در راستای توسعۀ سالن فولادسازی فولاد مبارکه انجام شد؛

جابه جایی موفقیت آمیز داکتهای هواساز کوره های پاتیلی در ارتفاع ۴۸ متری

جابه جایی موفقیت آمیز داکتهای هواساز کوره های پاتیلی در ارتفاع ۴۸ متری
کدخبر : 12826

عملیات حساس و سنگین تغییر مسیر داکت‌های هواساز کوره‌های پاتیلی سالن فولادسازی فولاد مبارکه که در مسیر توسعۀ این سالن قرار داشتند، بدون هرگونه توقف در روند تولید، در ارتفاع 48 متری با موفقیت انجام شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، مصطفی حقانی، رئیس تولید و تعمیرات جرثقیل‌های سقفی فولادسازی با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه‌ریزی جایگزینی جرثقیل‌های ۳۰۰ تن حمل ذوب (شمارۀ ۱۳ و ۱۴) فولادسازی در سال ۹۹ و لزوم ایجاد مسیر دسترسی جهت نصب و مونتاژ جرثقیل‌های ۳۲۰ تن جدید، پروژۀ توسعه یک دهانه در مدول A به طول ۱۸ متر آغاز شد.
وی افزود: به این منظور پس از رفع معارضات زمینی این پروژه، ناگزیر، جابه‌جایی داکت‌های مکش غبار کوره‌های پاتیلی (LF) مدول A که در ارتفاع ۴۸ متری و   روی سقف فولادسازی و در مسیر گیردر (ROW G) قرار داشت، در دستور کار قرار گرفت. در ادامه با طراحی داکت‌ها و ساپورت‌های جدید توسط شرکت فنی مهندسی و ساخت آن‌ها توسط پیمانکاران داخلی، در حین بهره‌برداری قسمت‌هایی از سازۀ جدید مونتاژ     و نصب گردید و جهت جابه‌جایی و دمونتاژ داکت‌های قدیمی نیاز به توقف چهار کورۀ پاتیلی در مدول A بود.
حقانی در تشریح زمان‌بندی انجام این پروژه گفت: پس از آماده‌سازی و پیش‌بینی‌های لازم توسط پیمانکار توسعۀ فولادسازی،  این فعالیت از تاریخ ۲۶/۵/۹۹ شروع و بر اساس برنامۀ زمان‌بندی در تاریخ ۳۰/۵/۹۹ دو LF  وارد مدار گردید و در ادامه در تاریخ ۲/۶/۹۹ چهار کورۀ LF  دیگر نیز وارد مدار شد.
در همین خصوص مسیب فتاح‌المنان، رئیس واحد متالورژی ثانویه افزود: با توجه به توقف چهار کورۀ پاتیلی از کل هفت کورۀ پاتیلی موجود، یعنی کاهش نزدیک به ۶۰ درصد ظرفیت کارگاه، هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفت تا از کاهش تولید ناحیه در این مدت جلوگیری شود.
وی مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در این زمینه را به این شرح برشمرد: تهیه و اجرای دستورالعمل تخلیه گریدی و دمای استرینگی ذوب‌ها توسط تیم تولید و دفتر فنی کوره‌های قوس الکتریکی؛ آموزش و توضیح روش‌های کاری جهت تولید ۳۰ ذوب در روز با هر کورۀ LF؛ تدوین و به‌کارگیری روش‌های مناسب برنامه‌ریزی و هماهنگی تولید با شرایط موجود کارگاه؛ برنامه‌ریزی جهت رفع عیوب اضطراری LFها و کرین‌های سقفی در کمترین زمان ممکن؛ تست و به‌کارگیری LF های متوقف جهت آماده‌سازی ذوب‌ها به‌صورت استرینگی؛ همکاری و هماهنگی ماشین‌های ریخته‌گری جهت رسیدن ذوب‌های سکوئنس و … .
فتاح‌المنان تأکید کرد: خوشبختانه با تلاش و همت همۀ همکاران در تمامی واحدهای ناحیه، تولیدی فراتر از انتظار ظرفیت کارگاه حاصل شد، به‌طوری‌که در روز آخر توقف (۲/۶/۹۹) تولید  ۱۱۱ ذوب محقق شد.
وی در ادامه از انجام عملیات بهبود و اجرای طرح تفکیک و جداسازی سیستم‌های مکش گردوغبار LF‌ها در زمان توقف LF‌ های مدول A خبر داد و تصریح کرد: بی‌شک این دستاوردها حاصل نشده، مگر با حمایت و هدایت مدیریت ناحیه و همدلی، همراهی و همکاری مسئولین واحدها و تلاش همۀ کارکنان  دلسوز ناحیۀ فولادسازی که از ایشان صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه