تجهیز زیرساخت‌های تجاری در استان‌های مرزی در اولویت پرداخت مشوق‌های صادراتی

تجهیز زیرساخت‌های تجاری در استان‌های مرزی در اولویت پرداخت مشوق‌های صادراتی
کدخبر : 13104

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به ابلاغ بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ توسط معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تدوین شیوه‌نامه‌های مربوطه و همچنین ابلاغ و تخصیص بخشی از بودجه مشوق‌های صادراتی توسط سازمان برنامه و بودجه، اولویت پرداخت مشوق‌های صادراتی را حمایت از احداث، تجهیز و راه‌اندازی زیرساخت‌های تجاری به ویژه در استان‌های مرزی اعلام کرد.

به گزارش  رصداقتصادی و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با اشاره به مکاتبات انجام شده با استانداران سراسر کشور و همچنین سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها در خصوص معرفی پروژه‌های زیرساختی، فرایند پرداخت مشوق‌های صادراتی را تشریح کرد.

 

وی افزود: فرآیند تشکیل پرونده و پرداخت مشوق‌های صادراتی در حوزه زیرساخت شامل ارائه طرح توجیهی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی به  کارگروه توسعه صادرات استان و تایید و تصویب طرح و مجری در این کارگروه با حضور کلیه اعضا و در نهایت اعلام به سازمان توسعه تجارت ایران خواهد بود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: پس از دریافت موارد از کارگروه توسعه صادرت استان نسبت به تشکیل پرونده و طرح در کارگروه مشوق‌های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران و در نهایت تصمیم‌گیری در خصوص پرداخت مشوق اقدام خواهد شد، ضمن آنکه پرداخت مشوق‌های صادراتی در دو قالب کمک بلاعوض و کمک سود تسهیلات بانکی از انجام پروژه و تایید موارد صورت خواهد پذیرفت.

زادبوم در پایان از متقاضیان دریافت مشوق‌های صادراتی درخواست کرد ضمن بررسی بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۹۹، با مراجعه به سازمان‌های صنعت معدن و تجارت استان‌ها نسبت به ارائه درخواست‌های خود براساس ضوابط اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه