احضار مسئولان صمت به مجلس در پی التهابات بازار فولاد

کدخبر : 11310

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت وضعیت فعلی به هیچ وجه برای مجلس پذیرفته نیست و اگر التهابات کنترل نشود مجلس از همه ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.

به گزارش رصد اقتصادی: حجت الله فیروزی در گفتگو با فولادبان گفت: بخش خصوصی و خصولتی همیشه به دنبال منافع حداکثری است اما این وظیفه وزارت صمت است که ازمصرف کننده نهایی حمایت کند.

وی افزود: در شرایطی مواد اولیه و کل زنجیره فولاد در کشور بومی است دلیلی ندارد که به اندازه التهابات بازار ارز قیمت ها گران شود و حتی در برخی موارد از قیمت های جهانی هم فراتر رود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از تشکیل جلسه ویژه برای بررسی التهابات بازار فولاد خبر داد و گفت : فردا در هیئت رئیسه کمیسیون، بازار بررسی و مسئولان وزارت صمت به کمیسیون صنایع فرا خوانده خواهند شد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم به فولادبان گفت: در حوزه فولاد باید از تصمیمات مبتنی بر آزمون خطا پرهیز کرد، به زودی با حضور همه ذی نفعان بازار در کمیسیون راه حل های کاهش التهابات بازار بررسی خواهد شد.

قطب آبادی با بیان اینکه کوتاهی وزارت صمت در نظارت بر بازار پذیرفته نیست؛ افزود: جلسه ای با معاون صنایع معدنی در مورد فولاد داشتیم اما قرار شد این جلسه در سطح کلان تر تشکیل و مشکلات بررسی شود. مجلس در مورد تنظیم بازار هیچ تعارفی با دستگاه های اجرایی ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه