• پایگاه خبری رصد اقتصادی
  • معدن
  • بومی سازی خودروهای ساخت داخل گامی به سوی جهش تولید است/ خودروسازان در راستای بومی سازی قطعات محصولات خود گام بر می دارند/ به صرف بومی سازی نباید از برخی الزام های صنعت خودرو چشم پوشی کرد/ ضرورت حمایت مجلس از بومی سازی خودروهای ساخت داخل

ساز وکار داخلی سازی در صنعت خودرو 4/ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

بومی سازی خودروهای ساخت داخل گامی به سوی جهش تولید است/ خودروسازان در راستای بومی سازی قطعات محصولات خود گام بر می دارند/ به صرف بومی سازی نباید از برخی الزام های صنعت خودرو چشم پوشی کرد/ ضرورت حمایت مجلس از بومی سازی خودروهای ساخت داخل

کدخبر : 11529

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مجلس با ریل گذاری مناسب در تلاش است تا موانع و مشکلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسیدن به اهداف شان بردارد.

گزارش رصد اقتصادی به نقل از سایپانیوز، محمدرضا دشتی اردکانی با تأکید بر اهمیت حمایت از مقوله داخلی سازی در کشور، خاطرنشان کرد: صنعت خودروسازی کشور از دیر باز در تلاش است تا با ایجاد فضای مناسب در جهت بی نیازی به دانش فنی بیگانگان و خودکفایی در راستای بومی سازی قطعات محصولات خود گام بر دارد و تا حدودی نیز موفق بوده است.

وی افزود: همانگونه که ما توانستیم در صنایع نظامی پیشرفت های خوبی را کسب کنیم در صنعت خودروسازی نیز قادر هستیم به دستاورد های خود دست پیدا کنیم و قطعا تحقق چنین مقوله ای دور از انتظار نیست؛ در این میان باید سعی کرد تا قطعه سازان و خودروسازان ارتباطات خود را تقویت و به سمت هم افزایی حرکت کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به توان و ظرفیت شرکت های دانش بنیان در افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو، گفت: بهره جویی از توان داخلی و دانش فنی ملی باید موجب کاهش قیمت، افزایش کیفیت و رضایتمندی مردم باشد و به صرف بومی سازی نباید از برخی الزامات صنعت خودرو چشم پوشی کرد.

وی افزود: صنعت خودروسازی داخلی توانسته با وجود تحریم ها و مشکلات بر روی پای خود بایستد و بی شک قادر خواهد بود از موانع و مشکلات به سلامت عبور کند.

دشتی اردکانی بر ضرورت حمایت مجلس از بومی سازی خودروهای ساخت داخل تاکید کرد و گفت: خودروسازان باید به شرکت های دانش بنیان و قطعه سازان داخلی اعتماد کرده و امکانات و فرصت مناسبی را در جهت همکاری های مشترک در اختیار آنها قرار دهد و مجلس نیز در مقابل با ریل گذاری  تلاش خواهد کرد تا موانع و مشکلات را از سر راه خودروسازان در جهت رسیدن به اهدافشان بردارد.

وی افزود: بی شک خود کفایی خودروسازان و بی نیازی آنها به دانش و تخصص بیگانه مانع خروج ارز از کشور و تحقق شعار جهش تولید در سال جاری خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه