تولید ورق گالوانیزه با پوشش TOC در شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری

تولید ورق گالوانیزه با پوشش TOC در شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری
کدخبر : 13284

با برنامه ریزی و تلاش مدیریت و کارکنان سختکوش شرکت فولاد تاراز چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ تولید محصول جدید Tin Organic Coating) TOC )با کیفیت مطلوب از سر گرفته شد.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از روابط عمومی ، مدیرعامل این شرکت ضمن تأیید این خبر در خصوص ویژگیهای این محصول گفت: پس از پوشش فلزِ روی بر سطح ورقهای فولهارد نورد سرد، پوشش نازک ارگانیک برای محافظت و جلوگیری از شوره بر سطح ورق گالوانیزه اعمال میشود.

 سعید رشیدی از زیبایی ظاهری بهدلیل رنگ و براقیت خاص سطح ورق، مقاومت فوقالعاده در برابر شوره که از معضلات ورق گالوانیزه است، قابلیت فرمپذیری مناسب بدون نیاز به استفاده از روانکار، مقاومت بالا در برابر نور خورشید و خوردگی و هزینۀ کمتر تولید نسبت به ورق رنگی بهعنوان بارزترین ویژگیهای ورق TOC یاد کرد.

وی با بیـــان اینــکه این محـــصول در تولیــــد پــوشش سقــفهـــا، ساندویچپانلها و برخی از بخشهای لوازمخانگی کاربرد دارد گفت: با توجه به مزایای یادشده، ورقهای TOC میتواند جایگزین مناسبی برای ورقهای رنگی باشد.

مدیرعامل شرکت تاراز   از    برنامهریزی برای  تولید این محصول در رنگهای مختلف خبر داد   و   تصریح کرد: شرکت فولاد    تاراز     چهارمحال و   بختیاری تنها تولیدکنندۀ ورقهای TOC در کشور است.

به گفتۀ رشیدی با توجه به جدید بودن محصول و نیاز به معرفی به بازار، در حال حاضر برنامه تولید ۳ هزار تن در ماه پیشبینیشده که این مقدار در آینده بر اساس تقاضای بازار تا بیش از ۵ هزار تن قابل افزایش است.

وی با اشاره به اینکه محصول جدید نیازمند اتخاذ شیوههای بازاریابی طبق اصول مرتبط و سپس معرفی و نفوذ در بازار و در نهایت تثبیت و توسعۀ آن است، ادامه داد: این محصول در چند سال گذشته نیز در شرکت فولاد تاراز تولید و مقداری هم به بازار عرضه شد، ولی بهعلت عدم تداوم عرضه،  معرفی مناسبی انجام نشد. برنامۀ این شرکت استفاده از قابلیتهای منحصربهفرد تکنولوژی خط تولید برای تولید و عرضۀ محصولات با ارزشافزوده بیشتر است که ورق گالوانیزه TOC نیز یکی از آنهاست.

مدیرعامل شرکت تاراز با تأکید بر اینکه برای تولید محصول TOC نیاز به ورق سرد فولهارد با ضخامت 0.5 و 0.6 میلیمتر است ادامه داد: در این زمینه باید از همکاری شرکت فولاد مبارکه در تأمین کلاف سرد فولهارد قدردانی کنیم. ضمن اینکه باید در نظر داشته باشیم این همکاری میتواند موجب رشد و توسعۀ تولیدات شرکت فولاد تاراز شود.

رشیدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به ظرفیتهای داخلی و خارجی عرضۀ این محصول تصریح کرد: در صورت تأمین مواد اولیه (ورق فولهارد) و افزایش تولید، امکان صادرات ورق TOC به بازارهای جهانی بهخصوص کشورهای منطقه فراهم است و میتواند برای مجموعۀ فولاد مبارکه ارزشافزوده اقتصادی و برای کشور ارزآوری ایجاد کند.

گفتنی است شرکت تاراز چهارمحال و بختیاری با ظرفیت تولید 260 هزار تن از سال 1395 در شهرک صنعتی شهرکرد به بهرهبرداری رسید. این شرکت در صورت تأمین مواد اولیه از قبیل ورق فولهارد سرد قابلیت تولید انواع محصولات گالوانیزه را دارد. محصولات تولیدشده در این شرکت در صنایع ساختمان، صنایع فلزی سبک، ساخت برخی قطعات خودرو    و   صنعت لوازمخانگی کاربرد دارد.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه