان از سوی مدیریت وقت سنگ آهن برای سِت های ارتوپدی و تکمیل اتاق عمل سوم بیمارستان پرداخت شد. همچنین مقرر شد مبلغ 100 میلیون تومان جهت تجهیز و توسعه آزمایشگاه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه مبلغ 100 میلیون تومان برای خرید خودرو سیاری پزشک و دندانپزشک در روستاها در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار گرفت،ادامه داد: سه سوئیت در شهرک آهنشهر جهت اسکان متخصصین در اختیار قرار گرفت که کمک قابل توجهی در این راستا است.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) در بحث دریافت مجوز برای داروخانه بهداری شرکت سنگ آهن که به تازگی انجام گرفت،گفت: پزشک داروساز اکنون مستقر شده است و براساس آیین نامه ها مجوز آن تمام وقت می باشد. طبق جمعیت شهرستان تنها مجوز یک داروخانه شبانه روزی می توان اخذ نمود که داروخانه دکتر زینلی می تواند بصورت شبانه روزی فعالیت نماید وباتوجه به درخواست مدیرعامل محترم پیگیر هستیم تا داروخانه بهداری آهنشهر نیز روزهای جمعه بتواند به بیماران و مردم ارائه خدمات کند.

وی در بحث دریافت آموزش ها با اشاره به همکاری و ارتباط تنگاتنگ این مجموعه با واحد  HSEشرکت سنگ آهن در بحث مقابله با کرونا اظهار داشت: علیرغم آنکه ما مواردی را در مجموعه های بسیار کوچک داشتیم اما یک مورد از این بیماری در بین پرسنل شرکت سنگ آهن مشاهده نشد.

دانشی با بیان کمک ها و همکاری مجموعه روابط عمومی شرکت سنگ آهن،گفت:  در مناسبت های مختلف اعم از هفته سلامت،هفته دخانیات، بویژه کرونا، روابط عمومی شرکت سنگ آهن کمک های بسیاری در زمینه آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق چاپ بنر،بروشور، پوستر و… انجام داد.

وی کمک های شرکت سنگ آهن در زمانی که کشور با کمبود ماسک،مواد ضدعفونی کننده مواجه بود و با قیمت های بالا خریداری می شد بسیار قابل توجه دانست و عنوان کرد: این شرکت با اهدای 4 هزار ماسک ان 95 ،دستکش و مواد ضدعفونی کننده به مبلغ حدود 150 میلیون تومان به بیمارستان کمک کرد. همچنین با اهدای هدایا به پرسنل بیمارستان و کاردرمان و پزشکان از تلاش ها و خدمات آنان تشکر نمود و مبلغ 400 میلیون تومان به حساب بیمارستان در بحث کرونا واریز نمود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بافق با توجه به شیوع کرونا و مشکلاتی که در بحث بیماران بستری شده وجود داشت،اظهار کرد: در این برهه زمانی با کمبود تخت و دستگاه اکسیژن با توجه به نیاز شدید بیماران کرونایی مواجه شدیم و شرکت سنگ آهن تعدادی کپسول اکسیژن تحویل بیمارستان داد و مبلغی از واریز نقدی را نیز صرف خرید کپسول اکسیژن کردیم.

وی با اشاره به اهمیت بسیار زیاد مدیرعامل شرکت سنگ آهن  به بحث بهداشت و سلامت، بارزترین اقدام فلاح مبارکه در زمان شیوع کرونا را کمک به بیمارستان پیش از اعلام نیاز از سوی بیمارستان عنوان کرد و افزود: مدیر  HSE  با دستور ایشان در بیمارستان حضور یافت تا هر گونه کمک و همکاری از سوی این مجموعه انجام گیرد و خود مدیرعامل شرکت نیز تلفنی اعلام آمادگی به هر گونه کمک به بیمارستان در راستای مقابله با کرونا نمود.

دانشی ادامه داد: تدابیر و اقدامات بسیار خوب مدیریت شرکت سنگ آهن در مقابله با کرونا منجر به حفظ تولید و امنیت سلامت پرسنل شرکت شد. می توان گفت این مجموعه حتی بسیار جلوتر وارد عمل بویژه در بحث ورود نیروهای غیربومی شد و در مجموع همکاری بسیار خوبی با شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان انجام گرفت و جا دارد از مدیرمحترم  HSE ومدیرمحترم روابط عمومی شرکت نیز تشکر شود.

وی با بیان اینکه سلامت زیر بنای هر کاری است و داشتن نیروی سلامت سبب افزایش راندمان کاری و تولید بهتر می شود از مدیرعامل شرکت خواست به بحث بهداشت،سلامت و ایمنی پرسنل شرکت همچنان که تا امروز اهمیت داده اند این امر بیش از پیش ادامه پیدا کند.

رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) بافق در بحث سلامت مردم شهرستان با اشاره به اینکه کمک های دولت به مجموعه های بهداشت و درمان براساس ضوابط سطح بندی و گسترش وزارتخانه است ،بیان کرد: اگر بخواهیم خدمات بیشتری با تعرفه دولتی به مردم بدهیم نیاز به کمک از محل های دیگر از جمله شرکت سنگ آهن و خیرین شهرستان به ویژه در شرایط کنونی هستیم.

دانشی در پایان سخنان خود خطاب به پرسنل شرکت سنگ آهن گفت:  تلاش های مدیرعامل شرکت در کنار توجه پرسنل به سلامت خود نتیجه خواهد داد و با رعایت رژیم غذایی سالم، سبک درست زندگی، عدم استعمال دخانیات و ورزش و تحرک می توانند از بسیاری از بیماری ها اعم از دیابت،فشار خون،بیمای های قلبی و عروقی و … جلوگیری کنند تا در محل کار و زندگی از سلامت روان و نشاط برخوردار باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه