مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد

جهش تولید با بهره‌برداری از معادن مس درآلو و دره زار

جهش تولید با بهره‌برداری از معادن مس درآلو و دره زار
کدخبر : 10764

دکتر اردشیر سعدمحمدی در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه اولویت نخست شرکت مس را راه‌اندازی معادن مس درآلو و دره زار اعلام کرد و افزود: باید این دو پروژه که منجر به جهش تولید مس در کشور می‌شوند هر چه سریع‌تر به اتمام برسند.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، دکتر اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس با تأکید بر اینکه شرکت مس ازلحاظ عملکردی مسیر خوبی را طی می‌کند، اظهار داشت: سال گذشته سال خوبی را پشت سر گذاشتیم؛ چراکه سال گذشته با ثبت رشد 127 درصدی در فروش، از نظر رشد فروش در کشور مقام نخست را در همه شرکت‌ها و بخش‌ها کسب کردیم.


به گفته سعدمحمدی در پایان سال گذشته فروش شرکت مس از  10 هزار میلیارد تومان سال 97  به 22  هزار و 700 میلیارد تومان ارتقا یافت و همچنین در سال گذشته اولین شرکت به لحاظ رشد سود نیز بودیم که این عملکرد مالی نشان‌دهنده این است که  شرکت مس ازلحاظ عملکردی مسیر خوبی را طی می‌کند.


مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه ارزش بازار سهام مس در پایان سال 97 مبلغ 30 هزار میلیارد تومان بود ادامه داد: امروز ارزش سهام مس 147 هزار میلیارد تومان است در حالی که ارزش بازار مس در پایان سال 98، هفتاد هزار میلیارد تومان که بازهم نشان از این موضوع دارد که از ابتدای سال جاری ارزش بازار شرکت مس بالغ بر 100 درصد افزایش یافته است و این اعداد ثابت می‌کند رفتار سیستم شرکت قابل قبول است.


وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا همچون گذشته نزدیک به نخستین و برترین شرکت کشور تبدیل شویم گفت: شرکت صنایع مس در حال حاضر سومین شرکت بورسی کشور است که به راحتی می‌توان به جایگاه نخست در کشور دست پیدا کند؛ چراکه در اختیار داشتن ماده معدنی مهم‌ترین مزیت شرکت مس درمقابل سایر شرکت‌ها است.


مدیرعامل شرکت مس با اشاره به این‌که مجتمع مس سرچشمه در حال حاضر بزرگ‌ترین مجموعه تولیدی مس کشور است و بنا به فعالیت‌های اکتشافی جدید ذخایر مس سرچشمه بیشتر از پیش‌بینی موجود است، اظهار داشت: انجام توسعه فاز سوم کنسانتره مجتمع مس سرچشمه یک ضرورت است که مدیران این مجموعه باید آن را درک کنند و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.


سعدمحمدی با بیان این‌که مایه مباهات و افتخار است که شرکت مس به‌جایی رسیده است که به کشور خدمت می‌کند، عنوان کرد: در دو ماه نخست سال جاری 75 هزار تن کاتد به فروش رسانده‌ایم که این رقم در تاریخ صنعت مس بی‌سابقه است و کشور و دنیا امروز به عرضه مس نیاز دارد و هرچقدر این صنعت را توسعه دهیم نگرانی برای فروش آن نداریم.


مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه ظرف 15 سال آینده جمعیت دنیا به 9 میلیارد نفر می‌رسد ادامه داد:  امروز متوسط سرانه مصرف مس در دنیا 3.2 کیلوگرم به ازای هر نفر است که ظرف پانزده سال آینده اگر همین مقدار سرانه مصرف را محاسبه کنیم، 5 میلیون تن به تقاضای مس اضافه می‌شود که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.


وی بر خرید داخلی اقلام موردنیاز صنعت مس تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط کشور، اولویت باید بر خرید از داخل کشور و شرکت‌های داخلی باشد.


سعدمحمدی تأکید کرد: خوشبختانه صنعت مس امروز در کشور به خاطر جهش در فعالیت‌های تولیدی و انجام فعالیت‌های مؤثر در حوزه فرهنگ و مسئولیت اجتماعی موردتوجه قرارگرفته است، از این رو و با توجه به این اتفاقات خوب ما هم باید حرکت کنیم تا در این برهه بهترین اتفاق را برای اقتصاد کشور رقم بزنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه