طی ۵ ماهه نخست سال جاری صورت گرفت ؛

صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و خاورمیانه

 صادرات ۲.۵ میلیارد دلاری به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و خاورمیانه
کدخبر : 13096

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات حدود ۲.۵ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از ایران به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و خاورمیانه طی ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این مطلب اظهار داشت: کشورهای عربی مقصد صادرات ایران به ترتیب عراق، امارات، عمان، کویت، سوریه، قطر، اردن، لبنان و بحرین بوده‌اند. و طی مدت مذکور صادراتی از ایران به کشورهای عربستان و یمن صورت نگرفته است.

پیلتن افزود: از میان ۲۰ کشور اول هدف صادراتی، کشورهای عربی عراق با ۱۸۳۴ میلیون دلار واردات از ایران در رتبۀ ۲، امارات با ۳۱۰ میلیون دلار واردات از ایران در رتبۀ ۵، عمان با ۱۱۰میلیون دلار واردات از کشورمان در رتبۀ ۱۱ و کشورهای کویت، سوریه و قطر به ترتیب با ۵۸، ۵۶ و ۴۵ میلیون دلار واردات از ایران، در رتبه‌های ۱۴ و ۱۶ و ۱۹ مقاصد صادراتی ایران طی مدت مذکور قرار داشته‌اند.

گفتنی است، به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای ایران با کشورهای همسایه و توقف روابط تجاری در سطح جهان و منطقه، صادرات به کشورهای فوق با کاهش حدودً ۳.۵ میلیارد دلاری مواجه بوده که انتظار می‌رود با بازگشایی مرزها و شروع  مجدد مبادلات تجاری در سطح بین المللی، این کاهش تا پایان سال جاری تا حدودی جبران شود.   

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه