در آیین انعقاد تفاهم نامه بین ذوب آهن اصفهان و شرکت زغالسنگ کرمان عنوان شد:

کاهش وابستگی به زغال خارجی در راستای جهش تولید

کاهش وابستگی به زغال خارجی در راستای جهش تولید
کدخبر : 12163

آیین انعقاد تفاهم نامه بین ذوب آهن اصفهان و شرکت زغالسنگ کرمان،چهارشنبه بیست و سوم مردادماه با حضور باقر نیک طبع مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان و هیات همراه در حضور علی احمدیان رییس هیات مدیره ذوب آهن و منصور یزدی زاده مدیرعامل این شرکت با هدف تامین زغالسنگ با توجه به دو پارامتر کمی و کیفی به امضا رسید.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان ، باقر نیک طبع گفت : اولین مرتبه است که چنین بازدیدی از ذوب آهن اصفهان دارم و عظمت این مجموعه مادر صنعتی را از نزدیک می بینم.

همکاری معادن زغالسنگ کرمان با ذوب آهن به سال ها پیش برمی گردد و امرز با انعقاد این تفاهم نامه فصل جدیدی درد همکاری این دو مجموعه رقم می خورد. وی افزود : کرمان به لحاظ مواد معدنی به ویژه زغالسنگ استان برخورداری به شمار می رود و ما برنامه داریم 15 درصد زغال فعلی که برای ذوب آهن تامین می کنیم را در فاز اول به بالای 40 درصد برسانیم.

مدیرعامل زغالسنگ کرمان تصریح کرد : هدف این است که در میان مدت بهره برداری از معادن موجود را افزایش داده و کوتاه مدت نیز بر روی کیفیت و تولید فعلی اقداماتی داشته باشیم تا واردات زغال داخلی به حداقل برسد. این موضوع ارز بری کمتر را نصیب ذوب آهن نموده و برای معادن نیز افزایش تولید و تبع امتیازات دیگر را ایجاد می کند.

این مقام مسئول بیان کرد : ذوب آهن اصفهان آغاز کننده اکتشاف و استخراج از معادن کشور بوده است و همگان به این سابقه درخشان واقف هستند.انشاالله در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است بتوانیم با همدلی و هم افزایی بیش از پیش برای رشد و اعتلای کشور در جبهه تولید و اقتصاد قدم برداریم.

منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت نیز گفت : کک نقش بسیار مهمی در سبد مواد اولیه ذوب آهن نقش بسیار مهمی دارد. زغالسنگ همواره برای ذوب آهن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حدود 50 درصد از سهم قیمت تمام ذوب آهن به زغالسنگ و کک برمی گردد و بخشی از آن را به ناچار به دلیل به دست آوردن ترکیب مناسب وارد می کنیم. وی افزود : امروز زمینه های توسعه همکاری با زغالسنگ کرمان در بُعد اکتشافات و معادن جدید را مد نظر داریم.آرزوی ذوب آهن اصفهان این است،روزی برسد که نیاز به واردات زغال سنگ نداشته باشیم و البته این موضوع هم به نوع معادن در ایران باز می گردد.

مدیرعامل شرکت از تشکیل کارگروهی برای پیگری مفاد این تفاهم نامه خبر داد و گفت : با حضور نفراتی از طرفین قرارداد به صورت مستمر مفاد این قرارداد پیگری می شود تا بتوانیم در بازه زمانی مناسب به نتیجه مطلوب دست یابیم. این مقام مسئول تصریح کرد : نیاز زغالسنگ امروز ذوب آهن با دو باتری کک سازی،حدود یک میلیون و 600 هزار تن است که تامین آن از داخل امکان پذیر نیست و در چارچوب این تفاهم نامه امیدواریم وابستگی این شرکت به زغال خارجی کاهش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه