تیم های کاری فجر انرژی خط آتش نشانی را در مدت کوتاهتر از برنامه ریزی تعمیر کردند

تیم های کاری فجر انرژی خط آتش نشانی را در مدت کوتاهتر از برنامه ریزی تعمیر کردند
کدخبر : 11394

خط آتش نشانی در گرمای طاقت فرسا و در مدت زمان کوتاه توسط تیم عملیات فجر تعمیر شد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس؛ غلامعلی زال‌خانی اظهار داشت: عصر روز گذشته در پی افزایش ناگهانی مصرف آب آتشنشانی، با بررسی کارشناسان شرکت فجر انرژی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مشخص شد که لوله انتقال آب آتشنشانی حد فاصل شرکت فجر و پتروشیمی تندگویان دچار شکستگی شده است.
 
مدیرعامل شرکت فجر ادامه داد: 
با توجه به وجود پتانسیل خطر ذاتی تاسیسات نفت و گازی، در دسترس بودن آب آتش نشانی  با فشار مناسب امری بسیار ضروری و حیاتی در پیشگیری و گسترش حوادث ناشی از آتش سوزی است لذا سرپرستان و کارکنان فجر با درک این حساسیت، علیرغم گرمای شدید منطقه با تلاش پیوسته و روحیه خستگی ناپذیر و با کمک مخلصانه سایر شرکت های منطقه کار را با سرعت و در کمترین زمان ممکن به اتمام رساندند.
 
وی گفت: گروه‌های ویژه عملیاتی بلافاصله در صحنه حاضر شده و عملیات ترمیم و تعمیر لوله آغاز شد؛ بررسی‌های اولیه نشان میداد که عملیات ترمیم و تعمیر این لوله بین ۴  تا  ۵ روز زمان خواهد برد که به دلیل اهمیت بالای این لوله باید عملیات آن در کمتر زمان معمول به پایان برسد.
 
مدیرعامل شرکت فجر انرژی خلیج فارس بیان کرد: در ابتدای عملیات محل شکستگی لوله گود برداری شده و آب و گل‌لای موجود با سرعت تخلیه شده تا گروه‌ تعمیر بلافاصله برای ترمیم نقطه آسیب دیده دست به کار شوند.
 
وی با اشاره به اینکه گروه تعمیر، جوشکاری نقاط آسیب دیده را با دقت و سرعت بالایی انجام دادند افزود: این عملیات در شرایطی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده رطوبت هوا بسیار زیاد بوده و دمای هوا نزدیک به ۵۰ درجه است تنها در مدت ۱۷ ساعت به پایان رسید که این دستاورد محصول تلاش جمعی تیم فرماندهی و کارکنان جان فشان فجر است.
 
زال‌خانی بیان کرد: در تمام مدت عملیات واحد ایمنی، بهداشت و آتش نشانی سازمان منطقه ویژه در صحنه حاضر بوده است؛ پتروشیمی اروند و پتروشیمی بندرامام نیز با ارسال بیل مکانیکی و پمپ سیار در این عملیات ما را یاری کردند که جا دارد از این سه تشکر و قدردانی کنیم.
 
به گزارش فجر، آب آتشنشانی یکی از محصولات شرکت فجر انرژی خلیج فارس بوده که از طریق لوله به مجتمع های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارسال می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه