تلاش برای قطع وابستگی به واردات محصولات استراتژیک؛

تولید ورق کرایوژنیک، بزودی با محوریت فولاد اکسین خوزستان

تولید ورق کرایوژنیک، بزودی با محوریت فولاد اکسین خوزستان
کدخبر : 12288

نخستین جلسه کارگروه فنی تولید ورق‌های فولادی کرایوژنیک با حضور نمایندگان ایمیدرو، جهاد دانشگاهی واحدهای تهران و مشهد و شرکت فولاد اکسین خوزستان در ایمیدرو برگزار شد.

به گزارش رصداقتصادی به نقل از روابط عمومی شرکت فولاداکسین خوزستان، نخستین جلسه کارگروه فنی تولید ورق‌های فولادی کرایوژنیک با حضور نمایندگان ایمیدرو، جهاد دانشگاهی واحدهای تهران و مشهد و شرکت فولاد اکسین خوزستان در ایمیدرو برگزار شد.

در این نشست حسن یونسیان، مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی در جلسه کارگروه فنی تولید ورق‌های فولادی کرایوژنیک گفت: این نوع ورق موردنیاز صنعت نفت است، تاکنون وارداتی بوده وبومی‌سازی و ساخت ورق یاد شده، از خروج بخش قابل توجهی  ارز از کشور جلوگیری می‌ کند.

یونسیان تصریح کرد: هماهنگی مناسبی بین اعضای زنجیره تولید (شرکت‌های فولاد مبارکه، فولادکسین و فولاد اسفراین) و جهاد دانشگاهی شکل گرفته و به زودی با تشکیل کمیته فنی متشکل از این اعضا، به زودی موافقت نامه منعقد شده بین اعضا، به قرارداد تبدیل می‌شود.

پیش از این محمد هیزم بر مدیر متالوژی و تولید فولاد اکسین از تولید محصولات cryogenic برای اولین بار در خاورمیانه، توسط مهندسین فولاد اکسین خوزستان خبر داده بود، و اظهار داشت: ۱۰۰ درصد توانایی تولید و بومی سازی cryogenic در فولاد اکسین وجود دارد که دستگاه نورد و عملیات حراررتی آن موجود است و بعد از نیازسنجی وزارت نفت و تشکیل کارگروه و دعوت از برخی شرکتهای فولادی برای ارسال اسلب، فولاد اکسین تولید آن را اغاز خواهد کرد.

وی افزود: cryogenic ارزش افزوده بسیار بالایی دارد که قبلا در کشورهای اروپایی و کره ای تولید شد و برای اولین بار است که در خاورمیانه مهندسین فولاد اکسین تولید آن را بدست گرفته اند، در همین خصوص موافقت‌نامه همکاری جهت بومی سازی فناوری و دستیابی به دانش فنی مابین فولاد اکسین، فولاد مبارکه، فولاد اسفراین، ایمیدرو، و جهاد دانشگاهی منعقد شده تا هرچه زودتر این محصول را وارد چرخه ی صنعت نفت و گاز کشور کنند.

گفتنی ست این محصول، در ساخت مخازن ذخیره و تحت فشار اکسیژن، نیتروژن و سایر گازهای مایع شده (نظیرLNG و LPG) به کار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه