استاندار کرمان خبر داد:

وعده میدکو برای افتتاح کارخانه فولاد زرند ایرانیان در نیمه دوم سال

وعده میدکو برای افتتاح کارخانه فولاد زرند ایرانیان در نیمه دوم سال
کدخبر : 10649

استاندار کرمان گفت: کارخانه فولاد زرند شرکت میدکو با ظرفیت تولید سالانه 1.7 میلیون تن شمش فولاد مهرماه امسال افتتاح می‌شود.

 استاندار کرمان گفت: کارخانه فولاد زرند شرکت میدکو با ظرفیت تولید سالانه 1.7 میلیون تن شمش فولاد مهرماه امسال افتتاح می‌شود.


به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از معدن نیوز، محمدجواد فدائی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه‌ای که به‌منظور بررسی و تصمیم‌گیری پروژه‌های میدکو در استان کرمان با حضور علی اصغر پورمند مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه میدکو در محل دفتر استانداری برگزار شد اظهار داشت: طبق برنامه زمان‌بندی اعلام شده از سوی این شرکت تولید شمش فولاد زرند 1.7 میلیون تن در شش ماه دوم امسال افتتاح می‌شود.


وی با بیان اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد تومان به روش کوره بلند اجرا می‌شود عنوان کرد: کارخانه فولاد زرند شرکت میدکو تا 15 مهرماه سال جاری افتتاح می‌شود.
استاندار کرمان با اشاره به دیگر پروژه‌های در دست اجرای این شرکت گفت: واحد آهک دولومیت بوتیای کرمان با سرمایه گذاری 350 میلیارد تومان نیز همزمان با هفته دولت آماده افتتاح است و یک واحد ذوب از فولاد 1.5 میلیون تن بوتیا تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه پورمند مدیرعامل شرکت میدکو در این جلسه اعلام کرد که واحد تولید مس 50 هزار تنی کاتد شهربابک نیز آماده افتتاح است ادامه داد: سرمایه‌گذاری در حدود 3 هزار میلیارد تومان در این پروژه شده است.
فدائی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های فاضلاب شهرهای زرند و کرمان که توسط شرکت میدکو در دست اجرا است بیان کرد: در این جلسه وضعیت این پروژه‌ها نیز بررسی شده و خوشبختانه در حال حاضر مشکلی ندارند.


وی با بیان اینکه طرح تولید فرآورده‌های قطران نیز در سال جاری توسط میدکو آغاز خواهد شد گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده زمان‌بندی اجرای این پروژه چهار ساله است.
استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بررسی آخرین وضعیت برخی طرح‌های اقتصادی استان کرمان گفت: بندرخشک در حد فاصل سیرجان در استان کرمان و حاجی‌آباد در استان هرمزگان توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و اتاق بازرگانی سیرجان مسئول پیگیری این طرح است.


وی با بیان اینکه احیای راه ابریشم در دستورکار توسعه‌ای استان کرمان است افزود: در این راستا کار گروهی با مسئولیت استانداری کرمان و عضویت نماینده سیرجان در مجلس، معاون اقتصادی وزارت خارجه، سفیر چین در تهران، سفیر ایران در چین، نماینده وزیر صمت، نماینده وزیر کشور، نماینده وزیر راه و شهرسازی و شرکت‌های بزرگ استان کرمان به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری مشترک با چین تشکیل می‌شود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه