برگزاری نشست صمیمی مدیرعامل فولاد خوزستان با اصحاب رسانه

برگزاری نشست صمیمی مدیرعامل فولاد خوزستان با اصحاب رسانه
کدخبر : 12592

نشست صمیمی مدیرعامل فولاد خوزستان با اصحاب رسانه برگزار شد

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از خبرنگار روابط‌ عمومی، نشست صمیمانه مدیرعامل فولاد خوزستان با اصحاب رسانه به مناسبت گرامی داشت هفته دولت و همزمان با ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، روز سه شنبه ۴ شهریورماه ۱۳۹۹ با حضور نمایندگان مطبوعات، خبرگزاری‌ ها، پایگاه های خبری استانی و صدا و سیمای مرکز خوزستان و جمعی از مسئولان شرکت فولاد خوزستان در تالار طوبی دویست‌ دستگاه برگزار شد‌.
در ابتدای مراسم غلامرضا فروغی نیا مدیر روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و گرامی داشت هفته دولت، از حضور اصحاب رسانه در این نشست صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.
 
در ادامه افشار پرویزی بابادی مدیر خانه مطبوعات استان خوزستان اظهار داشت: اصحاب رسانه طلیعه داران عرصه‌ی اطلاع‌رسانی هستند.
 
وی افزود: مجموعه فولاد خوزستان همکاری قابل توجه ای با اهالی قلم داشته و این نشان از دیدگاه مثبت مدیرعامل و مجموعه روابط عمومی نسبت به اصحاب رسانه است.
 
سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان در این مراسم گفت: حمایت مدیرعامل فولاد خوزستان از حوزه رسانه قابل تقدیر است. یکی از ارکان جهش تولید، شرکت‌هایی همچون فولاد خوزستان هستند و این شرکت در ارتباطات منطقه‌ای و کمک رسانی به مناطق محروم نیز موفق عمل نموده است.
 
بر پایه این گزارش در بخش بعدی این مراسم مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن تسلیت ایام محرم و گرامی داشت هفته دولت و خیرمقدم به اصحاب رسانه به سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد.
 
علی محمدی در ابتدای سخنان خود ضمن قدردانی از اصحاب قلم، انجام تکالیف مسئولیت‌ های اجتماعی را وظیفه‌ی مجموعه‌ی فولاد خوزستان دانست.
 
وی در ادامه گفت: هدف از ارائه  گزارش مسئولیت‌های اجتماعی فولاد خوزستان، اثبات تلاش این مجموعه در مسیر آبادانی و رفع محرومیت است. سازمان‌ها، ارگان‌ها و مسئولین استانی باید دست به دست هم دهند و در این مسیر گام بردارند. اعتقاد داریم در صورتی که شرکت‌های فعال استان خوزستان به وظایف اجتماعی خود عمل کنند، نیازی به حضور دولت نیست. مطمئنا دعای خیر مردم استان به واسطه‌ی فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه فولاد خوزستان نمود پیدا می‌کند. رشد تولید، افزایش صادرات و کاهش حوادث، مصداق دعای خیر مردم است. 
 
محمدی گفت: ساخت درمانگاه در منطقه قلعه چنعان، تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی، تهیه و توزیع سی هزار بسته معیشتی به آسیب‌دیدگان کرونا در طرح کمک‌های مومنانه، تحت پوشش قرار دادن هزار دانش‌آموز، بازسازی مدراس شهرستان کارون و اهدای جهیزیه به یکصد زوج، بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این حوزه است.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان در بخش دیگر از سخنان خود اشاره‌ای هم به پیامدهای مثبت مسئولیت‌ های اجتماعی داشت و افزود: پایداری امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، مهم ترین پیامدهای انجام مسئولیت‌های اجتماعی به شمار می‌آیند. برای مجموعه‌ی فولاد خوزستان این اقدامات به اندازه تولید شرکت اهمیت دارند. 
 
 
محمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری که از تامین مواد اولیه شرکت‌های نوردی پرسیده بود،‌ گفت: اولویت این مجموعه تامین نیاز شرکت‌ های نوردی داخلی است‌. از ابتدای سال ۹۹ بیش از ۶۹ درصد فروش داخلی  فولاد خوزستان به ۷  کارخانه نوردی استان اختصاص یافت. در سال های گذشته و با توجه به مشکلاتی که گریبان‌گیر دو شرکت فولاد اکسین‌ و گروه ملی صنعتی فولاد شده بود،‌ مجموعه فولاد خوزستان به کمک این دو شرکت شتافت و نسبت به تامین مواد اولیه مورد نیاز اقدام کرد. کمک‌ های فولاد خوزستان باعث شد، فولاد اُکسین از حالت ورشکستی سال ۹۷ به سود کامل در سال ۹۸ برسد. البته فولاد خوزستان تابع قوانین ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت است و محصولات تولیدی را از طریق بورس عرضه می‌کند. شفافیت فروش این مجموعه از طریق اطلاعات درج شده در بورس قابل روئیت است.
 
وی از رشد ۳۷۷ درصدی ارزش سهام فولاد خوزستان در بورس خبر داد و افزود: سهام فولاد خوزستان با نماد فخوز از مرداد ماه سال گذشته تاکنون با رشد ۳۷۷ درصدی مواجه شده، که در میان تولیدکنندگان فولاد کشور از بیشترین رشد برخوردار بوده است. شرکت ذوب آهن اصفهان با ۲۹۶، فولاد مبارکه ۲۹۴ و فولاد خراسان با ۱۸۰ درصد رشد ارزش سهام پشت سر فولاد خوزستان قرار گرفتند.
 
وی گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در تبیین سال پیش رو، نکته‌ی مهمی مبنی بر تاثیر محسوس "جهش تولید" در زندگی مردم کشور عیان بود. گردش مالی سالیانه فولاد خوزستان در سال ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است. با هماهنگی هئیت مدیره ی محترم، حساب‌ های مجموعه فولاد خوزستان در داخل استان تجمیع شد و منافع این گردش عظیم مالی متوجه استان است. تشدید تحریم‌ ها و شیوع ویروس کرونا نه تنها باعث نشد که وقفه‌ای در تولید فولاد خوزستان بوجود آید، بلکه در سه ماهه نخست سال جاری، سه رکورد تولید روزانه، ماهانه و فصلی ارتقا پیدا کرد. در ۵ ماهه نخست نیز، ۵ درصد از برنامه تولید پیش هستیم.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان تاکید داشت: بیش از ۸۰ درصد تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز شرکت فولاد خوزستان از داخل کشور تامین می‌شود. در سال گذشته نمایشگاه بومی‌سازی را با حضور ۶۵ شرکت داخلی استان برگزار کردیم. در این نمایشگاه توافق‌ نامه‌ هایی با تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان به امضاء رسید. حمایت همه‌ جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر سیاست‌های اجرایی مجموعه فولاد خوزستان است. از طرفی از سال ۹۷ ستاد مقابله با تحریم‌ در شرکت تشکیل شد. هدف از تشکیل این ستاد جلوگیری از تاثیر تشدید تحریم ها بود. بر همین اساس، اقدام به خریداری مواد و تجهیزات وارداتی  شد. همین حرکت باعث شد پایداری مواد مورد نیاز ما برای یکسال تامین شود. 
 
محمدی از حفظ کادر فنی تیم فوتبال خبر داد و افزود: تیم فوتبال فولاد خوزستان با قرارگیری در رده سوم مسابقات لیگ برتر موفق به کسب سهیمه آسیا برای استان خوزستان شد. این موفقیت را به مردم خونگرم این استان زرخیز تبریک می‌گویم. مطمئنا کسب این جایگاه به موارد مختلفی مانند: مدیریت منسجم، کادر فنی مجرب، بازیکنان، زیرساخت مدرن و هواداران بستگی دارد. تقویت بدنه تیم و حفظ کادر فنی و مدیریت برای حضوری قدرتمند در مسابقات فصل بعد و رقابت های آسیایی از اولویت‌ هاست؛ با توجه به عملکرد مدیرعامل باشگاه و کادر فنی، برای همکاری در فصل بعد به توافق نهایی رسیده ایم.
 
محمدی از سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیاردی شرکت فولاد خوزستان در چهار سال آینده خبر داد و افزود: بخش اعظم این سرمایه‌ گذاری در بخش توسعه هزینه خواهد شد. یکی از این برنامه‌ها احداث ماشین ریخته‌گری اسلب عریض با اعتبار دویست میلیون دلار است. با راه‌ اندازی این طرح، مواد اولیه لوله‌های مورد نیاز صنعت نفت تامین می‌شود. همچنین با بهره‌ برداری از این طرح پیوند بین صنایع نفت و فولاد شکل می‌گیرد. از دیگر سرمایه‌گذاری های منحصر به فرد فولاد خوزستان، احداث کارخانه کک‌سازی در منطقه آزاد اروند است. این ماده مورد نیاز صنعت فولاد و پتروشیمی است.
 
وی ادامه داد: فولاد خوزستان از معدود شرکت‌هایی است که تمام ارز حاصل صاردات را به سیستم نیما کشور تحویل می‌دهد. این شرکت به تعهدات خود نسبت به بانک مرکزی عمل نموده و در پنج ماهه نخست سال ۲۲۰ میلیون دلار صادرات داشته و بخاطر حمایت از صنایع داخلی ۳۰ درصد صادرات خود را نسبت به سال گذشته کاهش داده و در مجموع فروش کلی شرکت ۹۰ هزار میلیارد ریال بوده است.
 
 
مدیرعامل فولاد خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگاری، در خصوص حمایت از اشتغال جوانان استان، اظهار داشت: هم اکنون ۱۱ هزار تن نیروی انسانی به طور مستقیم و بیش از ۷۰ هزار تن بطور غیر مستقیم از طریق فولاد خوزستان مشغول بکار بوده و با نیاز سنجی در بخش های مختلف شرکت، اشتغال زایی جوانان در دستور کار قرار دارد و جمعی از فرزندان بازنشسته نیز طی مراحل قانونی جذب این مجموعه خواهند شد.
 
محمدی در خصوص تامین مواد اولیه تصریح کرد: خط تولید ۵ میلیون تن کنسانتره و گندله شرکت سیمیدکو از شرکت های تابعه فولاد خوزستان فعال بوده و با دو معدن دیگر برای تامین مواد اولیه مذاکراتی داشته ایم. شایان ذکر است با افتتاح کارخانه گندله سازی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سیمیدکو در خردادماه سال جاری ۱۵۰۰ تن از جوانان شهرستان خواف بطور مستقیم و غیرمستقیم مشغول بکار شدند.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد گفت: با خرید سهام شرکت سیمیدکو در بالا دست و سهام شرکت صنعت فولاد شادگان در پایین دست بدنبال تکمیل زنجیره ارزش بودیم. در سال آینده خط تولید فولادسازی این شرکت با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن راه اندازی خواهد شد. همچنین در آینده با تملک شرکت فولاد اکسین، اهداف ما در تکمیل زنجیره از معدن تا نورد محقق خواهد شد.

445

12

652

123

14

123

42

 55

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه