خلج طهرانی:

با نگاه حمایتی و تسریع در تولید 10 میلیون تن فولاد زمین مازاد صبا فولاد را برای اجرای این طرح لحاظ می کنیم

با نگاه حمایتی و تسریع در تولید 10 میلیون تن فولاد زمین مازاد صبا فولاد را برای اجرای این طرح لحاظ می کنیم
کدخبر : 12039

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت سال گذشته تفاهم‌نامه توسعه و افزایش ظرفیت تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس با مشارکت بخش خصوصی در قالب یک کنسرسیوم در محل سازمان ایمیدرو امضا شد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس: حسن خلج طهرانی با بیان اینکه  در برنامه  چارچوب سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مبنی بر دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد پیش بینی شده  است اظهار داشت  منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در این برنامه تأمین زیرساخت‌ها را عهده‌دار شده  و دستور دولت در منطقه را اجرایی خواهد کرد و زیرساخت‌های موردنیاز آب، برق و گاز و زمین که هر یک به نحوی توسط این مجموعه در حال آماده‌سازی برای محقق ساختن این هدف است  مهیا می کند
خلج طهرانی در این راستا تشریح کرد: شرکت "ستاره سیمین هرمز" با سهامداری فولاد هرمزگان، گل گهر، صبا فولاد خلیج‌فارس، مادکوش و فولاد قشم و سازمان ایمیدرو در جهت تحقق هدف تولید فولاد تا سقف 10 میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس تأسیس شده است و بالطبع بقیه شرکت‌های فولادی نیز به اندازه آورده‌های خود امکان ورود دارند و شامل سهم خواهند شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس افزود: درنهایت با نگاه حمایتی و تسریع در تولید 10 میلیون تن فولاد زمین مازاد صبا فولاد را برای اجرای این طرح لحاظ می کنیم .
خلج طهرانی افزود: در خصوص آب هم به لحاظ موقعیت منطقه‌ ویژه اقتصادی خلیج‌فارس بندرعباس، آب‌شیرین‌کن‌های موجود امکان تأمین تا ١٠ میلیون تن را دارند، همچنین پروژه انتقال پساب تصفیه‌خانه بندرعباس و خرید پساب فاضلاب برای تهیه آب صنایع مزید بر علت در این مسیر است. در بحث برق هم ظرفیت ١٦٠ مگاواتی فراهم است که تاکنون با توجه به اینکه نیازی به آن نبود به شبکه سراسری برق منتقل شده بود و حال با نیاز تولید فولاد به این بخش اختصاص داده خواهد شد، برای گاز هم ٣٠ اینچ گاز کلاس D از خط صلح تأمین شده که به‌راحتی جوابگوی نیاز پروژه خواهد بود.
وی زمان تعریف شده برای پروژه را تا افق ١٤٠٤ عنوان کرد و گفت: در افق ١٤٠٤ ده میلیون تن تولید به بندر‌عباس اختصاص داده شده که 5/4میلیون تن آن در حال حاضر تولید می‌شود برنامه این پروژه تولید مابقی یعنی 5/5 تا 6 میلیون تن تا افق ١٤٠٤ است.

 

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه