غریب پور در دیدار با سفیر ایران در گینه اعلام کرد:

ابلاغ 2 ماموریت معدنی به شرکت مشترک ایران و گینه

ابلاغ 2 ماموریت معدنی به شرکت مشترک ایران و گینه
کدخبر : 12598

رئیس هیات عامل ایمیدرو 2 ماموریت معدنی به شرکت مشترک ایران و گینه ابلاغ کرد.

به گزارش رصد اقتصادی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در نشست با سفیر ایران در گینه، خطاب به مدیرعامل جدید شرکت مشترک ایران و گینه، گفت: با توجه به راه اندازی طرح های جدید آلومینیوم و نیاز این کارخانه ها به پودر آلومینا، باید وضعیت اجرایی طرح بوکسیت کشور گینه کوناکری به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: ایران امتیاز بهره‌برداری از معادن بوکسیت دابولا و توگه در گینه کوناکری را در اختیار دارد و برای مطالعات و اکتشافات بوکسیت به منظور حمل آن به ایران، تاکنون حدود 20 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ماموریت دوم مدیرعامل جدید شرکت مشترک ایران و گینه، تصریح کرد: شناسایی معادن گینه از نظر نوع ماده معدنی به ویژه سنگ آهن، ذخایر و عیار آنها و سپس معرفی آنها به سرمایه گذاران و شرکت های بزرگ ایرانی ذینفع، ماموریت دیگر این شرکت است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش ذخایر معادن موجود، شرکت های فرآوری مواد معدنی در کشور در آینده نزدیک نیاز به واردات مواد اولیه خواهند داشت و از این رو، ایمیدرو درصدد است از معادن گینه به عنوان فرصتی برای تامین مواد معدنی مورد نیاز کارخانه های داخلی استفاده کند.

اعلام آمادگی همکاری سفیر برای استفاده از ظرفیت های معدنی گینه

محمدحسین میرزا آقایی، سفیر ایران در گینه در این جلسه، آمادگی خود را برای توسعه همکاری با ایمیدرو جهت استفاده از ظرفیت های معدنی کشور گینه کوناکری اعلام کرد.

بنا به این گزارش، پانته آ گرامی شعار، مدیرعامل سابق شرکت آلومینای آرال، به تازگی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مشترک ایران و گینه، از سوی رئیس هیات عامل ایمیدرو منصوب شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه