تداوم روابط اقتصادی ایران و اتریش

تداوم روابط اقتصادی ایران و اتریش
کدخبر : 12967

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در نشست مشترک مجازی با همتای اتریشی خود که به منظور ارزیابی وضعیت کمیسیون مشترک اقتصادی و نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار شد، ضمن اشاره به روند همکاری‌های مثبت و اثربخش توافقات و تفاهمات در چارچوب نقشه راه اقتصادی دو کشور گفت: به رغم وجود تحریم‌ها و تاثیرات آن بر مبادلات تجاری از جمله فروش نفت همچنان زمینه‌های مساعدی جهت توسعه روابط اقتصادی وجود دارد.

به گزارش‌ رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم در این نشست مشترک مجازی بر لزوم ایجاد تغییراتی در ترکیب کارگروه‌های نقشۀ راه برای دوره  ۲۰۲۱-۲۰۲ تأکید کرد و بیان داشت: آماده پذیرش پیشنهادات و نظرات طرف اتریشی هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری میلادی این سند برای دوره جدید به امضا برسد. 

فراوشر، مدیرکل اقتصادی بین‌الملل وزارت دیجیتال‌سازی و اقتصاد اتریش، نیز با اشاره به فعالیت رضایت‌بخش کارگروه‌‌ها با ساختار اصلی آن اعلام موافقت و بر لزوم ارزیابی عملکرد کارگروه‌ها به طور موازی در ایران و اتریش تاکید کرد.

گفتنی است، طرفین گفتگو ضمن ابراز امیدواری جهت از بین رفتن مشکلات ایجاد شده ناشی از ویروس کرونا، آمادگی خود را جهت برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور به صورت حضوری و یا مجازی در نیمه نخست سال آتی اعلام کردند.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه