ظرفیت افزایش روابط اقتصادی و تجاری با عراق از طریق اقلیم کردستان

ظرفیت افزایش روابط اقتصادی و تجاری با عراق از طریق اقلیم کردستان
کدخبر : 13094

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش  رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم بر وجود ظرفیت‌های افزایش روابط اقتصادی و تجاری و به ویژه صادرات ایران به عراق از طریق اقلیم کردستان تاکید کرد.

در ادامه طرفین راهکارهای پیگیری حل مشکلات زیرساختی در گذرگاه‌های مرزی، اعمال مدیریت واحد مرزی، حمل مستقیم کالا، استقرار رایزن بازرگانی در اقلیم کردستان و پیگیری مطالبات شرکت‌های ایرانی در اقلیم، تولید مشترک در شهرک‌های صنعتی مرزی و حمایت از تاسیس مراکز تجاری در سلیمانیه را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین در این دیدار  فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی آفریقایی سازمان توسعه تجارت نیز گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات و برنامه‌های سازمان در خصوص توسعه روابط با عراق و به ویژه بازار اقلیم کردستان ارائه کرد. گفتنی است،  حدود ۴۰ درصد صادرات ایران به عراق از طریق مرزهای مشترک با اقلیم کردستان صورت می‌پذیرد و در حال حاضر ایران در دو استان سلیمانیه و اربیل اقلیم کردستان دارای سرکنسولگری است. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه