گشایش غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری شیراز

گشایش غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری شیراز
کدخبر : 10942

منطقه ویژه اقتصادی لامرد تا چهاردهم تیر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی فارس به تشریح ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در این کانون صنعتی می پردازد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی لامرد، در نخستین روز از افتتاح نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در شیراز، جمعی از مسئولان استان فارس با حضور در غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد و در نشست با دکتر فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جریان آخرین دستاوردها و اقدامات انجام شده در این منطقه اقتصادی قرار گرفتند.

دکتر فدایی دولت در نشست با مسئولان استانداری فارس به ارائه گزارش رایزنی ها و دعوت از هلدینگهای مختلف و فعالان بخش خصوصی جهت آشنایی با فرصتهای سرمایه گذاری در این منطقه پرداخت.

این مدیر ارشد صنعتی در این نشست، نقشه راه توسعه و پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی لامرد را تبیین کرد و  از انعقاد تفاهم نامه ها با مراکز و سازمانهای مختلف برای تامین مالی و افزایش حمایتها و تسهیل شرایط برای حضور بخش خصوصی و همچنین از پیگیری طرح های توسعه ای در راستای افزایش جذابیت ها و گسترش زمینه های سرمایه گذاری برای متقاضیان داخلی و خارجی در منطقه متبوعش خبر داد و در ادامه بسته های سرمایه گذاری تدوین شده در حوزه های مختلف اعم از صنایع پایین دست آلومینیوم، تولید برق و انرژی و دیگر فرصت ها متناسب با طرح جامع صنایع انرژی بر لامرد را برای بازدید کنندگان تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه شرایط و زیرساختها برای ایجاد طرح های جدید سرمایه گذاری در منطقه ویژه لامرد فراهم است، گفت: تداوم حمایت همه جانبه مجموعه استانی در به ثمر نشستن طرح های توسعه ای مرتبط با این کانون عظیم صنعتی مثمرثمر خواهد بود.

سید محمود موسوی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی فارس  در آیین افتتاح این نمایشگاه  از حضور فعال منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری تقدیر کرد و افزود: با توجه به شرایط موجود شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، الزامات حفظ سلامت محیط و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین نصب استند‌های ضدعفونی کننده دست، محل شست و شوی دست‌ها در تمامی سالن ها، گندزدایی و ضد عفونی کردن تمامی سالن‌ها و سطوح به صورت مداوم و الزام مراجعه کنندگان به استفاده از ماسک، تا کنون دو دوره نمایشگاهی در سال ۹۹ با موفقیت برگزار کرده و اکنون سومین دوره نمایشگاهی سال جاری را با رعایت تمام این موارد برگزار می کند.

معاونین استانداری فارس (احمدی زاده معاون سیاسی -امنیتی و اجتماعی، قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع، رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی )، موسوی مدیرعامل نمایشگاههای بین المللی فارس و جمعی از مسئولان استانی در نخستین روز از فعالیت نمایشگاه فرصت های سرمایه گذای، از غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد بازدید کردند. 

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در غرفه شماره 16 در سالن سرو واقع در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس تا چهاردهم تیرماه از ساعت 17 تا 22 با رعایت پروتکل های بهداشتی، پذیرای علاقه مندان و فعالان بخش خصوصی خواهد بود. 

کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی لامرد، بسته های جذاب و متنوع سرمایه گذاری تدوین شده متناسب با طرح جامع این کانون صنعتی-معدنی را برای متقاضیان و بازدیدکنندگان تشریح می‌کنند.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در سال گذشته با حضور در یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و ششمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور که با عنوان تجاری کیش اینوکس ایران (2019) در جزیره کیش برگزار شد، توانست رتبه برتر نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری را کسب نماید.

منطقه ویژه اقتصادی لامرد در جنوب استان فارس واقع شده است که در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری با دستور ریاست جمهور، بزرگترین و مدرنترین کارخانه آلومینیوم ایران در این کانون صنعتی به بهره برداری رسید و با فراهم بودن زیرساختها، شهرک پایین دست آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد می تواند میزبان بخش خصوصی باشد. مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، نیروگاه سیکل ترکیبی ۹۳۰ مگاواتی، کارخانه های تولید سنگ مصنوعی و آسفالت از صنایع مستقر در این کانون صنعتی هستند. شایان ذکر است در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز تولید شمش منیزیم، فولاد، آلومینیوم و صنایع مرتبط با پایین دست، نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، سیمان و استقرار صنایع مادر پیش بینی شده است. این منطقه ویژه اقتصادی از ویژگی‌های منحصر به‌ فردی در زمینه موقعیت جغرافیایی، ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذاران و همچنین دسترسی به امکانات بسیار مناسب از نظر انرژی، نیروی انسانی و حمل‌ونقل برخوردار می‌باشد. تسهیل در ارایه خدمات، سرعت در عقد قرارداد و واگذاری زمین، مجاورت با فرودگاه بین‌المللی لامرد و نزدیکی به فرودگاه خلیج‌فارس عسلویه، نزدیکی به کانون‌های مهم انرژی نظیر پارس جنوبی و پارس شمالی، میدان‌های گازی منطقه عملیاتی پارسیان، استقرار گمرک جهت امر صادرات و واردات، تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز، مخابرات و جاده‌های دسترسی، عبور خط انتقال گاز سراسری از مجاورت این منطقه، هم‌جواری با شهرک مسکونی در حال تاسیس 54 هزارنفری تابناک لامرد، دسترسی به بنادر تخصصی پارسیان و عسلویه، واقع شدن در مسیر کریدورهای مهم ترانزیتی زمینی و هوایی کشور، برنامه‌ریزی برای عبور خط ریلی راه‌آهن از مجاورت منطقه ویژه، دسترسی به معادن پرکاربرد معدنی نظیر دولومیت، سنگ گچ و سایر تاسیسات و تجهیزات از جمله مزایای این منطقه صنعتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه