۲۲شهریور سالروز افتتاح واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه

۲۲شهریور سالروز افتتاح واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه
کدخبر : 13083

22شهریور سالروز افتتاح واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه

به گزارش  رصد اقتصادی و  به نقل از روابط عمومی فولادمبارکه اصفهان، ۲۲ شهریور ماه سالروز افتتاح واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه است. به همین بهانه پای صحبت‌های علیرضا گندمکار، رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی این شرکت نشستیم تا با این واحد و دستاوردهای افتخارآمیز کارکنان آن بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.


ورق رنگی از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟
امروزه استفاده از محصولات پوشش‌دار در صنعت افزایش یافته که یکی از دلایل مهم آن، ممانعت از تأثیر محیط و عدم تخریب و خوردگی فلز و در نتیجه افزایش عمر ورق و همچنین بهبود خواص زیبایی‌شناختی آن است. از مزایای خط ورق رنگی قابلیت تولید ورق لمینیت جهت تولید لوازم خانگی و دکوراتیو و ورق embossed (نقش‌دار)است. در مرحلۀ نهایی، ورق توسط کنترل کیفی مورد بازرسی قرار می‌گیرد و روی آن فیلم محافظ اعمال می‌شود.


اساسا محصولات پوشش‌داری که در فولاد مبارکه تولید می‌شوند کدام‌اند؟
محصولات پوشش‌دار شرکت فولاد مبارکه شامل ورق قلع اندود، ورق گالوانیزه و ورق رنگی است که خط تولید ورق رنگی با ظرفیت اسمی ۱۰۰ هزار تن در سال توسط شرکت C.M.I طراحی و نصب و با همکاری کارکنان شرکت در ۲۲ شهریور سال ۸۲ به بهره‌برداری رسید. در ابتدای مسیر تولید، با توجه به عدم شناخت کافی از مزایای استفاده از این محصول در بازار و مشکلات ابتدایی، میزان تولید خط
 ۲ تا ۵ هزار تن در ماه بود و این عدد در حال حاضر به حدود ۱۱ هزار تن در ماه رسیده است. واحد ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه از ابتدای راه‌اندازی تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۷۵ هزار تن محصول را روانۀ بازار مصرف کرده است.


قــــــدری در خــــصوص قابلیــت‌های این خــط تــولیــد و آخرین دستاوردهای کارکنان آن توضیح دهید.
طراحی اولیۀ این خط، تولید محصولات ساختمانی بوده است. در راستای توسعۀ خط و تولید محصولات جدید و لوازم خانگی و دکوراتیو، واحد ورق رنگی پس از اضافه کردن تجهیزات تکمیلی و انجام پروژه‌های متعددی از قبیل نصب ضخامت‌سنج آنلاین و Coating Cabin، ایجاد یا اصلاح خطوط پشتیبان و انبار، اقدام جهت نصب خط Recoiling و تکمیلی در کنار خط رنگی موجود و …، در سال گذشته موفق به تولید محصول جدید لوازم خانگی گردید که هم‌اکنون جزو سفارش‌های تولید این واحد است.


سخن آخر؟
ضمن قدردانی از زحمات همۀ همکارانی که از ابتدای راه‌اندازی این خط تاکنون در این عرصه نقش‌آفرینی کردند، امیدوارم روند روبه‌رشد و موفقیت‌های واحد ورق رنگی تداوم داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه