گام بلند ایمیدرو برای معادن کوچک

گام بلند ایمیدرو برای معادن کوچک
کدخبر : 11161

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: این سازمان، آموزش‌های هدفمند را برای توسعه معادن کشور به ویژه معادن کوچک به اجرا گذاشته است.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از ایمیدرو: غلامرضا ملاطاهری، با بیان این مطلب اظهارکرد: موضوع آموزش و درنتیجه افزایش بهره‌وری در آنها، یک نیاز ضروری در معادن کوچک مقیاس است که می‌تواند کمک موثری در تداوم تولید و کاهش قیمت تمام شده این معادن داشته باشد.

وی ادامه داد: ایمیدرو با هماهنگی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان نظام مهندسی معدن، دوره‌های آموزشی مورد نظر را احصا و از ۱۱ آذر ۹۸ در استان‌های مختلف به اجرا گذاشته است.

 

تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به گزارش آموزش‌های صورت گرفته از سوی ایمیدرو برای معادن گفت: از ۵۰۴ ساعت آموزش پیش‌بینی شده برای تربیت تکنسین معدن، ۳۶۰ ساعت برگزار شد اما به دلیل کرونا متوقف شد که از ابتدای ماه تیر، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌های باقی مانده برگزار شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، برگزاری ۶۰۰ دوره آموزش در سطوح کارگری، کارشناسی، معادن زغال سنگ زیرزمینی و رانندگان، پیش‌بینی شد که به علت شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کلاس ها، تاکنون ۴۰۰ دوره برگزار و مقرر شد از اول تیر۲۰۰ دوره باقی مانده، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

فراهم‌سازی زیرساخت‌های فنی و مالی برای ایجاد فرآوری

ملاطاهری با اشاره به ضرورت فرآوری مواد معدنی پس از استخراج در معادن کوچک مقیاس، تصریح کرد: با فرآوری مواد معدنی در این معادن و درنتیجه، ایجاد ارزش افزوده در مواد خام، درآمد حاصل از فروش این معادن افزایش یافته و فعالیت اقتصادی آنها رونق می‌گیرد.

وی افزود: یکی از راهکارهای موثر برای این موضوع، استفاده از واحدهای فرآوری کوچک مقیاس یا واحدهای سیار فرآوری است. در این زمینه نیز مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، زیرساخت‌های فنی و مالی لازم برای به کارگیری این واحدها را در معادن فراهم کرده‌اند.

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه