معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو:

شهرک کاوش بستر مناسب تجاری سازی ایده های دانش بنیان

شهرک کاوش بستر مناسب تجاری سازی ایده های دانش بنیان
کدخبر : 12536

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بازدید از شهرک تحقیقاتی کاوش گفت : این شهرک با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم ، آماده ایجاد یک زیست بوم فناورانه برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان با هدف تجاری سازی ایده ها و رسوخ فناوری در صنعت است .

به کزارش رصد اقتصادی: امیر بیات  با اشاره به اینکه مناسبات ایدرو ، شرکت های دانش بنیان ، بازار ، صنایع هدف و شتابدهنده ها در یک مدل روزآمد ، منعطف وخلاقانه کسب و کار از سوی این سازمان و با مشارکت ذینفعان در حال طراحی است ، افزود : وجه تمایز اصلی این مدل کسب و کار که با نقش  آفرینی ایدرو برای نخستین بار در شرکت تحقیقاتی کاوش ایجاد می شود، جانمایی بهینه همه اجزای چرخه کامل و اثر گذار هر فعالیت با رویکرد ایجاد ارزش افزوده ناشی از عملیاتی سازی ایده های فناورانه در صنعت است .
بیات همچنین ضرورت تکمیل زیر ساخت ها و تکمیل فرایند های تامین انرژی ، آب. و نیز آماده سازی متوازن پهنه ها را مورد تاکید قرار داد  و تصریح کرد : این شهرک می تواند نقش جدی در توسعه و گسترش فعالیت های دانش بنیان ، نوآورانه و زادپروری عرصه های مختلف به ویژه با رویکرد صنایع دارای فناوری های نو داشته باشد.
در این بازدید  همچنین، محمد نوری امیری معاون نوسازی و بهره برداری ایدرو ضمن تشریح برنامه های آتی تدوین شده برای شهرک کاوش گزارش های مربوط به پیشرفت پروژه های زیربنایی شهرک را ارائه نمود.
به گفته نوری امیری تکمیل زیرساخت‌های بلوک پیشرو ، تکمیل اجرای خط انتقال گاز تا ورودی شهرک ، همچنین تکمیل شبکه گازرسانی، احداث فیبرنوری، احداث ساختمان آتش نشانی و اجرای اکوسیستم نوآوری و فناوری از جمله برنامه های مد نظر در شهرک کاوش است.
همچنین مهرداد مظفری مجری طرح شهرک کاوش نیز با تشریح نیازهای اولویت دار این طرح ملی توضیحات لازم در خصوص تطابق پهنه ها با نیاز سنجی وآمایش سرزمینی شعاع این پروژه ها را ارائه نمود .
شهرک  تحقیقاتی کاوش  با وسعت ۱۰۰ هکتار  واقع در مسیر  بزرگراه کرج –  قزوین  زیر نظر ایدرو در حال فعالیت است .

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه