پنجمین شماره «مس آباد» منتشر شد؛

«مس آباد» پای ثابت خانه‌های کارمندان و بازنشستگان صنعت مس ایران

«مس آباد» پای ثابت خانه‌های کارمندان و بازنشستگان صنعت مس ایران
کدخبر : 13053

نشریه که حول نگاه فرهنگی دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس و با هدف عمق‌بخشی به روابط بین کارکنان و خانواده‌های آنان است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقب از مس پرس، این نشریه که حول نگاه فرهنگی دکتر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس و با هدف عمق‌بخشی به روابط بین کارکنان و خانواده‌های آنان با شرکت ملی صنایع مس ایران در اواسط سال پیش ایجاد شد اکنون با استقبال خوانندگان و مخاطبان  و رویکرد خلاقانه مدیر مسئول نشریه  به پای ثابت خانه های فرزندان پرسنل صنعت مس و نوه های بازنشستگان عزیز صنعت مس تبدیل شد. در ادامه نگاهی می اندازیم به محتوا و مطالب منتشر شده در شماره تازه مس آباد.

در صفحات ابتدایی بخش کودک شماره پنجم «مس‌آباد» استاد فرهاد حسن زاده نویسنده توانمند کودکان و نوجوانان در این روزهای تلخ کرونایی با داستان «خنده خامه ای» کام کودکان سنین مدرسه را شیرین کرد و با قصه «چهار تا پایه از پنجره داستان با بچه های زیر دبستان به گفت و گو نشسته است. شعر آش سنگ که توسط شاعر خوب بچه ها عبدالرضا صمدی سروده شده است و در آن طرز تهیه «آش سنگ» بیان شده است یکی دیگر از مطالب جالب شماره تازه مس آباد است. در ادامه بیتا مقدمی قصه استر و شتر از دفتر سوم مثنوی را بازنویسی کرده تا مخاطبانش را با این میراث عظیم ایرانی اسلامی آشنا کند.

علی جانب الهی بازی ساز خوب کودکان و متخصص پرورش هوش کودکان، از طریق دو بازی در بخش های مختلف نشریه به اوقات فراغت بچه ها شادی بخشیده است. نویسنده و شاعر پیشکسوت بچه ها محمود پور وهاب  نیز در این شماره ادامه ماجراهای «موسیخ سیخی» و «پا میخ میخی» شیطانک های بدجنس  را برای مخاطبانش تعریف کرده است.

مریم اسلامی شاعر هم در شعر زیبای خود آگهی بستنی فروشی مخصوص گربه ها با بستنی هایی با طعم شیر و موش را به اطلاع گربه ها رسانده و در بخش نوجوان نیز دوستان نشریه مس آباد مهمان قلم محمدرضا مرزوقی نویسنده و بابک نیک طلب شاعر پیشکسوت نوجوانان بودند.

بخش دینی نشریه به گفت وگویی صمیمی با امام رضا (ع) به قلم یاسمن رضاییان نویسنده جوان اختصاص دارد. لاله ضیایی طنزپرداز و کارتون ساز موفق با کمیک استریپ «چگونه زباله های بو گندو را نبریم» شادی را به نگاه نوجوانان نشریه مهمان کرده است. مهمانان ویژه این شماره نشریه خانم نسیم نوروزی شاعر و قهرمانان تیم فوتسال مس ورزقان بوده اند که از پنجره ای جدید با نوجوانان به گفت وگو نشسته اند.

در بخش هنری نشریه مدیر هنری مس آباد مسلم علم زاده با کمک تصویرگران خوب و توانمندی چون زینب امیری مقدم، شیوا قاضی، فاطمه زمانه رو، عاطفه فتوحی، نسترن عنبری، سمیه شهبازی و مجید صابری نژاد مجله را آماده چاپ کرده اند. به زودی منتظر شماره ششم مس آباد باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه