بازدید مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی فولاد ایران از مجتمع فولاد میانه و شرکت فولاد آذربایجان

بازدید مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت ملی فولاد ایران از مجتمع فولاد میانه و شرکت فولاد آذربایجان
کدخبر : 11006

مجتمع فولاد میانه و شرکت فولاد آذربایجان ؛ در روزهای پایانی هفته گذشته مورد بازدید مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره و معاونین شرکت ملی فولاد ایران قرار گرفت.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی فولاد ایران ؛ دراین بازدید که اسماعیلی نماینده مردم شریف میانه درمجلس شورای اسلامی نیزحضورداشت؛ بخش های مختلف مجتمع میانه شامل واحد احیای مستقیم که درحال حاضر آهن اسفنجی تولید می کند ، واحد دردست احداث فولادسازی میانه وقسمت های تولید میلگرد فولاد سازی آذربایجان مورد بازدید قرارگرفت.

 

بنا به این گزارش پس ازانجام بازدید ،جلسه هماهنگی فنی با حضور مدعوین ومدیران وکارشناسان مجتمع فولاد میانه، پیمانکار ومشاور اجرایی طرح برگزارشد.

 

دراین جلسه ابتدا مهندس مهرداد ناجی مدیرمجتمع میانه و سرپرست فولاد آذربایجان به حضارخوشامد گفت واظهارامیدواری کرد که حضوراین هیئت بلند پایه درمجتمع منشا خیروبرکت برای تکمیل شدن وبه بهره برداری رسیدن واحد فولادسازی میانه شود.

 

سپس یکی ازکارشناسان مجتمع فولاد میانه ، گزارشی ازوضعیت پیشرفت وشرایط این مجتمع ارائه نمود که دراین بخش ازبرنامه دکترهمت ، دکترخلفی ازاعضای هیئت مدیره ومهندس خادمی معاون برنامه ریزی وتوسعه شرکت ملی فولاد ایران  نقطه نظرها ، انتقادات وپیشنهادهای خودرا برای مرتفع شدن اشکالات موجود بیان کردند وازپیمانکارومشاورطرح خواستند که دراسرع وقت نسبت به رفع این موانع اقدام لازم را بعمل آورند.

 

درادامه این جلسه پیمانکارومشاورطرح نیزبه ارائه گزارش هایی ازوضعیت اقدامات انجام شده ارائه نمودند وازبرخی مشکلات وموانعی که باعث کندی پیشرفت طرح شده سخن گفتند که مجددا ازسوی مهندس خادمی ودکترهمت راهکارهایی ارائه شد.

 

دربخش پایانی این جلسه دکترنادری مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران طی سخنان کوتاهی اظهارداشت: من ازمهندس ناجی وهمکارانشان که تلاش کرده ومی کنند کمال تشکر را دارم اما باید به همه عرض بکنم که درمجموع ازوضعیت نظم وانضباط موجود که مشاهده کردم رضایت ندارم وچنین شرایطی قابل تحمل ورضایت نیست وانتظارما بعد ازسال ها تلاش این است که اقدامات انجام شده بیش ازاین باشد.

 

دکترنادری خاطرنشان ساخت :ما برای تکمیل وراه اندازی واحدهای فولادی طرح های هفتگانه هدف گذاری هایی کرده ایم ودوره زمانی خاصی برای تکمیل وافتتاح طرح ها را ارائه کردیم که امروز می بینیم شما ازبرنامه های اعلامی عقب مانده اید وباید به سرعت این عقب ماندگی جبران شود تا بتوانیم درموعد مقرر این واحد رابه بهره برداری برسانیم.

 

مدیرعامل شرکت ملی فولاد افزود:ازاقای مهندس ناجی میخواهیم که بطورمداوم گزارش های لازمه را به ستاد ارائه کند تابا اشراف بیشتری درحل مشکلات کمک نماییم.

 

وی گفت : باراه اندازی واحد فولادسازی تغییرات شگرف وبنیادی دروضیت شهرستان میانه وزندگی مردم حاصل خواهد شد وبرمیزان اشتغال پایدارمستقیم وغیرمستقیم افزوده خواهد شد وبرتوسعه عمومی وهمه جانبه منطقه نیزتاثیرات شگرفی دارد.

 

**شایان ذکراست مجتمع فولاد میانه شامل دو بخش احیا و ذوب است که قسمت ذوب به روش کوره قوس  در حال ساخت بوده ولی قسمت احیا از نیمه دوم سال 1396 ،باروش وتکنولوژی ایرانی پرد درحال تولید آهن اسفنجی می باشد و تاکنون توانسته است عنوان پربازده ترین وبهترین طرح پرد رابخود تخصیص دهد.

 

از مزایای مجتمع فولاد میانه می توان همجواری با ناوگان ریلی، قرارگرفتن در کنار رودخانه و همجواری با سد آبی، همجواری با اتوبان و مسیر زمینی مناسب، همجواری با خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه، تنها واحد احیا مستقیم و تولید کننده آهن اسفنجی در شمال و شمال غرب کشور، نزدیکی به مرزهای صادراتی ترکیه و عراق و ... را نام برد.

  

میانه ؛ دروازه آذربایجان

شهرستان میانه با دارا بودن بیش از ۳۰۰ اثر تاریخی ثبت‌ شده رتبه اول استان آذربایجان شرقی را در بین آثار تاریخی ثبت ‌شده دارد و در جذب توریست و گردشگر از پتانسیل بالایی برخوردار است

 

شهرستان میانه با وسعت 5595 کیلومترمربع (12.3 درصد مساحت استان و بزرگ ‌ترین شهرستان آذربایجان شرقی) در 165 کیلومتری تبریز واقع‌ شده و از سمت شمال با شهرستان سراب ، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان‌های بستان‌آباد، هشترود و چاراویماق و از سمت جنوب با استان زنجان هم ‌مرز است

 

وجود مساجد و مقبره‌های قدیمی و تاریخی یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود که از وجود این اماکن  می‌توان به فرهنگ و تاریخ کهن و غنی این مناطق پی برد.

 

پیشینه و سابقه تاریخی شهرستان میانه به ده‌ها سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و بعضی نوشته‌ها سابقه تاریخی میانه را تا 720 سال پیش از میلاد نیز نقل می‌کنند

 

شهرستان میانه تنها دروازه آذربایجان نمی‌باشد بلکه این شهرستان ویترین آذربایجان نیز بوده و پیشینه تاریخی میانه به ده‌ها سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد و بعضی نوشته‌ها سابقه تاریخی این منطقه را تا 720 سال پیش از میلاد نیز نقل می‌کنند

 

در کتاب‌های تاریخی و سفرنامه‌های جهانگردان نام این شهرستان را «میانج» ثبت کرده‌اند. چون این شهرستان به نوشته برخی، پیش از میلاد مسیح در خط مرزی دو سرزمین ماد و پارت قرارگرفته بود و هم‌اکنون نیز در وسط مراغه و تبریز قرار دارد و مانند زاویه یک مثلث در میان آنها جای گرفته است و با ین ‌که چون بین دو شهر زنجان و تبریز واقع گردیده این نام را انتخاب کرده‌اند

 

بااین‌حال شهرستان میانه در قرن‌های هفتم و هشتم هجری علاوه بر میانج نام دیگری چون گرمرود داشته و در برخی از کتاب‌های آن زمان برای شناسایی آن از هر دو نام (گرمرود و میانه) استفاده‌شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه